Menü
Zárja be a menüt
Bezárás

Címlapsztori A válasz:
az új Golf

Címlapsztori A válasz:
az új Golf

Lorem ipsum vix at error vocibus, sit at autem liber? Qui eu odio moderatius, populo pericula ex his. Mea hinc decore tempor ei, postulant honestatis eum ut. Eos te assum elaboraret, in ius fastidii officiis electram.

A markáns C oszlop továbbra is a külső egyik domináns látványeleme.

Ahogy a Golf 45 évvel ezelőtti debütálásakor az olajválság, most a klímaválság határozza meg a közbeszédet, az autóipar számára éppen ezért a digitalizáció és a fenntarthatóság jelenti a legnagyobb kihívást. A Volkswagen válasza minderre: az új Golf. A nyolcadik generáció jövőbemutató technikai innovációk sorát felvonultatva nyit új fejezetet az eddig több mint 35 millió példányban értékesített modell és a kompakt kategória történetében.

Új arculat, karakteres Golf-jelleg
A Golf megjelenése óta egyértelmű, letisztult dizájnnal ötvözi a mindennapi használhatóságot, és erről az útról az immár csakis ötajtósként kapható (a háromajtós kivitel kikerült a kínálatból) nyolcadik generáció sem tért le: úgy lett minden részletében új, hogy mégis megőrizte karakteres Golf-jellegét. A modellre jellemző markáns C oszlop továbbra is az arányos külső egyik domináns eleme, a frontrész teljes szélességén végigfutó dekorációs csík azonban már az új márkaarculat védjegye. A hagyományos világítás helyét átvevő LED-technológia szintén további erőteljes stíluselem. A fejlesztés során az autó sok időt töltött az új wolfsburgi szélcsatornában, amiről a kedvező, 0,275-ös légellenállási együttható is árulkodik. A 4284 mm-es hosszúsághoz, 1789 mm-es szélességhez és 1456 mm-es magassághoz 2636 mm-es tengelytáv társul, ami garancia a tágas utastérre.

Jelzésértékű, hogy ez az első jármű, amelyik az MQB platform legújabb változatára épül, hiszen 2012-ben a Golf használta először a sokrétűen variálható moduláris padlólemezt. Az MQB platformot használó járművekből csak 2018-ban több mint 5 millió darabot gyártottak, a továbbfejlesztett változat innovációi pedig meghatározzák a következő évtizedre a márka autóit - a sort az új Golf kezdi.

Aerodinamika és esztétika: az előző generációhoz képest 0,30-ról 0,275-re csökkent a légellenállási együttható.

Az új Golf úgy lett minden részletében új, hogy megőrizte a modellre jellemző karakteres dizájnt.

Az új specifikációs csomagok bevezetése mellett jelentősen bővült a szériafelszereltség is.

Alapból felsőbb szinten
Átalakult a felszereltségi szintek struktúrája: az új Life és Style specifikációs csomagok mellett továbbra is elérhető a sportos R-Line változat. Az új Golf Life bőséges alapfelszereltséget kínál: többek között kulcs nélküli indítást, multifunkciós kormánykereket, digitális műszerfalat, infotainment rendszert, We Connect és We Connect Plus mobil online szolgáltatásokat és funkciókat, Climatronic klímarendszert, új borulásgátló rendszert, "Lane Assist" sávtartó rendszert, "Front Assist" környezetfigyelő rendszert prediktív gyalogosvédelemmel és vészfékezéssel, valamint a márka kínálatában most debütáló Car2X-technológiát (utóbbiról bővebb információ a Beszélgetőtársak című keretes anyagunkban).

A Life szint esetében emellett még változatosabban lehet személyre szabni az autót, többek között az új 16 colos könnyűfém keréktárcsáknak köszönhetően. A logóprojektor pedig egyszerre ötletes és látványos újdonság: az ajtó kinyitásakor a jármű mellé vetíti a logót, így tökéletesen megvilágítja a lábunk alatti részt. Belül tíz árnyalatot kínáló háttérvilágítás, indukciós mobiltelefon-töltő, Wireless App-Connect mobiltelefon-integrálás és "ParkPilot" parkolássegítő rendszer várja a vezetőt és az utasokat.

