Elsősorban a "Felnőtt utasok védelme" kategóriában szerepelt kiválóan a három Volkswagen, ahol a tisztán elektromos ID.51 a lehetséges pontok 93 százalékát, míg a Polo és a Taigo a 94 százalékát gyűjtötte be. Az értékelés egyebek mellett frontális és oldalirányú ütközésteszteken, illetve ostorcsapás-jellegű mozgások okozta sérülések vizsgálatán alapul. Az ID.5 kiemelkedő eredménye az ütközési tesztek és a lehető leggyorsabb egészségügyi és műszaki mentést szolgáló megoldások együttes értékelése alapján született. További fontos biztonsági elem az első ülések Központi légzsákja (Center Airbag), amely mindhárom tesztelt Volkswagen modell felszereltségében szerepelt, s amely oldalirányú ütközés esetén segíthet megelőzni vagy legalábbis mérsékelni az első üléseken ülők közötti fejkontaktust.
A "Gyerekutasok védelme" kategóriában az ID.5 89 százalékos eredményt el. Az értékelés itt három alapvető szempontra épül, így a gyermekbiztonsági rögzítőrendszerek által frontális, illetve oldalirányú ütközés során nyújtott védelem mellett a különböző méretű gyermekülések biztonságos rögzítésének lehetőségei, valamint az autó kifejezetten gyerekek biztonságos szállításához kínált felszerelései is a középpontban álltak. A Polo (80 százalék) és a Taigo (84 százalék) szintén nagyon jól teljesített e kritériumok szerint.
A "Vezetői segédrendszerek" területén a lehetséges pontok 85 százalékával elsősorban az ID.5 bizonyult különösen meggyőzőnek, míg a Taigo és a Polo egyaránt 70 százalékos eredményt ért el ebben a kategóriában. Mindegyik modell alapfelszereltségnek része egyebek mellett a Fáradtságérzékelő rendszer (Driver Alert System), a Városi vészfékfunkcióval (City Emergency Braking) és Gyalogos-érzékeléssel (Pedestrian Detection) kiegészített Front Assist vészfék-asszisztens, valamint a Sávtartás-asszisztens (Lane Assist). Az ID.5 esetében emellett a biztonsági övek becsatolására figyelmeztető vizuális és akusztikai jelzést (az első üléssorban), illetve az Ülésfoglaltság-érzékelést (Seat Occupancy Recognition) (a második üléssorban) is figyelembe vették, illetve kedvezően értékelték ebben a kategóriában.
A járművek utasainak védelmén kívül az Euro NCAP azt is vizsgálja, milyen mértékben nyújtanak védelmet ütközésveszély esetén az automatikus vészfék-rendszerek a közlekedés fokozottan veszélyeztetett résztvevői (gyalogosok és kerékpárosok) számára. Az ID.5, a Taigo és a Polo alapfelszereltségében egyaránt szereplő Front Assist az Euro NCAP szerint jól felismeri ezeket a közlekedőket. A fejlett környezetmegfigyelő rendszer radarszenzorával és kamerájával érzékeli a kritikus mértékűre csökkent távolság jellemezte ütközésveszélyes helyzeteket és hatékonyan segít a féktávolság rövidítésében. Veszélyes helyzetet érzékelve a rendszer vizuális és akusztikai jelzéssel, illetve rövid, valamint automatikus fékezéssel figyelmezteti a vezetőt. A gyalogosok és kerékpárosok védelme tekintetében az ID.5 76 százalékos eredményt ért el, majd szorosan követte a Taigo (71 százalék) és a Polo (70 százalék).
Öt csillag sorozatban: jó társaságban az új trió - Az ID.5, a Polo és a Taigo egyaránt ötcsillagos minősítésével a Volkswagen tovább kívánja hangsúlyozni a legmagasabb szintű biztonság iránti igényét, egyben folytatja sikersorozatát: legutóbb 2021 áprilisban az ID.4, 2020 októberben a kompakt ID.3, 2019-ben pedig a Golf és a T-Cross szerezte meg az Euro NCAP legmagasabb minősítését.
Az Európai Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) immár 1997 óta szolgál az új járműmodellek biztonsági színvonalának szigorú mércéjeként Európában, aktuális információt nyújtva az autóvásárlók számára a népszerű újdonságok biztonságáról. Az utóbbi évek során mind szigorúbbá váltak a teszteljárások, illetve a szériafelszereltséghez tartozó vezetői segédrendszerekre és a passzív biztonságra vonatkozó követelmények. Az egyes tesztek részletei a www.euroncap.com oldalon nyilvánosan is megtekinthetők.
1 ID.5 - Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km) (NEDC): 16,2; szén-dioxid-kibocsátás (g/km): 0; gazdaságossági besorolás: A+++