Menü
Zárja be a menüt
Bezárás

Elektromos járművek karbantartása

Elektromos járművek karbantartása

Egy elektromos jármű karbantartása és gondozása eltér egy hagyományos belső égésű motorral felszerelttől: nincsenek gyújtógyertyák, nincs kipufogórendszer, nincs váltó. Ez időt és pénzt takarít meg. Ennek ellenére természetesen fontos a rendszeres karbantartás.

35 százalékkal kisebb karbantartási költségek az elektromos autók esetén

Az e-autók alapvetően más követelményeket támasztanak a rendszeres átvizsgálások terén a hagyományos belső égésű motorral felszerelt járművekhez képest. Ugyanakkor összességében az elektromos járművek karbantartási és javítási költségei egy összevethető belső égésű motoros modellnél 35 százalékkal kedvezőbbek. Ezt állapította meg a Nürtingen-Geislingen Gazdasági és Környezetvédelmi Főiskola Autóipari Intézete.

Miért igényelnek az elektromos autók kevesebb karbantartást?

A korábbi motorok számos alkatrésze az eltérő hajtáslánc miatt egyszerűen nem szükséges. Ezek közé tartoznak a motor olyan alkatrészei, mint a lég-, az üzemanyag- és az olajszűrő, a motor hűtőrendszere vagy a gyújtógyertyák, ám olyan kopóalkatrészek is, mint a kipufogórendszer vagy a tengelykapcsoló. Mivel az elektromos autókban váltakozó áramú szinkronmotorokat alkalmaznak, amelyekben nincsenek surlódó érintkező felületek, így maguk a motorok szinte semmi karbantartást nem igényelnek. Ezenkívül az e-autók váltó nélkül is elboldogulnak. Röviden: a kevesebb komponens kisebb karbantartási költséget eredményez.

Az elektromos autók melyik alkatrészeit kell rendszeresen ellenőriztetni?

A megszokott módon rendszeres karbantartást igénylő alkatrészek közé tartoznak például a fékek. Azonban ezeket egy elektromos autó esetében kisebb igénybevétel éri, így azokat ritkábban is kell cserélni. Ez többek között a rekuperációnak köszönhető, a jármű lassításakor a mozgási energiát elektromos energiává alakítják, így visszanyerik. A rekuperáció motorfékként is hat, így az üzemi fékrendszerre kisebb igénybevétel hárul, így nem kopik olyan gyorsan, mint a belső égésű motoros autók esetében. Ezenkívül a kormányrendszert, a légkondicionálót, a kerekeket és a gumikat is át kell nézetni rendszeresen. Végül pedig az átvizsgálást a belső égésű motorral felszerelt autóknál megszokott intervallumokhoz hasonló rendszerben itt is el kell végezni.

Letölthető átvizsgálási lap ezen a linken keresztül elérhető.

Míg a belső égésű motor és a hozzá tartozó egyes jellemző építőelemek hiányoznak, a karbantartási listát az elektromos autók különleges elemei bővítik. Ezek közé tartozik az akkumulátor, amelyet szemrevételezéssel ellenőriznek: az általános karbantartás során a töltőcsatlakozót és a kábelcsatalakozásokat, valamint az akkumulátor állapotát is megvizsgálják.

Egy elektromos autó esetében a kopás hogyan minimalizálható?

A legtöbb elektromos autóba lítiumion-akkumulátorokat építenek. Aki különösen kímélni szeretné az akkumulátorát, annak nem szabad az autót hosszabb ideig 20 százaléknál kisebb töltöttséggel állni hagynia. Az okostelefonokhoz hasonlóan, amelyeket szintén lítiumion-akkumulátorok működtetnek, az e-autó esetében is befolyásolja az akkumulátor élettartamát az, hogy miként töltik. Így előnyösebb a váltakozó árammal való töltés, például egy háztartási csatlakozóból, mint az egyenáramú tankolás egy gyorstöltő oszlopnál. Mivel az akkumulátor a jármű legdrágább alkatrésze, ezért mindig kifizetődő gondosan bánni az energiatárolóval.