A Style specifikációs csomag 17 colos keréktárcsákkal és króm díszítőelemekkel teszi még exkluzívabbá a megjelenést, amit a belső térben az első sportülések (a vezető oldalon ErgoActive elektromos állítással), valamint a bőrbevonatú kormánykerék és sebességváltógomb egészít ki. Ezenkívül hangulatvilágítás, 3 zónás "Air Care Climatronic" klímaberendezés, memóriafunkciós külső tükrök, kanyarkövető fényszórók és dinamikus fénymintá kat kínáló, LED-technikájú hátsó lámpák tartoznak hozzá, valamint a kompakt kategóriában világpremiernek számító "Travel Assist" utazási asszisztensrendszer.

Az R-Line csomag a 17 colos Sebring keréktárcsák, a dinamikus megjelenésű első lökhárító és a hátsó diffúzor révén ruházza fel atletikus jegyekkel a modellt. A belső térben az integrált fejvédővel felszerelt prémiumsportülések, az R-Line specifikus dekorációs betétek, az alumínium váltógomb, pedálok és lábtartó, a perforált bőrrel bevont multifunkciós kormány és a kontrasztos díszvarrás gondoskodik a sportos hangulatról, amit a vezető menet közben is megtapasztalhat a sportfutóműnek és a progresszív kormányzásnak köszönhetően.

Utólag is be lehet szerelni egyes technológiákat.

Fontos újdonság, hogy az új Golf esetében egyes technológiák - felszereltségi szinttől függetlenül - utólag is beszerelhetők vagy aktiválhatók. Ilyen az "ACC" automatikus távolságszabályozás, a "Light Assist" távolságifény-szabályozás, a navigációs rendszer, az App-Connect és Wireless App-Connect okostelefon-integrálás, illetve a Wi-Fi hotspot.

A "Travel Assist" segítségével az új Golf részben automatizáltan közlekedhet az autópályákon.

Beszélgetőtársak

A Volkswagen kínálatában most debütáló Car2X-technológia révén az új Golf 800 méteres körzetben, milliszekundumok alatt képes a közlekedési helyzettel kapcsolatos releváns információk megosztására - egyfelől más járművekkel, másfelől a közlekedési infrastruktúrával. Az egységesített szabványnak köszönhetően az Európai Unión belül mindez gyártótól függetlenül lehetséges lesz. A kollektív információáramlás révén az új Golf volánja mögött időben értesülhetünk a veszélyes közlekedési szituációkról, így meg lehet akadályozni
a baleseteket, és el lehet kerülni a torlódások kialakulását. A  Car2Xtechnológiával kommunikáló járművek és infrastrukturális eszközök (például intelligens jelzőlámpák) figyelmeztetik egymást balesetek, torlódások és dugók, út menti munkálatok és útjavítások vagy éppen vészvillogóval közeledő járművek esetén. A közutakat biztonságosabbá tévő technológia elterjedését nagyban segíti majd, hogy megjelent Európa legnépszerűbb autómodelljében.

45 év, 8 generáció

A Golf folyamatosan referenciapontot jelent a kompakt kategóriában, hiszen minden generációja új vagy addig csak a felsőbb szegmensekben használt technológiákat és műszaki megoldásokat vezetett be.

Golf I

Golf I 1974–1983

Az elöl, keresztbe beépített motor hátul tágas csomagtérnek hagyott helyet, de az olasz sztártervező, Giorgetto Giugiaro által megálmodott forma széles körű variálhatóságot is biztosított. A legendás Bogár utódjának szánt modell első egymillió példánya két év alatt kelt el. A 6,99 milliós végső számból az 1975-ben bemutatott, hamar kult-státuszra szert tévő Golf GTI 462 ezer darabbal vette ki a részét, míg az 1979-ben bemutatott Golf Cabriolet hosszú ideig volt a világ legnépszerűbb nyitott autója.

Golf II

Golf II 1983–1991

A leghosszabb ideig gyártott, végül 6,3 millió példányban elkelt generáció széles tömegek számára tette elérhetővé a kor innovációt, mint az ABS-t, a hengerenkénti négyszelepes technológiát vagy a lambdaszondás katalizátort, és immár az összkerékmeghajtás is megjelent a kínálatban. Az elődjéhez képest nagyobb, de aerodinamikusabb modellből sportverzió (160 lóerős Rallye Golf G60) és a mai crossoverek előfutárának tekintető, emelt hasmagasságú változat (Golf Country) is készült.

Golf III

Golf III 1991–1997

A Golf harmadik generációja egyben a márka új autóbiztonsági megújulásának elindítója volt, hiszen milliók részesültek az új passzív biztonsági technológiák (mint például a légzsák) áldásaiból. Számos további mérföldkő is kapcsolódik a 4,83 millió példányban értékesített sorozathoz: az első hathengeres motor (VR6), az első közvetlen befecskendezéses dízelmotor és az oldallégzsákok megjelenése. A 15 milliomodik Golf 1994 májusában gördült le a szalagról.

