"A szén-dioxid-kibocsátási célok túlszárnyalásával ismét bizonyítottuk a fenntarthatóság és az e-mobilitás gyors és szisztematikus megvalósítása iránt tanúsított szemléletünket, amiről az ACCELERATE stratégiánk is szól. Mindezzel sokat tettünk azért, hogy megvalósítsuk a párizsi éghajlatvédelmi egyezményben vállalt célokat. Idén az új modelljeinknek köszönhetően még nagyobb lendületet veszünk" - nyilatkozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen igazgatótanácsának elnöke.
A tavalyi évben a Volkswagen minden eddiginél több elektromos járművet tudott kiszállítani, így több mint 369 000 elektromos járművet adtak át (ez 2020-hoz képest 73%-os növekedést jelent), beleértve körülbelül 106 000 db plug-in hibridet (33%-os növekedés) és 263 000 db tisztán elektromos járművet (97%-os növekedés). A Csoport ezzel megduplázta az akkumulátoros elektromos jármű értékesítéseit az előző évhez képest.
A Volkswagen a következő 5 évben ismét növelni fogja a befektetéseit, körülbelül 18 milliárd eurós összegre. Ennek oroszlánrészét, körülbelül 14 milliárd eurót, az e-mobilitásra fogja költeni, például további modellek fejlesztésére és a gyártóüzemeinek e-mobilitást célzó átalakítására. Emellett több mint 1 milliárd eurót szánnak a hibridizációra. Az egyesült államokbeli emdeni és chattanoogai gyárak idén kezdik meg az ID.41 gyártását. A folyó üzleti évben a Volkswagen tovább bővíti a modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióra (MEB) épülő kínálatát: ezzel a tisztán elektromos modelleket, az ID.52-öt, ID.5 GTX3-et és ID.BUZZ4-t fokozatosan fogják bevezetni a nemzetközi piacokra.
A Volkswagen "Way to Zero" dekarbonizációs program fókuszában a márka új ACCELERATE stratégiája áll, amelynek célja, hogy a márka az élre törjön az e-mobilitási versenyben. A Volkswagen célja, hogy legkésőbb 2050-re teljesen karbonsemlegessé váljon. A Csoport átmeneti célja, hogy Európában 2030-ra járművenként 40%-kal csökkentse a szén-dioxid-kibocsátást (a 2018-as alapszinthez képest). Az elektromos járművek gyártását - ideértve az ellátási láncokat - valamint üzemeltetését is karbonsemlegessé kívánja tenni.
A Volkswagen célja az új járműflotta teljesen elektromossá alakítása. 2030-ra az összes értékesített Volkswagen modell legalább 70 százaléka tisztán elektromos meghajtású jármű lesz Európában, ami több mint egy millió járművet jelent. Észak-Amerikában és Kínában a tervek szerint legalább 50 százalék lesz az értékesített elektromos járművek aránya.
Az Európai Bizottság végső jóváhagyása a szén-dioxid-kibocsátási értékeket illetően egy későbbi időpontban várható.
1 ID.4 - energiafogyasztás kilowattórában, 100 kilométeren (a WLTP szabvány szerint): 20,9 - 16,7 (kombinált), kilométerenkénti kombinált szén-dioxid-kibocsátás, grammban kifejezve: 0; energiahatékonysági osztály: A
2 ID.5 - energiafogyasztás kilowattórában, 100 kilométeren (a NEDC szabályozás szerint): 16,2 (kombinált), kilométerenkénti kombinált szén-dioxid-kibocsátás, grammban kifejezve: 0; energiahatékonysági osztály: A+++
3 ID.5 GTX - energiafogyasztás kilowattórában, 100 kilométeren (a NEDC szabályozás szerint): 17,1 (kombinált), kilométerenkénti kombinált szén-dioxid-kibocsátás, grammban kifejezve: 0; energiahatékonysági osztály: A+++
4 A jármű kereskedelmi forgalomban még nem kapható az Európai Unióban