Még álcázott külsővel futja utolsó tesztkilométereit a svéd Lappföldön az új Touareg. Az álcaruha valójában egy hatalmas QR-kód pixeleiből áll, amely okostelefonnal beolvasva a Volkswagen Touareg internetes oldalára vezet, további információkat kínálva az új Touaregről. Noha dizájn-fejlesztései egyelőre a QR-kód fóliája alatt rejtőznek, az "álruhás királyfi" képei már konkrétan utalnak az első műszaki részletekre. Jó példa erre az orrkialakítás, ahol jól láthatók az új fejlesztésű IQ.LIGHT HD-mátrixfényszórók, valamint egy szintén új LED-fénysáv elemei.
38 400 mikro-LED alkotta IQ.LIGHT HD-mátrixfényszórók
A HD rövidítés a különösen nagy felbontásra (High Definition) utal, amely extrém erős fénypontok összesen 38 400 mikro-LED alkotta sokaságát jelenti. Lényegesen nagyobb fényerőt biztosítva az úton, valósággal nappallá varázsolják az éjszakát, mégpedig a szemből érkezők vakítása nélkül. Oldalanként 19 200 mikro-LED oszlik el az új fényszórókban, a mátrixrendszer pedig egyfajta interaktív "fényszőnyeget" vetít a luxus-SUV sávjára. Ez az úgynevezett Sávmegvilágítás (Lane Light) jóval kényelmesebbé teszi az éjszakai vezetést, egyben az autópálya-építési szakaszok útszűkületeiben is nagyban megkönnyíti sötétben a közlekedést, mivel a fényszőnyeg optimálisan megvilágítja az éppen igénybe vett forgalmi sávot.
Megvilágított hátsó VW embléma
Az új Touareg a Volkswagen első modellje Európában, amely már megvilágított márkaemblémát hordoz hátulján. A vörös megvilágítású VW-embléma 2023 januárja óta már Európában is engedélyezett, míg korábban csak olyan piacokon alkalmazhatták, mint például Kína vagy az Amerikai Egyesült Államok.
Új futóműgeneráció
A Volkswagen a minden változatában összkerékhajtású Touareg futóművét is továbbfejlesztette. Egyebek mellett olyan tetőterhelés-érzékelő is rendelkezésre áll, amely a futómű szabályzóelektronikájával hálózatba kapcsolva terheletlen tető mellett a fokozott agilitás előnyével szolgál. Amint azonban tetőcsomagtartó-dobozt szerelnek fel, az érzékelő felismeri, majd továbbítja az információt a vezetéstámogató rendszerek, például az Elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) felé. E megoldás tovább növeli a Touareg menetstabilitását. Egyaránt új hangolást kapott az alapkivitelben szereplő acélrugós, illetve az extrafelszerelésként rendelhető, kétkamrás légrugós felfüggesztések technikája, így még szélesebb tartományt sikerült kialakítani a lehető legmagasabb fokú kényelem és az optimális menetteljesítmények között.
Továbbfejlesztett beltér
A Touareg az Innovision Cockpit technológiát is kínálja, amely a 38,1 centiméter (15 col) képátlójú központi érintőképernyőről, a multifunkciós kormánykerékről, illetve olyan analóg kezelőelemekkel vezérelhető, mint például a középkonzol hangerőszabályzója. Az új Touareg Innovision Cockpit rendszer többek között forgalmi sáv pontosságú navigációt és nagyfelbontású HD-térképadatokat kínál, de a hangvezérlést is továbbfejlesztették. Az alkalmazások integrációja okostelefon és az App Connect (Apple CarPlay, Android Auto) segítségével immár vezeték nélkül is elvégezhető.
A Touareg magas minőségi színvonalát a vásárlói visszajelzések kiértékelésével javították tovább. A kartámaszok és a középkonzol-kárpitok a kényelmet tovább növelve puhábbá váltak, vagyis az új Touareg szintén azon célkitűzés megtestesítője, amelynek jegyében a Volkswagen még következetesebben a vásárlók igényei szerint alakítja ki modelljeit. Átfogó frissítésük olyan harmonikusan kiegyensúlyozott, sokoldalú SUV-modellé avatja a Touareg sorozat tagjait, amelyek éppúgy kiválónak bizonyulnak a hosszú utazások során, mint a mindennapokban.