Golf IV

Golf IV 1997–2003

A dizájnszakértők által egyszerűen csak stílusikonnak titulált negyedik generációs Golf nemcsak a formájával tűnt ki, de új minőségi mércét állított fel a kategóriában, az elektronikus stabilizálóprogram (ESP) és a függönylégzsákok révén pedig a biztonsága is kiemelkedő volt. 2002-ben a közvetlen befecskendezéses benzinmotor (FSI), egy évvel később a kettős tengelykapcsolós DSG automata sebességváltó is megjelent a kínálatban.

Golf V

Golf V 2003–2008

Az akár 8 légzsáknak, a bi-xenon fényszóróknak, az új 7 fokozatú DSG sebességváltónak, a közvetlen befecskendezéses és turbófeltöltéses benzinmotornak, valamint a négylengőkaros hátsó felfüggesztésnek köszönhetően az ötödik széria számos felsőbb kategóriás autót is lekörözött a komfort, a dinamika és a minőség terén.

Golf VI

Golf VI 2008–2012

Négy év alatt 2,85 millió példány készült a biztonság terén újabb nagy ugrást végrehajtó hatodik generációból: a lézerhegesztésű karosszériának és az új térdlégzsáknak is köszönhetően ötcsillagos minősítést ért el az Euro NCAP töréstesztjén. A 2009-es "World Car of the Year" elismeréshez a számos további modern vezetőtámogató rendszer bevezetése is hozzájárult.

Golf VII

Golf VII 2012–2020

Az elődhöz képest akár 100 kilogrammal kisebb saját tömeg és 23 százalékkal alacsonyabb fogyasztás mellett a hetedik generáció a vezetőtámogató rendszerek armadájával is kitűnt. Az eddigi harmadik legnépszerűbb Golf sorozat (6 millió eladott példánnyal) kínálatában megjelent a GTE plug-in hibrid és az e-Golf elektromos változat is.

Új viszonyítási alap

A nyolcadik generáció a vezetőtámogató rendszerek terén is viszonyítási alapot jelent a kategóriában: ez az első Golf, amely megkapta a "Travel Assist" utazási asszisztensrendszert és az IQ.LIGHT LEDMátrix fényszórókat is. Utóbbi számtalan különböző fényeloszlást tesz lehetővé a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően, így anélkül haladhatunk akár folyamatosan bekapcsolt távolsági fénnyel, hogy zavarnánk a közlekedés többi résztvevőjét.

A multifunkciós kormánykerékről indítható "Travel Assist" segítségével az új Golf autópályákon akár 210 km/h sebességig közlekedhet részben automatizáltan, így az autót nem kell aktívan kormányozni, gyorsítani vagy fékezni. A jelenlegi törvényi előírásoknak megfelelően a vezetőnek folyamatosan felügyelnie kell a technológiát, és az egyik kezét mindig a kormánykeréken kell tartania. A volán speciális kezelőfelületének köszönhetően azonban egy apró érintés is elég ehhez. Ám ha a vezető több mint 15 másodpercig egyáltalán nem ér hozzá a kormányhoz, a technológia vizuális és hangjelzésekkel figyelmeztet, ha pedig erre sem érkezik reakció, akkor az "Emergency Assist" vészhelyzeti asszisztens állóra fékezi az autót.

Új viszonyítási alap a vezetőtámogató rendszerek terén is.

A szériában LEDtechnológiás lámpatestek a legmodernebb megoldásokat használva nyújtanak kitűnő fényerőt és izgalmas megjelenést.

Új viszonyítási alap a vezetőtámogató rendszerek terén is.

A továbbfejlesztett "ACC" automatikus távolságszabályozás immár prediktív funkciókkal egészült ki az új Golf modellben: egyrészt figyelembe veszi a sebességkorlátozásokat, így elkerülhetjük a sebességtúllépést, másrészt a navigáció szakaszadatai alapján hozzáigazítja a jármű sebességét a kanyarokhoz, kereszteződésekhez, lehajtókhoz és körforgalmakhoz. Új funkciókat kínál a "Front Assist" környezetfigyelő rendszer is, amelyik már nemcsak az úttesten lévő gyalogosokat ismeri fel, de a kerékpárosokat is. Emellett balra kanyarodáskor jelzi, ha egy másik jármű közeledik felénk, és szükség esetén állóra fékezi az autót - így elkerülhetjük az ütközést, vagy legalábbis csökkenthetjük annak erejét.

