Menü
Zárja be a menüt
Bezárás

Hírek

Újdonságok a Volkswagen világából

 

2021.3.18 A Volkswagen-csoport platform modellt alkalmaz a jövő eredményeinek eléréséhez

A Volkswagen-csoport felgyorsítja átalakulását annak érdekében, hogy az elektromos mobilitás és a digitális korszak vezető mobilitási szolgáltatójává váljon. Ennek érdekében a Csoport szisztematikusan fejleszti sikeres platform stratégiáját. A jövőben a Csoport márkái által gyártott járműveknek és szolgáltatásainak nagyrészt szabványosított műszaki alapokra kell épülniük. A Csoport új platform ütemterve a következő négy elemből áll: hardver, szoftver, akkumulátorok és töltés, melyeket természetesen mobilitási szolgáltatások egészítenek ki. A Volkswagen-csoport ennek révén csökkenti a bonyolult megoldások számát, kihasználja a méretgazdaságosságot és a márkák közötti szinergiákat, és felgyorsítja a Csoport már megkezdett átalakulását. A jövőbeni technológiákba történő befektetések biztosítása érdekében a Csoport továbbra is fő tevékenységére összpontosít, és megerősíti pénzügyi alapjait.

Bővebben
 

2021.3.16 Power Day – A Volkswagen bemutatta 2030-ig szóló akkumulátor- és töltéstechnikai ütemtervét

Első Power Day rendezvénye alkalmával a Volkswagen Csoport március 15-én bemutatta az akkumulátor- és a töltéstechnika szakterületeire kidolgozott, 2030-ig szóló ütemtervét. A tervezet célja az akkumulátorok összetettségének és költségeinek jelentős csökkentése, hogy a lehető legtöbb ember számára válhassanak vonzóvá és megfizethetővé az elektromos autók. Mindemellett a vállalatcsoport a 2025 után is biztosítani kívánja akkumulátorcella-ellátását. A tervek szerint egyedül Európában összesen 240 GWh kapacitással hat gigagyár létesül az évtized végéig, de a Volkswagen emellett a nyilvános gyorstöltő hálózat globális bővítését is intenzíven elő kívánja segíteni. Ennek érdekében a vállalat Európában a BP (Nagy-Britannia), az Iberdrola (Spanyolország) és az Enel (Olaszország) energiaszolgáltatókkal állapodott meg együttműködésről.

Bővebben
 

2021.3.11 Volkswagen Power Day – Ez nem egy egyszerű autóbemutató lesz

Március 15-én nem mindennapi bejelentéssel készül a Volkswagen Csoport: nagy titkolózás övezi, de biztos, hogy nem egy megszokott online rendezvény kerül megrendezésre hétfőn. A Volkswagen Power Day egy olyan esemény lesz, amire garantáltan érdemes lesz figyelni, hiszen a német márka egy olyan forradalmi újdonsággal készül, ami igazi mérföldkőnek számít majd az elektromos autózás történetében.

Bővebben
 

2021.3.10 Trinity projekt: nagy hatótávolság, rendkívül rövid töltési idővel és forradalmi gyártási folyamattal – az új limuzin 2026-ban érkezik

A Volkswagen most először enged bepillantást a Trinity projekt formatervébe: az elektromos hajtással rendelkező limuzin 2026-tól készül a wolfsburgi üzemben és új mércét állít hatótáv, töltési sebesség és digitalizáció tekintetében, továbbá képes lesz 4-es szintű önvezetésre is.

Bővebben
 

2021.3.6 A Volkswagen felgyorsítja szoftverorientált mobilitási szolgáltatóvá alakulását

Felgyorsítja szoftverorientált mobilitási szolgáltatóvá alakulását a Volkswagen. A most bemutatott ACCELERATE stratégiával a vállalat idejekorán és következetesen igazodik a járműipar mélyreható változásaihoz. Így ahogyan a Volkswagen eltökélten utat mutatott a globális elektromos offenzívájával, ugyanúgy gyorsítja most fel a vállalat a többi nagy jövőtémát is: a szoftver járműbe történő integrációja és a digitális ügyfélélmény fontos és alapvető kompetenciává válik. Az adatalapú üzleti modellekkel a Volkswagen új ügyfélcsoportokat kíván megszólítani és további bevételi forrásokat teremt. Ezenkívül a Volkswagen még ebben az évtizedben sokaknak elérhetővé teszi az önvezető járműveket. „Az e-mobilitás csak a kezdetet jelentette, az iparági igazi áttörés még előttünk áll. Az ACCELERATE segítségével fokozzuk a tempónkat a digitális jövő irányába” – mondta Ralf Brandstätter, a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának elnöke. „A Volkswagen márkát az elkövetkező években minden eddiginél nagyobb mértékben átalakítjuk.”

