Ebben az összefüggésben Herbert Diess, a Volkswagen AG vezérigazgatója az elmúlt adózási év pénzügyi eredményeinek bemutatóján elmondta: "Az elektrifikáció és a digitalizáció minden eddiginél gyorsabban és radikálisabban változtatja meg a járműveket, így a méretgazdaságosság mindkét kérdés szempontjából kritikus kérdést jelent. Platform ütemtervünk még jobb helyzetbe hoz minket ahhoz, hogy kiaknázzuk a Csoport összes lehetőségét. Összevonva márkáink erőforrásait még gyorsabban tudjuk bővíteni jövőbeni technológiáinkat, és maximalizálni tudjuk az azokból profitáló emberek számát."
Az új modul rendszerű elektromos hajtáskoncepcióval (MEB) a Volkswagen rendelkezik az iparág egyik legerősebb, teljesen elektromos platformjával. Jelenleg ezt a platformot világszerte bővítik, Európában, Kínában és az USA-ban is gyártják. A Volkswagen Csoport 2022-ig 27 MEB-alapú modellt fognak kínálni. Ezenkívül már a következő évben a Csoport piacra dobja első, a Premium Platform Electric (PPE) alapú járműveit, jobb gyorsulással, nagyobb hatótávolsággal és rövidebb töltési időkkel. Az évtized közepére a Csoport kifejleszti a Scalable Systems Platformot (SSP), a teljesen elektromos, teljesen digitális és nagymértékben skálázható járműplatformok következő generációját, amelyre ezután minden márkájú és szegmensű modell építhető.
A fedélzeti digitalizáció és az új szoftverek terén a Volkswagen arra törekszik, hogy az elkövetkező években szinergia hatásokat érjen el az összes márkán belül. Mindez a Car.Software-Org. által szállított VW.OS operációs rendszeren alapul, amelyet 2020-ban hoztak létre. Az 1.2-es verzió a PPE-ben fog megjelenni, míg a 2.0-ás verziót az SSP-vel később az egész Csoportban bevezetik. Addigra az autókba épített szoftverek fejlesztésének házon belüli részesedése várhatóan a jelenlegi 10 százalékról 60 százalékra emelkedik. A Car.Software-Org. emellett fejleszti az önvezetés, az adat alapú üzleti modellek és az új mobilitási szolgáltatások technikai alapjait.
A továbbiekban a Volkswagen az akkumulátorok és a töltés terén is átfogó platform stratégiát folytat: 2023-tól kezdődően a Csoport egységes akkumulátor cellát vezet be, amelyet az egész világra ki fog terjeszteni. 2030-ig az egységes akkumulátor cellát a Csoport márkák elektromos járműveinek mintegy 80 százalékába fogják beépíteni. A Volkswagen, így akár 50 százalékkal csökkenti az akkumulátor cellák költségeit a belépő szintű szegmensben, és akár 30 százalékkal a volumen szegmensben. Az akkumulátor cellák iránti kereslet kielégítése érdekében a Volkswagen és partnerei az évtized végéig hat, összesen 240 gigawattóra kapacitású cella gyárat építenek Európában. A Csoport a nyilvános gyorstöltő hálózat bővítését is ösztönzi Európában, Kínában és az USA-ban.
Az új platform ütemterv negyedik eleme a mobilitási és egyéb szolgáltatásokat foglalja magában. Ide tartoznak többek között a MOIA ride pooling szolgáltatások, a WeShare autómegosztási ajánlatok és a Volkswagen Bank rugalmas előfinanszírozási szolgáltatásai. Szolgáltatási kínálatának fejlesztésével a Volkswagen megszerzi a rendszerrel kapcsolatos szakértelmet, amelyet szükség esetén a partnerekkel fejleszt.
Herbert Diess: "A Volkswagen az új platformok tekintetében éllovas lesz a digitalizált környezetben is. A felvázolt tervünk egyértelműen meghatározza, hogyan lehet ezt elérni, lehetővé téve, hogy felgyorsítsuk átalakulásunkat egy szoftvervezérelt mobilitási vállalattá. Új összetételű igazgatósággal és szilárd pénzügyi alapokkal indulunk meg erre az útra. A 2020-as válság alatt elért jó teljesítményünk további lendületet ad számunkra. "
Áttekintés: A Covid-19 kihívásai ellenére, a 2020-as pénzügyi év sikeresen lezárult
A Volkswagen február végén már közölte a Csoport elmúlt pénzügyi évének legfontosabb adatait és 2021-re vonatkozó kilátásait. A tegnap közzétett éves jelentés részletes adatokat mutat be a márkák és a régiók üzleti teljesítményéről.