A jármű irányíthatóságát és így a biztonságos közlekedést az adaptív lengéscsillapítás-szabályozás (DCC) is befolyásolja. A korábbi három fix futómű-beállítás ("Comfort", "Normal" és "Sport") mellé immár az új "Individual" mód is elérhető, így a vezető a saját preferenciái szerint állíthatja be a kormányzás, a fékrendszer és a lengéscsillapítás karakterisztikáit.

Kettős meghajtás, kettős felhasználás
Az eTSI mild-hibrid motorok mellett a kettős meghajtású kínálatot a GTE plug-in - azaz külső álózatról tölthető akkumulátorral felszerelt - változat egészíti ki. Az e-Hybrid hajtásláncot 1,4 literes TSIerőforrás, elektromotor, 6 fokozatú DSG automata sebességváltó és lítiumion-akkumulátortelep alkotja: a rendszerteljesítmény 245 LE. Az 50 százalékkal bővített, immár 13 kWh kapacitású akkumulátortelep a korábbinál nagyobb, mintegy 60 kilométer elektromos üzemű hatótávolságot tesz lehetővé, ami azt jelenti, hogy a nagyvárosokban is akár egész napon át nulla emissziós villanyautóként használhatjuk a járművet.

Modern hibrid verziók teszik elérhetővé a fenntarthatóságot.

A benzines TSI-motorok három különböző teljesítményszintben lesznek kaphatók az értékesítés kezdetekor. A háromhengeres, 1,0 literes erőforrás először jelenik meg a Golf kínálatában, 110 lóerős változatban. Ha menet közben kisebb teljesítmény is elegendő, a 130, illetve 150 LE teljesítményű, 1,5 literes TSI-motorok aktív hengermenedzsment technológiája (ACT) önműködően leállít két hengert a négyből, ami kompromisszumok nélkül csökkenti a benzinfogyasztást. Alapáron mindegyik benzines erőforráshoz a fronthajtású modellekhez frissen fejlesztett, 6 fokozatú manuális sebességváltó társul, amelyik tovább segít a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésében. A későbbi időpontban megjelenő Golf GTI, Golf GTI TCR és Golf R modellváltozatokat 2,0 literes TSI-motorok hajtják majd.

Az új Golf emellett modern hibrid verziókkal teszi elérhetővé milliók számára a fenntarthatóságot és egyben új mércét állít fel a kategóriájában. A modellben debütáló 48V-technológia 48 voltos szíjas generátor-önindítóval és 48 voltos lítiumion-akkumulátorral kombinálja a benzines motorokat, amelyek így korszerű mild-hibrid hajtássá állnak össze. Az új eTSI-erőforrások fogyasztása akár 10 százalékkal is alacsonyabb lehet (a WLTP-ciklus szerint) a TSI-motorokhoz képest.

A futurisztikus "Innovision Cockpit" egyképernyős dizájnja új mércét állít fel ebben a szegmensben.

A dízelmotorok terén szintén jelentős az előrelépés: a 115, illetve 150 lóerős, 2,0 literes TDI-erőforrásokat az alapoktól kezdve továbbfejlesztették, így a fogyasztásuk akár 17 százalékkal is kevesebb lehet a korábbi változatokhoz képest. A hatékonyság további optimalizálásával úgy csökkentették a szén-dioxid-kibocsátást, hogy az erőforrások gyorsabban reagálnak a gázadásra. További fontos fejlesztés, hogy a nitrogén-oxid-kibocsátás 80 százalékkal csökkent a kettős adagolású katalitikus átalakítónak (SCR) és a kettős Ad-Blue befecskendezésnek köszönhetően, így az új TDI-motorok a világ legtisztább belső égésű erőforrásai közé tartoznak. Mindkét TDI-erőforrás elérhető manuális, illetve DSG automata sebességváltóval is, az erősebbik változathoz pedig 4MOTION összkerékhajtás is rendelhető. Amikor az új Golf összes változata piacra kerül, a modell 110-300 lóerő közötti teljesítményszintben lesz kapható.

Belső forradalom

A folyamatos online-kapcsolatot nyújtó, high-tech belső tér egyben az új Golf progresszivitásának szimbóluma: a jövő hírnökeként új kontextusba helyezi az autóhasználatot.