Bővebben
 

2021.3.3 Egy ikon születésnapjára emlékezünk: a Volkswagen bemutatja az exkluzív Golf GTI Clubsport 45 modellt

1976. nyarán a Volkswagen egy feltűnő, sportos Golf modellel jelent meg a piacon, amely a GTI jelölést kapta. Ekkor a Volksagen márkánál még senki sem gondolta, hogy a Golf GTI később a világ legsikeresebb kompakt sportautójává válik majd. Pedig éppen ez történt: az eredetileg tervezett 5 000 darabos gyártási terv mára bőven meghaladta a 2,3 millió darabot. A Volkswagen pedig egy jubileumi modellel ünnepli ikonikus autójának 45. születésnapját: bemutatkozik a Golf GTI Clubsport 45, a 221 kW (300 LE) teljesítményű Golf GTI Clubsport exkluzív változata. Széleskörű személyre szabhatóságával a Clubsport 45 már új modellként is gyűjteménybe illő darab. Az első előrendelési lehetőség március 1-jén indult, meghatározott európai országokban. Németországban a különlegességért 47 790 eurót kérnek.

Bővebben
 

2021.2.19 A Volkswagen-csoport az automatizált vezetés fejlesztésének felgyorsításához összefog a Microsofttal

A Volkswagen-csoport tovább erősíti képességeit az automatizált vezetési (AD) megoldások fejlesztése terén. A Csoport Car.Software Organisation szoftvercége együttműködik a Microsofttal, hogy felhő alapú Automatizált Vezetési Platformot (ADP) építsen a Microsoft Azure-on, és számítástechnikai és adatátviteli képességét kihasználva még gyorsabban nyújtson automatizált vezetési élményt globális szinten. Az Azure-on futó ADP-vel a Car.Software Organisation növeli a fejlett vezetést támogató rendszerek (ADAS) és a személygépkocsik AD-funkcióinak fejlesztésének hatékonyságát a Volkswagen Csoport összes márkájában. A Volkswagen és a Microsoft 2018 óta stratégiai partnerek a Volkswagen Automotive Cloud szolgáltatásban, amely kiterjed a Volkswagen összes jövőbeli digitális szolgáltatására és mobilitási kínálatára.

Bővebben
 

2021.2.10 Még nagyobb lendületben a Volkswagen elektromos offenzívája: az ID.4 már úton van a világpiacra

A Volkswagen elektromos offenzívája továbbra is lendületben van: az ID.4 1ST már lezajlott előértékesítését követően további ID.4 változatok előrendelése is elkezdődik február közepéig mintegy 30 európai országban, köztük Németországban, illetve az Egyesült Államokban is. Az ügyfeleknek történő kiszállítások márciusban kezdődnek meg az európai, a kínai és az amerikai piacon.

Bővebben
 

2021.2.2 EURO 2020: átvette az első Volkswageneket az UEFA

A koronavírus miatt 2020 helyett 2021 lesz a labdarúgó Európa-bajnokság éve. A szervezés javában zajlik, a Volkswagen, amely a rangos sportesemény hivatalos szállítója, Koppenhágában átadta használatra az első járműveket az UEFA helyi irodájának.

Bővebben
 

2021.2.2 Megkezdődött az ID.3 sorozatgyártása: A drezdai Transparent Factory a Volkswagen ID. otthona lesz

A drezdai Transparent Factory pénteken megkezdte a teljesen elektromos ID.3 sorozatgyártását. Ez az ID.3 második gyártási helye, és már a negyedik helyszín a világon, amely a Modular Electric Drive Toolkit (MEB) alapján gyártott Volkswagen-modelleket gyártja. Ugyanakkor, a Volkswagen új fejezetet nyit a szászországi fővárosban: az elkövetkező években a korábbi „Center of Future Mobility” folyamatosan átalakul „Home of the ID.” -vá.