Frank Witter, a Csoport pénzügyi és informatikai igazgatótanácsának tagja elmondta:
"A Volkswagen-csoport 2020-ban a Covid-19 járvány által támasztott folyamatos
kihívások ellenére 2020-ban is bebizonyította erejét. A pénzügyi eredményeink
jelentősen meghaladták 2020 tavaszán a világjárvány csúcsán meglévő
várakozásainkat. Nagyon elégedettek vagyunk azzal, hogy a járvány ellenére a
Volkswagen-csoport teljesítette stratégiai célját, hogy még több cash-flowt
generáljon, ami több mint 10 milliárd euró 2020-ban. "
Kína, a legfontosabb piac, gyorsan helyreállt, és a válságban
stabil bázisnak bizonyult. Az ott képviselt összes csoportmárka pozitív
eredményeket ért el. Dél-Amerikában a Cég piaci
részesedése új rekordot ért el, és több mint 14 százalékra nőtt. A Csoport a
jövedelmezőség visszatérésére számít a folyó pénzügyi évben. Öt évvel a dízelválság
után a Volkswagen számos új, az amerikai piacra szabott modellel tért
vissza Észak-Amerikába. Európában az elektromos járművek
értékesítése az ID.3 1st Edition bevezetését követően meredeken emelkedett. Az
elektromos járművek aránya Nyugat-Európában 10,5 százalékára nőtt (2019: 1,9
százalék). A Volkswagen-csoport tehát Nyugat-Európában a teljesen elektromos
szegmensben az első helyen áll, mintegy 25 százalékos részesedéssel.
Az Európában a CO2-flotta-kibocsátás csökkentésében elért jelentős haladás ellenére a Csoport kis mértékben, de 0,8 g / km-rel túllépte a kibocsátási határértéket. Ez az érték frissített számításokon alapul, összehasonlítva a januárban közölt előzetes adatokkal. A végleges eredményeket az EU még az év folyamán közzéteszi. A tárgyévben a Csoport várhatóan megvalósítja a CO2-célt Európában a villamosított járművek jelentősen növekvő részaránya miatt.
1 millió elektromos jármű szállítását tervezik idén
Működik a Volkswagen nagy elektromos offenzívája, 2020-ban a Csoport több mint megháromszorozta a teljesen elektromos járművek értékesítését. A Csoport célja, hogy legkésőbb 2025-ig az elektromos mobilitás globális piacvezetője legyen. Ennek érdekében a Társaság mintegy 46 milliárd eurót tervez befektetni az elektromos mobilitásba és flottájának hibridizációjába a következő öt évben. 2030-ra a teljesen elektromos járművek aránya Európában akár 60 százalékra is emelkedhet. A Csoport nem volt hajlandó elkötelezni magát a belső égésű motorok kivezetésének végleges dátuma mellett, tekintettel az elsődleges energiafelhasználás és a szabályozási feltételek regionális különbségeire.
Arno Antlitz új pénzügyi igazgató bemutatja a következő évek menetrendjét
A 2021-re vonatkozó, már közzétett kilátásaiban a Volkswagen-csoport arra számít, hogy üzleti tevékenysége még inkább helyre fog állni az előző évhez képest - feltételezve a Covid-19-járvány sikeres visszaszorítását. A következő évekre a Volkswagen-csoport jövedelmezőségének további javítását tűzte ki célul, hogy az értékesítés működési megtérülését visszaállítsa a 7-8 százalékos célra. Az értékesítés folyamatos fellendülése, valamint a megnövekedett költség fegyelem hozzájárul ehhez a folyamathoz. A fix költségek (a kutatás-fejlesztés és a capex kivételével) 2023-ra várhatóan mintegy 2 milliárd euróval, azaz 5 százalékkal csökkennek a 2020-as szintről. A cél az anyagköltségek 7 százalékos egyidejű csökkentése. A Csoport azt tervezi, hogy az autóipari divízió K + F és capex arányát egyenként körülbelül 6 százalékra csökkenti. Ezen kívül a szinergiákat szélesebb körben kell kihasználni a Csoport egészében, és a Csoporton belüli pénzügyi irányításnak a jövőben a márkák, valamint az elektromos, a szoftveres és a mobilitási platformok mátrixán kell alapulnia.
Arno Antlitz, aki jelenleg az AUDI AG igazgatóságának pénzügyi és jogi ügyekért felelős tagja, és április 1-jén Frank Wittert követi a Csoport pénzügyi igazgatójaként, kijelentette: "Célunk a Volkswagen-csoport ambiciózus átalakítása szilárd pénzügyi alapokon. Elsősorban az erőforrások és a tőke elosztása és átirányítása a villamosítási, digitalizációs és mobilitási szolgáltatások felé. Másodszor, a jövedelem és a költség oldalon olyan intézkedések meghozatalával szeretnénk biztosítani és megerősíteni pénzügyi alapjainkat, melyek lehetővé teszik számunkra a jövő technológiáiba történő befektetéseket."