Hogyan működik a hőszivattyú?
A belső égésű motorral működő autókhoz képest az elektromos járművekben a hajtás
részegységei nem termelnek a belső tér megfelelő fűtéséhez elegendő hőt.
A megoldás: a magas hatásfokú hőszivattyús rendszer nagy nyomáson összesűríti a
hűtőközeget. A rendszer pedig az ezáltal keletkező hőt használja fel az átáramló
hideg levegő fűtésére.
Így az akkumulátorból kevesebb energiára van szükség a fűtéshez. Ez pedig azt
eredményezi, hogy a hőszivattyú nélküli elektromos járművekhez képest nagyobb
hatótávolság érhető el.
Így lesz a kinti hideg levegőből benti meleg levegő.
Jó a környezetnek, jó Önnek
Az új ID.3 és ID.4 modellek hőszivattyúja egyszerre több előnyt is nyújt.
Fenntarthatóság:
A fűtő és hűtő levegő előállításához használt R744 hűtőközeg (szén-dioxid) egy olyan gáz, ami a fluorozott hűtőközegekhez képest kevésbé káros az éghajlatra.
Hatékonyság:
A beltér fűtésének energiaigénye 0 °C alatti külső hőmérséklet esetén akár 40%-kal alacsonyabb, mint egy hőszivattyú nélküli járműben.
Hatótávolság:
A megtakarított teljesítmény miatt csökken az energiafogyasztás és ezáltal tehermentesítődik az akkumulátorkapacitás is, ami növeli a hatótávolságot. Többek között az egyedi vezetési stílus határozza meg, mennyire jól használható ki ez az előny a hatótávolság tekintetében.
Általánosan érvényes: minél alacsonyabb az átlagsebesség, annál nagyobb a fűtés hatása, és ezért annál jobban érvényesülnek a hőszivattyú pozitív tulajdonságai a teljes hatótávolságot figyelembe véve.
Nagyobb hatékonyság a mindennapokban
Különösen városi forgalomban növelhető a hatótávolság a hőszivattyúval. Ugyanakkor a hatékony technológia pozitívan járul hozzá a fenntartható jövőhöz, mégpedig a jármű teljes élettartama alatt.