Bővebben
 

2021.1.26 A Volkswagen-csoport 2020-ban megerősítette piaci pozícióját, és az e-offenzíva útjára lépett

A Volkswagen-csoport 2020-ban 9 305 400 járművet adott át az ügyfeleknek világszerte, ami 15,2 százalékos csökkenést jelent éves összehasonlításban a Covid-19 miatt. Decemberben a szállítások csupán 3,2 százalékkal csökkentek az előző év azonos hónapjához képest, míg a negyedik negyedévben összesen 5,7 százalékkal csökkentek. Ez azt jelentette, hogy a Csoport 2020-ban kissé növelte a személygépkocsik esetében globális piaci részesedését a teljes piac csökkenése mellett. A Covid-19 járvány ellenére a Csoport nagy számú új modellel indított e-offenzívája az ügyfeleknél élénk érdeklődést mutatott a most lezárult évben, és mintegy 231 600 teljesen elektromos jármű szállításával, több mint háromszoros forgalmat eredményezett. A plug-in hibridek szintén nagyon népszerűek voltak az ügyfelek körében, akik 190 500 darabot (+175 százalék) vásároltak. Nyugat-Európában az elektromos járművek aránya így a teljes szállítás 10,5 százalékára nőtt (2019: 1,9 százalék).

Bővebben
 

2021.1.25 A Volkswagen ID.3 bekerült az Év Autója 2021 díjra jelöltek közé

Az Év Autója döntőjébe került a Volkswagen stílusteremtő, korszakalkotó és környezetbarát kompakt autója, a hazai villanyautó-piacon is egyre népszerűbb ID.3.

Bővebben
 

2021.1.22 Teljesítette a 2020-as európai szén-dioxid-kibocsátási flottacélokat a Volkswagen Személyautók márka

A Volkswagen Személyautók márka az előzetes számadatok alapján a 2020-as évre kitűzött ambiciózus európai szén-dioxid-kibocsátási flottacélokat teljesítette, és a törvényileg megadottnál körülbelül hatmillió grammal kevesebb szén-dioxidot okozott. Az új személyautók flottája az Európai Unióban 92 gramm/kilométer átlagos szén-dioxid-kibocsátási értéket ért el – a törvényileg meghatározott cél a márka esetében 97 gramm/kilométer volt. Így az előző évhez képest 22 százalékkal csökkent a szén-dioxid-kibocsátás.

Bővebben
 

2021.1.20 A Golf 2020-ban ismét a németek és az európaiak kedvenc autója

A Volkswagen Személyautók márka ikonja, a Golf teljes sebességgel robog előre, miután 2020. őszétől mind a nyolc modellváltozat elérhető vált az ügyfelek számára. A tavalyi évben ismét ez a modell volt a legkeresettebb Európában összesen közel 312 000 kiszállítással. A wolfsburgi ikon volt 2020-ban Németország legnagyobb darabszámban értékesített autója, amikor is közel 133 900 kiszállítást teljesített a márka. „2020-ban a Golf továbbra is az őt megillető helyen van.” – nyilatkozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen Személyautók márka vezérigazgatója.

Bővebben
 

2021.1.13 Megháromszorozta tisztán elektromos autói kiszállításait 2020 folyamán a Volkswagen márka

Tovább gyorsította az elektromos mobilitás felé vezető átalakulását a Volkswagen Személyautók márka. „A 2020-as év fordulópontnak számított a Volkswagen számára és áttörést jelentett az elektromos mobilitás témakörében” – hangsúlyozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója. Az elmúlt év során a márka minden eddiginél több elektromos autóját szállította ki világszerte, összesen több mint 212 ezer legalább részben elektromos hajtásrendszerű gépkocsit (+158 százalék 2019-hez képest), köztük csaknem mintegy 134 ezer (+197 százalék 2019-hez képest) tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművel. Ralf Brandstätter így folytatta: „Jó úton haladunk azon célkitűzésünk megvalósítása felé, hogy piacvezetővé váljunk a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású gépkocsik körében. Minden más vállalatnál jobban képviseljük a vonzó és megfizethető elektromos mobilitást.”

