A "Trinity" projektnév a latin "trinitas" szóból ered, jelentése pedig szentháromság, hármas egység. Ennek megfelelően a Trinity három kulcsfontosságú témára épül: egy teljesen új fejlesztésű elektromos platformra a legkorszerűbb szoftveres háttérrel, a kínálati rendszer egyszerűsítésére és egy teljesen hálózatba kapcsolt, intelligens gyártásra a wolfsburgi központi üzemben.
"A Trinity az ACCELERATE stratégiánk demonstrációs, un. világítótorony projektje, a szoftveres álomautónk." - nyilatkozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója. Az új fejlesztésű járműszerkezet mércét állít majd hatótávolság, töltési sebesség ("a tankolás hosszának megfelelő töltési idővel") és digitalizáció tekintetében.
Ezen kívül a Trinity egy nagy darabszámú szegmensben teszi elérhetővé az autonóm vezetést számos ember számára. A sorozatgyártás 2026-ra tervezett indításakor a Trinity már a 2+ szinten lesz és műszaki szempontból készen áll a 4-es szintű autonóm közlekedésre. "Méretgazdaságosságunkat kihasználva rengeteg embernek tesszük hozzáférhetővé az autonóm közlekedést és építünk egy neurális tanulási hálózatot. Így megteremtjük a feltételeket egy, a járműflottán belül történő folyamatos adatcseréhez - például a forgalmi helyzettel, különböző akadályokkal vagy balesetekkel kapcsolatban." - teszi hozzá Ralf Brandstätter. A Trinity ezzel időt ajándékoz az embereknek és csökkenti a rájuk nehezedő stresszt. Egy hosszú autópályás utazás után kipihenten érkezhetnek a célállomásra, hiszen egy sofőr gondoskodik róla, hogy eljussanak a vakáció helyszínére vagy egyszerűen csak munka után az otthonukba. "A Trinity ezért egyfajta "időgépként" is funkcionál az ügyfeleink számára." - véli Ralf Brandstätter.
A sorozatgyártású változat gyártásával a wolfsburgi üzem modellként szolgál majd a legkorszerűbb, intelligens és teljesen hálózatba kapcsolt gyártási folyamataival. "Teljesen átértékeljük azt, ahogy az autóink készülnek és forradalmi megoldásokat vezetünk be. A digitalizációnak, az automatizálásnak és a könnyűszerkezetes építésnek kiemelt szerepe lesz ebben." - tette hozzá Ralf Brandstätter.
A jövő járművei, mint amilyen a Trinity is, lényegesen kevesebb változatban készülnek és a fizikai elemek nagyrészt szabványosítva lesznek. Az autók fedélzetén virtuálisan minden megtalálható, az ügyfelek pedig bármikor igény szerint aktiválhatják a kívánt funkciókat a jármű digitális ökoszisztémáján keresztül. Ez lényegesen csökkenti a gyártás összetettségét.
Azzal, hogy az autók fejlesztése egyre inkább egy szoftver alapú termék irányába halad, a Volkswagen új, információ alapú üzleti modellek számára teremti meg a feltételeket. Az egyéni mobilitás belépési feltételei alacsonyabbra kerülnek, ezzel együtt még vonzóbb felhasználói csomagok jelennek meg a kínálatban. A Volkswagen további bevételeket kíván generálni a használat ideje alatt, ilyen például a töltési és energiaszolgáltatások, az ügyfelek számára igény szerint bekapcsolható szoftver alapú funkciók vagy az autonóm közlekedési funkciók használata.
"A jövőben a jármű egyénre szabott beállításait már nem az határozza meg, hogy a vásárlás időpontjában milyen fizikai elemek voltak elérhetők. Ehelyett az autó digitális ökoszisztémáján keresztül az ügyfelek bármikor igény szerint hozzáadhatnak többféle funkciót." - nyilatkozta Ralf Brandstätter.