Az autók és azok alkatrészeinek, a hasznosítás szempontjából megfelelő gyártása.
A Volkswagen már 1989 óta részletes kutatásokat végez az autók szétszerelését illetően. Az itt szerzett tapasztalatokat folyamatosan hasznosítják az új autóprojekteknél, hogy tovább javíthassák az autók felhasználási és bontási tulajdonságait.
A Volkswagen konstruktőrei, a szállítókkal közösen, már a korai konstrukciós fázisban kidolgozzák az alkatrészek és a szerkezeti egységek hasznosítási koncepcióját. Mindez az új autók iránti növekvő kereslet ellenére, elsősorban a komfort és a biztonság terén, jelentősen hozzájárul a hasznosítás és az újrahasznosítás szempontjából megfelelő konstrukció további tökéletesítéséhez.
Az alkatrészek hasznosítása és újrahasznosítása.
Az alkatrészek, szerkezeti egységek és anyagok újrahasznosítása már hosszú ideje működő tevékenységet jelent a Volkswagennél.
Ausztriában, 2005-ben a csereeljárások keretében kb. 10.500 tételnyit vagy 794 tonnányit szereltek be újra a motor, a sebességváltó/tengelykapcsoló, tengely, elektronika és üzemanyagrendszer szerkezeti egységekből.
Az anyagkörforgás lezárásaként, a Porsche konszern Ausztriában, 2005-ben
- 536 tonna biztonsági üveget
- 192 tonna műanyag lökhárítót
- 164.000 liter fékfolyadékot
hasznosított az anyag-újrahasznosítás keretében.
A roncsautók környezetet nem károsító kezelése - hulladékcsökkentés
A roncsautók optimális és környezetvédelmi szempontból megfelelő kezelése céljából
a Volkswagen Ausztriában hasznosító üzemek hálózatát hozta létre. Ennek
köszönhetően, a törvényekben meghatározott előírások mellett a saját minőségi és
megbízhatósági normákat is teljesíteni lehet.
A roncsautók kezelésének és bontásának egyszerűsítése céljából a Volkswagen más
gyártókkal együtt információs adatbankot fejlesztett ki.
A roncsautók hasznosításának klasszikus lánca a következő lépésekből áll: a folyadékok eltávolítása ("folyadékmentesítés"), bontás, bezúzás és a fémrészek hasznosítása.
A régi autók bezúzásánál mintegy 20% bezúzási maradékanyag keletkezik, amit eddig általában felhasználás nélkül leraktak. Ennek a túlnyomórészt nem fém anyagnak az ésszerű felhasználása érdekében, a Volkswagen a technológiai partnereivel egy új előkészítő eljárást dolgozott ki. A "VW-SiCon eljárás" nevű technológia intelligens módon ötvözi a különböző, már bevált előkészítő lépéseket. Ennek köszönhetően a régebben értéktelennek tekintett bezúzási maradékanyagból több hasznos anyagot lehet kinyerni, amelyek túlnyomó részét a nyersanyag-hasznosítási eljárások keretében környezetkímélő és gazdasági szempontból ésszerű módon lehet azután felhasználni. Ily módon a roncsautók hasznosítása összességében eléri a 95%-os hasznosítási arányt, és ezáltal döntően hozzájárul az elsődleges nyersanyagok kíméléséhez. Ezért a VW-SiCon eljárás már két környezetvédelmi díjat is kapott.