Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatója: "Gyorsan és alapjaiban alakítjuk át a vállalatot - mégpedig azon egyértelmű céllal, hogy a Volkswagen igazi Love Brand lehessen. Az ID. 2all jól mutatja, hogy összességében hova szeretnénk márkánkkal eljutni: közel az ügyfelekhez, csúcstechnikával és tetszetős formavilággal." - A Volkswagen márka 2025-ben mutatja be az európai piacon az ID. 2all sorozatgyártású változatát, a cél a 25 ezer euró alatti alapár.
Imelda Labbé, a Volkswagen márka igazgatótanácsának az értékesítés, a marketing és az aftersales területeiért felelős tagja kiemelte: "A mobilitás új világába hozzuk el a Volkswagen jellegzetes erényeit, azaz a csúcsszínvonalú minőséget és kidolgozást, valamint a kiváló szoftvereket és a valódi hozzáadott értéket jelentő digitális szolgáltatásokat. Ennek során mindvégig ügyfeleink igényei és elvárásai állnak a középpontban."
Az ID. 2all a moduláris elektromos hajtásrendszer-platform (MEB) legújabb fejlesztési szintjének műszaki alapjaira készül. Kai Grünitz, a márka igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja hangsúlyozta: "Az ID. 2all lesz az első elsőkerékhajtású MEB-modell. Kihasználjuk moduláris elektromos hajtásrendszer-platformunk nagy fokú rugalmasságát, s az MEB Entry egyaránt mércéül szolgálhat majd a technika és a mindennapos használhatóság terén."
A továbbfejlesztett MEB Entry platformmal különösen hatékony hajtás-, akkumulátor- és töltéstechnika jelenhet meg az ID. 2all modellben, amely 166 kW/226 LE teljesítményű elektromos motorral készül majd, WLTP szerint számított hatótávja pedig akár a 450 kilométert is elérheti.
A Volkswagen emellett ismét nagyobb hangsúlyt fektet a formatervezésre. Andreas Mindt, a Volkswagen formatervezési vezetője: "Az ID. 2all a Volkswagen új formai nyelvezetére kínál kitekintést, amely a stabilitás, a szimpátia és az izgalom három sarokkövére épül."
Külső dizájn - barátságos arculat, dinamikus megjelenés és újszerű C
oszlop
Ezen új formai nyelvezet egyik eleme a Golf első generációja
számára tervezett C oszlop különleges kialakítása, az ID. 2all pedig az első
Volkswagen ennek újszerű interpretációjával. A tanulmánymodell további
dizájnjellemzői között szerepel a vizuálisan egyértelműen és erőteljesen a
kerekekre összpontosító karosszéria, a barátságos arculat, az erőteljesen dinamikus
megjelenés és az időtlen elegancia.
Belső dizájn - nagyvonalú térkínálat, színvonalas minőségérzet és magától
értetődő kezelés
A belsőteret szintén letisztult formavilág határozza
meg, emellett kiemelekdő színvonalú minőségérzet, hagyományos hangerőszabályzóval
kialakított, magától értetődő kezelésű infotainment-rendszer és a légkondicionáló
berendezés számára kialakított különálló kezelőpanel jellemzi. A csomagtér
térfogata tekintélyes 490-1330 liter, amivel akár a nagyobb járműkategóriák
képviselőit is felülmúlja.
Felgyorsított elektromos offenzíva - 2026-ig tíz új e-modell
Az ID. 2all sorozatgyártású változata azon tíz új elektromos modell egyike,
amelyekkel 2026-ig a Volkswagen megjelenik a piacon. Idén mutatkozik be a már
debütált új ID.3 mellett a hosszú tengelytávú ID. Buzz és az ID.7 limuzin. Majd
2026-ban érkezik az elektromos kompakt SUV-modell, de - minden kihívás ellenére -
egy 20 ezer euró alatti elektromos autón is dolgozik a Volkswagen. Az autógyártó
így a legszélesebb e-portfólióval szolgálhat majd vetélytársai között, célja pedig
e-autói 80 százalékos részaránya európai értékesítésében. A Volkswagen márka eddig
70 százalékos részaránnyal kalkulált.
A Volkswagen ID. 2all jármű tanulmánymodell és nem kapható kereskedelmi forgalomban.