"A Volkswagen tovább folytatja az iparág átalakítását. Az ágazat legnagyobb és legátfogóbb elektromos offenzíváját indítottuk el 2015-ben. A szén-dioxid-kibocsátási céljaink teljesítése mutatja, hogy a márka jó úton halad. Az e-mobilitás felé irányuló átalakulást 2021-ben új modellekkel tovább gyorsítjuk" - mondta a Volkswagen márka igazgatótanácsának elnöke, Ralf Brandstätter.
A vállalat 2020 és 2024 között több mint 11 milliárd eurót fektet az elektromobilitásba, a zwickaui és a drezdai gyárak után újabb üzemeket, például az emdenit és a chattanoogait (USA) is átalakítja, valamint 2025-ig húsz új teljesen elektromos modellt dob piacra. "Célunk, hogy a Volkswagen nevet a fenntartható mobilitás legvonzóbb márkájává fejlesszük. E törekvésünket következetesen folytatjuk a »Way to Zero« (úton a nulla felé) jegyében, és a jövőben még jobban felvillanyozzuk a márkát" - tette hozzá Brandstätter. A folyó üzleti évben a Volkswagen tovább bővíti a Moduláris Elektromos Hajtásláncú Padlólemezre (MEB) épülő kínálatát. Ennek keretében fokozatosan bevezetik majd a nemzetközi piacokon a teljesen elektromos ID.41, ID.4 GTX2, valamint ID.52 modelleket.
Az e-offenzíva rajtjával a Volkswagen az elmúlt évben minden eddiginél több, összesen 212 000 e-járművet szállított ki. Ezek között a teljesen elektromos járművek (BEV) aránya megháromszorozódott az előző évhez képest - a 134 000 járműből 56 000 darabot tett ki a teljesen elektromos ID.33. Az ID.3 számított a legnagyobb mennyiségben kiszállított akkumulátoros elektromos járműnek tavaly decemberben Finnországban, Szlovéniában és Norvégiában - Hollandiában pedig sorozatban három hónapon keresztül tartotta elsőségét. Svédországban 2020 decemberében az ID.3 bizonyult a legnagyobb példányban vásárolt személyautónak - hajtáslánctól függetlenül. Hollandiában és Németországban a Volkswagen márka a 2020-as teljes évet figyelembe véve is sikerrel ugrott az első helyre a teljesen elektromos járművek listájában - Németországban 23,8, míg Hollandiában 23 százalékos BEV-piacrésszel.
Az Európai Bizottság végső jóváhagyása az értékekre egy későbbi időpontban várható.
1) ID.4 - áramfogyasztás, kWh/100 km (NEDC szerint): 16,9-16,2 (kombinált); kombinált szén-dioxid-kibocsátás, g/km: 9; hatékonysági osztály: A
2) Tanulmányjármű
3) ID.3 - áramfogyasztás, kWh/100 km (NEDC szerint): 15,4-13,5 (kombinált); kombinált szén-dioxid-kibocsátás, g/km: 0; hatékonysági osztály: A+