Még egy további kopóalkatrészre kell odafigyelnie az elektromos autók tulajdonosainak: a gumikra. Ezek elinduláskor a legtöbb más járműnél sokkal nagyobb nyomatékot adnak le. Amennyiben rendszeresen nagy nyomatékkal indul el a vezető, annak a gumi profilmélysége látja kárát. Itt is kifizetődő a mérsékelt lendületű elindulás. Az elektromos autók különleges igényeire a gumiabroncsok vásárlása és karbantartása során is oda kell figyelni.

Mikor kell szervizbe mennem?

Ez egy gyakran felmerülő kérdés a belső égésűeknél. A jármű felszereltsége, futásteljesítménye vagy életkora alapján fix vagy rugalmas lehet a szervizintervallum. Az elektromos járműveknél egyszerűbb a válasz. Összeállítottuk Önnek a szervizintervallumokat az e-Golf, e-up! vagy ID.-típusú járművéhez:

Szervizintervallum az ID.-modellek esetében:

Az Ön ID.-modellje különösen egyszerűvé teszi Önnek ezt a kérdést, ugyanis Európában nincs megkülönböztetve a kis és a nagy átvizsgálás.

  •   Átvizsgálás: a szervizintervallum-kijelző adatai alapján, legfeljebb kétévente, kilométerkorlátozás nélkül; a fékfolyadék és az utastéri levegőszűrő cseréjével

Szervizintervallum az e-Golf modell esetében:

E modellel az esedékességtől függően kis vagy nagy átvizsgálásra kell jönnie.

  • Kis átvizsgálás: 30 000 kilométer vagy két év után1, az utastéri levegőszűrő cseréjével
  • Nagy átvizsgálás: 60 000 kilométer vagy három év után1, a fékfolyadék cseréjével

1 Amelyik előbb bekövetkezik.

Én is lekérdezhetem a szervizintervallumot a járművemben?

Igen, ebben segít Önnek a szervizintervallum-kijelző. Ezt a műszeregység kijelzőjén és az infotainment rendszerben találja meg.

Mire kell a szerviz választásakor odafigyelni?

Aki az e-járművét átvizsgálásra behozza, az alapvetően bármelyik szervizt meglátogathatja, amelyik a gyártó előírásainak megfelelő átvizsgálásokat elvégzi. Azonban a nagyfeszültségű rendszeren dolgoznia csak a külön oktatásban részesült és megfelelően felszerelt műhelyeknek szabad. A szerelőnek mindig meg kell arról győződnie, hogy a nagyfeszültségű rendszert valóban feszültségmentesítették-e, így végezhetők csak el a járművön a vonatkozó munkák problémamentesen. Alapvető igazság: aki egy Volkswagen-márkaszervizt keres fel az esedékes karbantartás elvégzésére, az biztos lehet abban, hogy a műhely megfelel minden szükséges kritériumnak.

E-autó szervizajánlat

E-autó menetbiztonsági átvizsgálás

Menetbiztonsági állapotfelmérés elektromos autókhoz.

Cikkszám                                    Ár

D23BEVCHECK                                 35 000 Ft

MOON
Jövőnk hajtóereje

Szüksége van szervizidőpontra, kérdése van?

Töltse ki az alábbi regisztrációs adatlapot és márkakereskedőnk hamarosan felkeresi Önt.

Itt megtalálhatja az Önhöz közeli Volkswagen márkaszervizeket.

Hoppá!
Úgy tűnik, hogy böngészője nem naprakész. Talán webhelyünk nem működik optimálisan. A legtöbb böngésző (de az MS Internet Explorer 11 vagy annál régebbi nem) továbbra is jól működik.

Javasoljuk, hogy frissítse a böngészőt!
A legújabb verzió biztosítja a jó élményt bárhol az interneten.

Köszönjük látogatását és jó szórakozást,
Az Ön Volkswagen csapata