"Az új ID.7 révén a felső piaci szegmensek felé bővítjük elektromos modellportfoliónkat, az új limuzin csúcstechnikát és csúcsminőséget kínál majd. Az ID.7 azon tíz új elektromos modell egyike, amelyekkel 2026-ig jelenünk meg a piacon. Célunk, hogy minden piaci szegmensben megfelelő ajánlattal szolgálhassunk ügyfeleinknek" - hangsúlyozta Thomas Schäfer, a Volkswagen Személyautók márka vezérigazgatója.
ID.7 - a klíma és a kényelem újszerű élménye
Ügyfelei visszajelzéseire reagálva, a Moduláris elektromos platform (MEB) műszaki
alapjaira épülő legújabb modelljével a Volkswagen tovább javítja a felhasználói
élményt a meghatározó területeken. Az ID.7 modellekben számos innovatív fejlesztés
jelenik meg már alapfelszerelésként:
- új kijelző-koncepció
- a Kiterjesztett valóság head-up kijelző (Augmented Reality Head-up Display)
- egy 38 centiméter (15 col) képátlójú képernyő
- a légkondicionáló berendezés az infotainment-rendszer első szintjébe integrált, újszerű kezelése
- megvilágított érintőcsúszka
A légkondicionáló berendezés intelligens légbefúvó nyílásokkal működő, új koncepciója több új funkciót is kínál. Az ID.7 például a kulcs alapján felismeri a közeledő vezetőt, még beszállás előtt megkezdve - a forró nyári napokon - a beltér hűtését, illetve - hideg időben - a fűtését. Ennek során az új tervezésű intelligens légbefúvó nyílások (Smart Air Vent) szabályozzák a légáramlást, dinamikus pásztázó mozgással terítve nagy területre a lehető leggyorsabban a levegőt. Ha az utasok már az autóban ülnek, a légáramlás közvetlenül a testükre is irányulhat, de közvetve is szellőztethető a beltér. Az új, nagyméretű kijelzőn folyamatosan láthatók, aktiválhatók, illetve felhasználónként külön-külön menthetők ezek a funkciók. A különleges kívánságok hangvezérléssel aktiválhatók. A "Helló Volkswagen, fázik a kezem!" jelzésre például a kormánykerékfűtés bekapcsolásával reagál az ID.7, miközben célzottan meleg légáramot irányít a kezekre.
Különleges interaktív álcakoncepció
Egészen különleges módon
érzékelteti a Volkswagen a Las Vegas-i CES alkalmával az új ID.7 intelligenciáját.
A digitális mintázattal álcázott limuzin olyan egyedi fényezést kapott, amellyel az
ID.7 interaktív módon sugározhat fényt: az összesen negyven felhordott festékréteg
egy része elektromosan vezető, míg mások szigetelő tulajdonságúak. Az autó
felületének 22 külön-külön szabályozható része így a legfelső festékrétege alatt
folyó elektromos áram hatására fényt bocsáthat ki (elektrolumineszcencia), ha pedig
e rendszert például az audio-berendezéshez csatlakoztatják, az egyes területek
felvillanásaival a zene ritmusa is láthatóvá tehető.
Az autó motorházfedelén és két oldalán feltűnő QR-kódok a fizikai és a digitális világ között szolgálnak interfészként. A teljes álcaminta e QR-kód témát viszi tovább, így rejtve el a majdani sorozatgyártású modell kontúrjait.
Aerodinamikus formák és tágas utastér a MEB révén
Stílusában
az ID.7 a tisztán elektromos ID.-család formai nyelvezetét követi. Az új limuzin
formavilágát aerodinamikus orr- és tetőkialakítása határozza meg, amelyek nagyban
hozzájárulnak az energiafogyasztás csökkentéséhez és a hatótáv növeléséhez. Az ID.7
elején átáramoltatott légbeömlőnyílások terelik célzottan a levegőt az autó oldalai
mentén hátrafelé, olyan légfüggönyt (Air Curtain) képezve, amely csillapítja az
oldalsó régiók légáramlásait. Ereszkedő tetővonala szintén hozzájárul az ID.7
kiváló légellenállási együtthatójához. A hatótáv akár a 700 kilométert (WLTP) is
elérheti.
Mint az ID.-család minden tagja, az ID.7 is a Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épül. A modulrendszer rövid karosszéria-túlnyúlásokban és hosszú tengelytávban (2,97 méter) is megmutatkozó előnyei a beltér javára is válnak, az eredmény pedig az ID.7 különösen tágas térérzetű felsőkategóriájú limuzin-karaktere.
A Volkswagen elektromos offenzívája: már 500 ezer kiszállított MEB-alapú
autó
ID.7 limuzinjával a Volkswagen a felső-középkategória jelentős
értékesítési darabszámok jellemezte piaci szegmensében bővíti tovább nagysikerű,
tisztán elektromos ID.-modelljei családját, miközben "ACCELERATE" stratégiájával
gyorsítja elektromos offenzíváját. Az első mérföldkőhöz már el is érkezett a
Volkswagen: a 2020 szeptemberben az ügyfeleknek átadott első ID.3 példányok óta a
márka mintegy 500 ezer ID.-modelljét szállította ki világszerte leányvállalatain
keresztül - mégpedig a továbbra is szűkös ellátási helyzet ellenére is nagyjából
egy évvel korábban a tervezettnél.
Az ID.3, az ID.4, az ID.5 és az ID.6 (csak Kínában), valamint az új ID. Buzz után az ID.7 immár az ID.-család hatodik tagjaként, egyben - az ID.4 mellett - a Volkswagen immár második MEB-alapú világautójaként érkezik. Az elektromos limuzin három fő piacon, Kínában, Európában és Észak-Amerikában jelenik meg a kínálatban, az európai országokba a Volkswagen emdeni gyárából szállítják majd. Az ID.4 után az ID.7 ugyancsak a második MEB-alapú modell, amely Emdenben készül.
Az elektromosenergia-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok a megadott tartományban a választott járműfelszereltség függvényeként alakulnak.