Az új elektromos hajtásrendszer koncepcionális alapjául továbbra is a Moduláris elektromos platform (MEB), azaz a Volkswagen kifejezetten elektromos modellek számára kifejlesztett járműplatformja szolgál. Amint Karsten Bennewitz, a műszaki fejlesztés hajtás- és energiarendszerekért felelős vezetője kiemelte: "Mivel a rendelkezésre álló beépítési tér nem változott, olyan új hajtástechnikát kellett kifejleszteni, amelyet az azonos keretfeltételek ellenére is jóval magasabb teljesítményszint és hatásfok jellemez. Komoly kihívást jelentett a műszaki fejlesztés és a Group Components csapata számára, az eredmény azonban jól mutatja, hogy a járművek gazdaságosságának jelentős növelése mellett az alapanyag-felhasználást is csökkenteni tudtuk."
Nagyobb teljesítmény és jelentősen megnövelt forgatónyomaték
Az új erőforrás teljesítménye 210 kW (286 LE), maximális forgatónyomatéka pedig
mintegy 550 newtonméter, és többféle áttétellel is kiegészülhet. A jócskán
megnövekedett forgatónyomaték tekintélyes vonóerőről gondoskodik, álló helyzetből
indulva és nagyobb sebességeknél egyaránt. Az új APP550 elektromos hajtásegység
magas forgatónyomatékszintjét többek között megnövelt effektív tekercs-menetszámmal
és nagyobb huzalkeresztmetszettel továbbfejlesztett állórész (sztátor)
alkalmazásával sikerült elérni. Ellendarabja, azaz a forgórész (rotor), erősebb és
nagyobb terhelhetőségű állandó mágnesekkel készül, az erőátvitelt pedig az így
ébredő nagyobb forgatónyomatéknak megfelelően megerősítve méretezték át.
Impulzus-inverter nagy áramerősséggel
Az elektromos hajtások teljesítménye szempontjából meghatározó az áramerősség, így
a teljesítmény és a hatásfok növelése érdekében további alapvető komponensként az
impulzus-invertert (PWR) is nagyobb fázisáramokra tervezték át. E technika alkotja
a hajtásrendszer "agyát", amelynek üzemi szoftvere a rendszer folyamatainak
gazdaságosságáról is gondoskodik. Ez például az órajel-frekvenciákat és a
modulációs eljárásokat is érinti az elektromos gép számára szükséges váltakozóáram
előállítása során, amelyekkel a motor a terhelési fázistól függően magasabb
hatásfokkal üzemelhet.
Optimalizált hőmenedzsment intelligens hűtéssel
Az elektromos hajtásrendszer hatékonyságának növelése érdekében a Volkswagen a
hajtásegység több komponensét is továbbfejlesztette, köztük a hőmenedzsmentet is.
Az új hajtás így olyan energiatakarékos hűtéssel rendelkezik, amely elektromos
működtetésű olajszivattyú nélkül működik. A rendszer az áthajtómű fogaskerekei,
illetve az olaj továbbítására és elosztására szolgáló, speciálisan kialakított
alkatrészek segítségével tulajdonképpen önállóan hűtheti magát. A felmelegedett
olajat a jármű hűtőköre hűti vissza, folyamatosan optimális üzemi hőmérsékletén
tartva a hajtásrendszert. A motor állórészét külső oldalán vízhűtő köpeny veszi
körül.
Volkswagen Kassel, az elektromos hajtásrendszerek központja
A motor forgórésze és állórésze, valamint az erőátvitel alkotta hajtásegység
gyártása a Volkswagen Group Components kasseli termelési helyszínén zajlik.
Alexander Krick, aki a Group Components szervezetében az elektromos hajtások, a
teljesítményelektronikák és az erőátviteli megoldások fejlesztéséért felel,
hangsúlyozta: "Immár 15 éve fejlesztünk elektromos gépeket, illetve hozzájuk
tartozó erőátviteleket, és több mint 10 éve gyártjuk is őket ezen a telephelyen."
Az elektromos gépek és erőátviteli megoldások termék- és folyamatinnovációi a
hatásfok és a teljesítmény jelentős növekedését eredményezték. Amint Krick
rámutatott: "Sokéves tapasztalatunkkal - például speciális mágnesalapanyagok vagy
különleges megmunkálási eljárások alkalmazásával - a teljes rendszert
optimalizáltuk, jelentősen növelve gazdaságosságát."