A 10,25 colos képátmérőjű digitális műszeregységet, a 8,25 colos digitális infotainment rendszert, valamint a multifunkciós kormánykereket magába foglaló, alapáron járó "Digital Cockpit" műszerfal az intuitív kezelhetőség új dimenzióit nyújtja, amit egyszerűen használható hangvezérlés egészít ki. A hőmérséklet vagy a hangerő a központi érintőképernyőről szabályozható, míg az infotainment rendszer alatti érintőpad a kibővített klímafunkciókhoz, a vezetőtámogató rendszerekhez, valamint - felszereltségtől függően - a menetprofilokhoz és a parkolási segédrendszerekhez biztosít közvetlen hozzáférést. Egy másik érintőpad a kormánykeréktől balra kapott helyet, erről vezérelhetők a fény- és világításfunkciók, illetve a szélvédő és a hátsó ablak fűtése.

A kategóriájában elsőként teljesen digitális műszerfalat kínáló új Golf még futurisztikusabbá válik az opcionális, 10 col képátmérőjű "Discover Pro" navigációs rendszer hozzáadásával: az így létrejövő "Innovision Cockpit" látványos, egyképernyős dizájn mellett nyújtja a funkciók még szélesebb skáláját. A digitalizációnak köszönhetően a különböző nézetek a "Digital Cockpit" és az "Innovision Cockpit" esetében is egyszerűen személyre szabhatók, így mindenki a saját preferenciái alapján döntheti el, miről és miként informáljon a műszerfal. Az opcionális Head-up-Display pedig a szélvédőre vetíti ki a legfontosabb menetinformációkat, mint a sebesség vagy a navigációs utasítások.

Az infotainment rendszer intuitívan használható kijelzője (fent), az elegáns váltókapcsoló (középen) és a Head-up-Display (balra) high-tech hangulatot varázsol a belső térbe.

A fejlett funkcionalitás a középkonzolon is tetten érhető, hiszen a DSG automata sebességváltó esetében a "Shift-by-wire" technológián alapuló, kis méretű kapcsoló vette át a hagyományos váltókar helyét. A tetőkonzol vezérlőegysége szintén teljes mértékben digitalizált, így az opcionális panoráma toló-/billenőtető egyetlen ujjmozdulattal nyitható vagy zárható. A tökéletes zenei élményről az opcionális, 480 wattos Harman Kardon prémiumhangrendszer gondoskodik.

A magas fokú digitalizáció további előnyökkel is jár: a felhőalapú információtárolásnak köszönhetően az új Golfot vezető személyek elmenthetik, és használatkor újra előhívhatják saját beállításaikat, amelyek - felszereltségtől függően - a hangulatvilágításra, a "Digital Cockpit" vagy az "Innovision Cockpit" kijelzőinek egyéni elrendezésére, a "Coming home" és "Leaving home" világításfunkciókra, valamint az üléspozíció, a külső tükör és a klímaberendezés beállításaira is kiterjednek.

Az autó az integrált SIM-kártyával rendelkező online kapcsolati egység (OCU) segítségével csatlakozik a felhőhöz. A jármű valamennyi infotainment rendszerét egybekötő OCU egyben interaktív kezelőfelületként is szolgál az egyre gyarapodó We Connect és We Connect Plus mobil online szolgáltatások és funkciók számára. Csak egy példa minderre: a folyamatos online kapcsolatnak köszönhetően a navigációs rendszer interaktívvá válik, így a jövőben az automatikusan megjelenő hasznos helyek (POI) egyből kiegészülnek a hozzájuk kapcsolódó információkkal - például egy étterem telefonszámával, amelyen egyből lehet asztalt foglalni a Bluetooth-on keresztül kapcsolódó okostelefonon.

Az új Golf hálózatba kapcsolt és teljesen digitalizált műszeregysége megváltoztatja az autóhasználat módját. A technológia fejlődésbeli ugrása az első érintőképernyős okostelefon megjelenéséhez hasonlítható. Akárcsak az első generáció debütálásakor, a Golf ismét új kategóriát teremt.

Hoppá!
Úgy tűnik, hogy böngészője nem naprakész. Talán webhelyünk nem működik optimálisan. A legtöbb böngésző (de az MS Internet Explorer 11 vagy annál régebbi nem) továbbra is jól működik.

Javasoljuk, hogy frissítse a böngészőt!
A legújabb verzió biztosítja a jó élményt bárhol az interneten.

Köszönjük látogatását és jó szórakozást,
Az Ön Volkswagen csapata