Bővebben
 

2021.1.5 A Volkswagen adta el a legtöbb villanyautót Magyarországon

2020 az elektromos forradalom éve a Volkswagennél, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy tavaly a világ vezető autógyártójának zászlós márkája, a Volkswagen adta el a legtöbb villanyautót Magyarországon.

Bővebben
 

2021.1.4 A mobil töltőrobot – egy jövőkép bemutatása

A Volkswagen Group Components első bepillantást enged mobil töltőrobotjának prototípusaira. Ez az egyik elképzelt töltési koncepció, amely a Volkswagen reményei szerint az elkövetkező években kibővíti a töltési infrastruktúrát. Feladata: a járművek teljesen önálló feltöltése korlátozott parkolóhelyeken, például földalatti parkolókban. „A mindenütt jelen lévő töltési infrastruktúra kulcsfontosságú tényező az elektromos mobilitás sikerében. Töltőrobotunk csak egy a számos megközelítés közül, de kétségtelenül az egyik leglátványosabb”- magyarázza Thomas Schmall, a Volkswagen Group Components vezérigazgatója.

Bővebben
 

2020.12.28 75 évvel ezelőtt kezdődött a Volkswagen Beetle sorozatgyártása Wolfsburgban

1945. december 27-én megkezdődött a Volkswagen Limousine (Type 1) sorozatgyártása. Ez volt a valódi kezdete a Volkswagen sikertörténetének. A modellt eredetileg a nemzeti szocialisták presztízs projektjeként tervezték, de 1939-től a wolfsburgi üzem járművek helyett fegyverzetet gyártott. A második világháború végéig az 1938-ban „KdF-Wagen” névre keresztelt modellből csak 630 darab hagyta el a Volkswagen gyárát. Csak a brit gondnokság alatt Ivan Hirst őrnagy stratégiai elképzelésének köszönhetően kezdődött meg a VW Beetle egyedülálló sikertörténete Wolfsburgban.

Bővebben
 

2020.12.17 Fékezés vagy vitorlázás? - Az ID.4 intelligens energiavisszanyerési koncepciója

Fékenergia rekuperáció, más szóval lassításkor történő energia visszanyerés, amely nagyban növeli minden elektromos jármű hatótávolságát. Az új Volkswagen ID.4 esetében ez a koncepció maximális hatékonysággal társul.

Bővebben
 

2020.12.15 Az erők összevonása az elektromos offenzíva érdekében: a Volkswagen Motorsport GmbH integrálása a Volkswagen AG-be

A Volkswagen márka a mobil elektromos korszakra való áttérés érdekében egyesíti erősségeit. A márka a vállalat átalakításának és további fókuszálásának részeként beszünteti motorsport tevékenységét. A Volkswagen Motorsport GmbH munkatársai beépülnek a Volkswagen AG-ba.

Bővebben
 

2020.12.3 A Volkswagen-csoport megkezdi a klímabarát MEB-gyártását a Foshan-i és az Anting-i üzemekben

A Volkswagen-csoport az e-mobilitás új korszakába lépett Kínában, a mindössze három hete bemutatott, teljesen új, kizárólag elektromos ID .család első két, Kínára tervezett modelljével: a FAW-Volkswagen ID.4 CROZZ(1) és a SAIC VOLKSWAGEN ID.4 X(1) - az innovatív MEB platformra épült. A 2021 elejei piaci belépővel e két modell gyártása már megkezdődött a Foshan-i és Anting-i MEB létesítményekben, amelyek közös, tervezett éves teljes kapacitása 600 000 egység. Ez lehetővé teszi a Csoport számára, hogy 2025-ig 35% -ra növelje termékpalettájában az elektromos járművek részarányát. 2023-ra a Volkswagen az ID. Család nyolc modelljét vezeti be Kínában, a világ legnagyobb NEV (új energiával működő) piacán, amely kulcsfontosságú szerepet játszik a Csoport globális e-mobilitási stratégiájában

Bővebben
 

2020.11.27 A Volkswagen Group Components alapvető alkatrészeket szállít a Volkswagen ID.4-hez

A Volkswagen Group Components az új Volkswagen ID család első modelljeinek és a Csoport márkáinak számos más, a moduláris elektromos hajtásmátrixon (MEB) alapuló modelljének központi szállítója. A Volkswagen Group Components a Volkswagen márka első teljesen elektromos szabadidőautójának, a világ e-autó ID.4-nek a hozzáadott értékéhez hozzávetőlegesen 40%-kal járul hozzá. Összehasonlítva egy hagyományos hajtású modellel ez körülbelül 10 százalékponttal magasabb érték.

