Tovább gyorsította az elektromos mobilitás felé vezető átalakulását a
Volkswagen Személyautók márka. "A 2020-as év fordulópontnak számított a Volkswagen
számára és áttörést jelentett az elektromos mobilitás témakörében" - hangsúlyozta
Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója. Az elmúlt év során a márka
minden eddiginél több elektromos autóját szállította ki világszerte, összesen több
mint 212 ezer legalább részben elektromos hajtásrendszerű gépkocsit (+158 százalék
2019-hez képest), köztük csaknem mintegy 134 ezer (+197 százalék 2019-hez képest)
tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművel. Ralf Brandstätter így folytatta:
"Jó úton haladunk azon célkitűzésünk megvalósítása felé, hogy piacvezetővé váljunk
a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású gépkocsik körében. Minden más vállalatnál
jobban képviseljük a vonzó és megfizethető elektromos mobilitást."
A kihívásokkal teli piaci környezet ellenére a Volkswagen -
mindenfajta hajtásrendszert tekintetbe véve - összesen mintegy 5,328 millió
járművét szállította ki ügyfeleinek világszerte, ami nagyjából 15 százalékos
csökkenést jelent a megelőző évhez viszonyítva. December hónapban is tartott a
márka intenzív évvégi lendülete, s csupán alig, mindössze két százalékkal maradt el
a megelőző év nagyon jó azonos hónapjától. "A Volkswagen 2020-ban bizonyította
erejét. Az autókereskedelemben a járvány által okozott összes korlátozás ellenére
is meg tudtuk őrizni globális piaci részesedésünket, sőt, egyes régiókban
kismértékben növeltük is" - emelte ki Klaus Zellmer, a Volkswagen Személyautók
igazgatótanácsának az értékesítés területéért felelős tagja. "Mindez jól mutatja,
hogy az ügyfelek körében kedvelt és vonzó termékekkel, valamint abszolút motivált
értékesítési szervezettel rendelkezünk."
Az ID.3 számos európai országban egyenesen az eladási listák élére
ugrott
2020-ban a Volkswagen Személyautók összesen kilenc új elektromos és hálózatról
tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) modelljével jelent meg a piacon, a BEV- és a
hibridmodellek részesedése így már a márka teljes kiszállításainak 12,4 százalékát
is elérte Európában - a 2019-es 2,3 százalék után. Noha csak szeptemberben érkezett
a piacra, 56 500 eladott járművel az ID.3 bizonyult a legnépszerűbbnek, amit
nagyjából 41 300 darabbal az e-Golf2, illetve mintegy 24 ezer autóval a Passat GTE3
követett. 2020 folyamán összesen mintegy 68 800 ID.3 modellre érkezett megrendelés,
több mint 56 500 példányát pedig már kiszállították az ügyfeleknek, közülük
körülbelül 14 400 darabot Németországban. Az ID.3 igazi telitalálat" - mutatott rá
Klaus Zellmer értékesítési igazgató. "Csak az év második felében jelent meg, s
számos országban egyenesen az eladási listák élére ugrott."
Az ID.3 így Finnországban, Szlovéniában és Norvégiában egyaránt az adott piac
legnagyobb darabszámban kiszállított BEV-modelljének számított decemberben, míg
Svédországban összességében, azaz a hajtásrendszer fajtájától függetlenül is az
ID.3 volt a legkeresettebb autó 2020 decemberben. Hollandiában és Németországban a
Volkswagen márka a teljes 2020-as évre az első helyre lépett elő a tisztán
elektromos járművek körében, Németországban 23,8, Hollandiában pedig 23 százalékos
részesedést érve el a BEV-modellek piacán. Az elektromos mobilitás áttörése a német
flottapiacon is megmutatkozott, ahol a beérkező megrendelésekben összesen csaknem
22 százalékra nőtt a BEV- és a PHEV-járművek részaránya - a 2018-as mintegy két
százalék és a 2019-es nem egész öt százalék után.
Várhatóan további lendületet adnak 2021-ben az ID.4 és a plug-in
hibridek
Az ID.3 után az ID.44 révén immár második tisztán elektromos modelljével jelenik
meg a Volkswagen a piacon, amely a márka első teljes mértékben elektromos
világautója, emellett pedig SUV-modellként is különösen népszerű az ügyfelek
körében. A SUV-modellek világszintű részaránya a 2019-es 29,8 százalékról 2020-ra
34,8 százalékra nőtt a Volkswagen teljes kiszállításaiban. Amint Klaus Zellmer
kijelentette: "2021-re globális piaci részesedésünk növelését tűztük ki célul" -
aminek az új BEV-modellek mellett a 2020-ban indított hibrid-offenzíva is
lendületet adhat.
A Volkswagen Személyautók márka kiszállításai - Áttekintő
1ID.3 - Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km) (NEFZ): 15,4-13,5;
szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0; gazdaságossági besorolás: A+
2e-Golf - Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km) (NEFZ): 13,8-12,9;
szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0; gazdaságossági besorolás: A+
3Passat GTE - Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km) (NEFZ): 1,5-1,4;
elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 14,2 - 13,8;
szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 34-32; gazdaságossági besorolás: A+
4ID.4 - Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km) (NEFZ): 16,9-16,2;
szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 9; gazdaságossági besorolás: A
Ügyfél-kiszállítások | 2019 dec. | 2020 dec. | Eltérés (%) | 2019 | 2020 | Eltérés (%) |
---|---|---|---|---|---|---|
Nyugat-Európa | 116500 | 139300 | +19,5% | 1 496 800 | 1 146 300 | -23,4% |
Közép- és Kelet-Európa | 23700 | 21600 | -8,6% | 267 700 | 222 300 | -17,0% |
Észak-Amerika | 45800 | 52500 | +14,7% | 564 800 | 468 400 | -17,1% |
Dél-Amerika | 46600 | 43000 | -7,8% | 491 500 | 392 300 | -20,2% |
Kína és HK | 354200 | 320600 | -9,5% | 3 163 200 | 2 851 100 | -9,9% |
További ázsiai/ csendes-óceáni térség | 15600 | 11600 | -25,7% | 149 300 | 120 500 | -19,3% |
Közel-Kelet/Afrika | 12900 | 14500 | +12,7% | 145 600 | 127 100 | -12,7% |
Világszerte | 615200 | 603100 | -2,0% | 6 279 000 | 5 328 000 | -15,1% |