"Az Over-the-Air frissítéseinkkel a minden területet átfogó rendelkezésre állásnak köszönhetően nemcsak a Volkswagen innovációs erejét hangsúlyozzuk, hanem megteremtjük egy teljesen új, digitális ügyfélélmény alapjait is", mondja Ralf Brandstätter vezérigazgató. "Ugyanakkor új, digitális üzleti modellünk alapjainak megteremtésével eljutunk ACCELERATE stratégiánk egyik fontos mérföldkövéhez."
OTA frissítés, mint az új üzleti modell és a további bevételek alapja
A vállalat a jövőben kb. 12 hetente díjmentes szoftvereket bocsát ügyfelei rendelkezésére annak érdekében, hogy a járművek folyamatosan a legújabb verzióval rendelkezzenek és javuljon az ügyfélélmény. Ezenfelül a Volkswagen az adatokra épülő új üzleti modell révén további bevételekre számít a használat során - azokból a szolgáltatásokból és funkciókból, amelyeket az ügyfelek igény szerint adhatnak hozzá szolgáltatásaikhoz. Pontosan akkor, amikor arra szükségük van. A távlatokat tekintve ez lehet a hosszú útszakaszoknál segítséget nyújtó Travel Assist vagy a jobb akkumulátor teljesítmény és a későbbiekben az automatizált vezetés. Ezekkel a kiegészítő digitális szolgáltatásokkal a Volkswagen a következő években további háromjegyű milliós bevételt szeretne elérni.
Ügyfélközpontúság
Az OTA frissítéseket a konszern szoftverekért felelős vállalatával, a CARIAD-dal szorosan együttműködve fejlesztjük. "Ezek az új frissítések központi feladatot látnak el a digitális, hálózatba kapcsolt járművekben. Ügyfeleink számára gyorsan megszokottá válnak, ahogy láttuk ezt korábban az okostelefonok esetében megtapasztaltuk", mondja Thomas Ulbrich, a Volkswagen fejlesztési igazgatója. "A szoftverfejlesztés ismétlődő és gyors. Egy technológiai vállalathoz hasonlóan rövid ciklusokban dolgozunk és a frissítéseket ennek megfelelő ütemben biztosítjuk ügyfeleinknek."
A Volkswagen a jármű megvásárlását vagy lízingjét követően szeretne kapcsolatban maradni ügyfeleivel és digitális szolgáltatásokkal ellátni őket. "Azoknak a járműveknek van nagyobb szerepük jövőbeli sikereinkben, amelyek folyamatosan a legfrissebb szoftverekkel rendelkeznek és ezáltal kiváló digitális ügyfélélményt nyújtanak", véli Ulbrich. "A rendszeres frissítések révén a jármű nemcsak up-to-date marad, hanem még egyre jobbá is válik."
Frissítésekkel optimalizált biztonsági és kényelmi funkciók
Néhány új funkció a szélvédő alatt húzódó fénycsíkot, az ID. Lightot érinti. Az ID. Light már olyan információkat is szolgáltat a járművezetőnek, amelyek intuitív segítséget nyújtanak például az energiatakarékos vezetéshez és az automata távolságszabályozás (ACC) használatához. Javult a multifunkciós kamera képfeldolgozása is; még gyorsabban felismeri a motorkerékpárokat és a közlekedés többi résztvevőjét. Ugyanez igaz sötétben is: A dinamikus távfény-szabályzás - amennyiben rendelkezésre áll - még pontosabban szabályozza a saját fényt. A központi infotainment-kijelző grafikája letisztultabbá és egyértelműbbé, a kezelés pedig intuitívabbá vált - a Volkswagen ezt az első ID. vásárlók visszajelzése alapján alakította ki.
A digitális ügyfélélmény a termékek és szolgáltatások valamennyi fejlesztési lépésekor folyamatosan fejlesztendő a jármű teljes életciklusa során. Az OTA frissítések az új üzleti modellek alapját és az ügyfélorientált termékoptimalizálást jelentik az ACCELERATE stratégia keretein belül.
Az OTA frissítésekről készült videofilm itt érhető el.