Bővebben
 

2020.11.11 A Volkswagen-csoport az emdeni, a hannoveri és a chattanoogai üzem automatizálásába fektet be

A Volkswagen Személyautók és a Volkswagen Haszonjárművek márkák teljes erőbedobással dolgoznak az e-mobilitás korszakába való áttérésen és az üzemeknek az e-mobilitásra történő átalakításán. A Volkswagen márka most több mint 1400 robotot rendelt a japán FANUC gyártótól a Chattanooga-I (USA) és Emden-i gyártóberendezéseihez. A Volkswagen Haszongépjárművek további 800 robotot rendelt hannoveri üzemébe a svájci ABB-től. A robotokat elsősorban karosszériagyártáshoz és akkumulátorok összeszereléséhez fogják használni. A három üzemet jelenleg nagy teljesítményű, a fejlett technológiát felhasználó elektromos autók gyártására készítik elő. 2022-től az ID.4-et Chattanoogában (USA) és Emdenben fogják gyártani, míg a ID.BUZZ bemutató autó néven ismertt modell a hannoveri gyártósorról fog legördülni.

Bővebben
 

2020.11.9 Tisztán elektromosan fut – Kedvező félidei mérleg az ID.3 németországi túráján

Hogyan teljesít egy korszerű elektromos autó a hosszú utazások során? Rainer Zietlow mannheimi rekordtartó és utasa, Dominic Brüner kéthónapos túrára indultak Németországban, mégpedig gyakorlati teszt formájában: maratoni autózásuk (www.ID3-deutschlandtour.de) során egyszerre vizsgálják az új Volkswagen ID.3 hosszú utakra kínált alkalmasságát, illetve a németországi töltőinfrastruktúrát. Ennek során egy 77 kWh akkumulátor-kapacitású, előszériás ID.3 Pro S2 a társuk, amely a WLTP-ciklus szerint akár 549 kilométer hatótávolságot is kínál és 2021 tavaszán érkezik a piacra. Középtávnál, több mint 14 ezer megtett kilométer után, nagyon kedvező a kép: a legkülönbözőbb szolgáltatók eddig tesztelt több mint 350 gyorstöltőállomásának többségén kihasználható a 125 kW maximális töltőteljesítmény, a Volkswagen We Charge fizetési rendszerén keresztül pedig szolgáltatókon átívelően is biztosított a hozzáférés.

Bővebben
 

2020.11.6 A Volkswagen-csoport és Görögország minta szigetet hoz létre a klíma-semleges mobilitás megteremtésére

A Volkswagen-csoport és Görögország megállapodtak abban, hogy úttörő jellegű mobilitási rendszert hoznak létre a földközi-tengeri Astypalea szigeten. Ennek érdekében a sziget jelenlegi közlekedési rendszere át fog térni az elektromos járművekre és a megújuló energia termelésére. Hosszú távon Astypalea a klíma-semleges mobilitás minta szigetévé válik. Erről írt alá szándéknyilatkozatot Wolfsburgban és Athénban Konstantinos Fragogiannis, a gazdasági diplomáciáért és nyitottságért felelős görög külügyminiszter-helyettes és Dr. Herbert Diess, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója. Az új mobilitási szolgáltatások, mint például a gépkocsi- vagy a telekocsi megosztás segíteni fognak a forgalom csökkentésében és optimalizálásában. Az energiát elsősorban helyi zöld energiaforrásokból, például nap- és szélenergiából fogják előállítani. A projekt kezdeti időtartama hat évet fog át.

Bővebben
Hoppá!
Úgy tűnik, hogy böngészője nem naprakész. Talán webhelyünk nem működik optimálisan. A legtöbb böngésző (de az MS Internet Explorer 11 vagy annál régebbi nem) továbbra is jól működik.

Javasoljuk, hogy frissítse a böngészőt!
A legújabb verzió biztosítja a jó élményt bárhol az interneten.

Köszönjük látogatását és jó szórakozást,
Az Ön Volkswagen csapata