A Volkswagen Group Components első bepillantást enged mobil töltőrobotjának
prototípusaira. Ez az egyik elképzelt töltési koncepció, amely a Volkswagen
reményei szerint az elkövetkező években kibővíti a töltési infrastruktúrát.
Feladata: a járművek teljesen önálló feltöltése korlátozott parkolóhelyeken,
például földalatti parkolókban. "A mindenütt jelen lévő töltési infrastruktúra
kulcsfontosságú tényező az elektromos mobilitás sikerében. Töltőrobotunk csak egy a
számos megközelítés közül, de kétségtelenül az egyik leglátványosabb"- magyarázza
Thomas Schmall, a Volkswagen Group Components vezérigazgatója.
Teljesen autonóm töltés
Az alkalmazással vagy a Car-to-X kommunikációval elindított
töltőrobot teljesen autonóm módon működik. Önállóan irányítja a töltendő járművet
és kommunikál vele: a töltőaljzat fedelének kinyitásától a dugó csatlakoztatásáig
és leválasztásáig. A teljes töltési folyamat emberi részvétel nélkül zajlik. Több
jármű egyidejű feltöltésére a mobil robot egy pótkocsit, lényegében egy mobil
energiatároló egységet mozgat a járműhöz, összeköti, majd ezt az energiatároló
egységet használja az elektromos jármű akkumulátorának feltöltésére. Az
energiatároló egység a töltés során a járműnél marad. Közben a robot más elektromos
járműveket tölt. A töltési szolgáltatás befejezése után a robot önállóan
összegyűjti a mobil energiatároló egységet, és visszaviszi a központi
töltőállomásra.
Thomas Schmall, a Volkswagen Group Components vezérigazgatója szerint: "A hatékony
töltési infrastruktúra kiépítése a jövőben központi feladat, amely az egész szektor
számára kihívást jelent. Olyan megoldásokat fejlesztünk, amelyek segítenek
elkerülni a költséges egyedi megoldásokat. A mobil töltőrobot és a rugalmas
gyorstöltő állomásunk csak két ilyen megoldás." Az üzleti egység jelenleg egy
teljes DC töltőcsaládon dolgozik. A rugalmas gyorstöltő állomást 2021 elején dobják
piacra. A DC wallbox immáron több hete különböző német vállalatok telephelyein van
próbaüzemben. A mobil töltőrobot sikeresen elérte a prototípus állapotát, és most
átfogóan tovább fogják fejleszteni. A piaci érettség egyik előfeltétele a Car-to-X
kommunikáció az autonóm töltési folyamat megkönnyítése érdekében.
Tekintettel e kérdés döntő fontosságára, a jövőben a Volkswagen Group Components
lesz többek között felelős a Volkswagen-csoport minden töltési tevékenységéért és
töltési rendszeréért. A cél az, hogy a töltőrobotot átfogó koncepcióba integrálják,
amely az elektromos mobilitás hosszú távú sikerére és ezáltal a szállítás
villamosítására összpontosít. "Ennek alapvető előfeltétele a töltési infrastruktúra
kiépítése. De ennek igény vezéreltnek és hatékonynak kell lennie" - folytatja
Schmall. "Fejlesztéseink nem csak az ügyfelek igényeire és az elektromos járművek
műszaki előfeltételeire összpontosítanak. Figyelembe veszik a potenciális
partnereknek kínált gazdasági lehetőségeket is." Lehetővé teszik a parkolóhelyek és
a földalatti parkolók üzemeltetőinek, hogy a mobil töltőrobot segítségével gyorsan
és egyszerűen "felvillanyozzák" az összes parkolóhelyet. Ez csökkenti a szükséges
építési munkákat, ugyanakkor csökkenti a potenciális költségeket.