Az új Golf GTI Clubsport világpremierjével írja a Golf nagysikerű történetének
következő fejezetét a Volkswagen. A 221 kW (300 LE) teljesítményű Clubsport a Golf
GTI nyolcadik generációjának új csúcsmodellje. Továbbfejlesztett turbófeltöltésű
motorjával, újdonságként teljes mértékben hálózatba kapcsolt futóművével, valamint
a legendás Nordschleife pályaszakaszra első ízben kidolgozott "Nürburgring"
menetprofiljával a Golf GTI Clubsport a menetdinamikai képességek terén
mérföldkőnek számít az elsőkerékhajtású sportautók körében.
Kiemelkedő menetdinamikai képességek - A Golf GTI Clubsport számos
részletében fejlődött. Ezek közé tartozik a még agilisabb, immár 221 kW (300 LE)
teljesítmény és 400 newtonméter maximális forgatónyomaték jellemezte,
turbófeltöltésű motor (EA888 evo4), valamint az új Menetdinamika-menedzsmenttel
(Vehicle Dynamics Manager) ellátott sportfutómű. Már az új Golf GTI modellekben is
új Menetdinamika-menedzsment (Vehicle Dynamics Manager) kapcsolja hálózatba az
Elektronikus differenciálzár-hatású funkció (XDS) szabályzását és az
extrafelszerelésként rendelhető Elektronikus futómű-szabályzás (DCC) oldalirányú
dinamikus komponenseit, önmagában is jól érzékelhető előnyökkel szolgálva a
menetteljesítmények terén. Az új Golf GTI Clubsport első ízben - az alapkiviteléhez
tartozó - elektromechanikus első differenciálzárat is integrálja a
Menetdinamika-menedzsment hálózatába.
Karsten Schebsdat, a Volkswagen menetdinamikai, kormány- és szabályzórendszerek
részlegének vezetője kiemelte: "Összes menetdinamikai rendszere hálózatba
kapcsolásával az új Golf GTI Clubsport még semlegesebben és pontosabban
irányítható, mint a klasszikus Golf GTI. A legendás Nordschleife számára egy új
'Nürburgring' menetprofilt is programoztunk, amely kifejezetten erre a
versenypályára hangolja az új Golf GTI Clubsport futóműkomponenseit."
Vérbeli Clubsport - Már az első pillantásra jól
érzékelhető, hogy az új Golf GTI Clubsport a versenypályán érzi igazán otthon
magát. Egyéni orrkialakítása meglehetősen markáns, a lökhárító lefelé gyakorlatilag
nyitott hatást kelt, csupán a GTI-modellekre oly jellemző, méhsejtmintázatú
hűtőrács és a megnövelt aerodinamikai szárnyidomok (Wing) állnak ellen a
légáramlásnak. Hátul a kétrészes tetőlégterelő tűnik fel, amelyet egyedi
ismertetőjegyként csak a Golf GTI Clubsport hordoz. Az első légterelő és a hátsó
szárny azonban jóval több puszta dizájn-stíluselemnél, jelentősen fokozzák ugyanis
a sportautó leszorítóerejét. A Golf GTI Clubsport alapfelszerelésként 18 col
peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal szerelt kerekeken gördül ki a wolfsburgi
gyárból. Mindezeken túl speciális diffúzorelem, tíz milliméterrel mélyebbre
süllyesztett karosszéria és szélesített oldalsó küszöbborítások gondoskodnak
sportos összhatásról. Ugyancsak újak a sportkipufogó-rendszer a jobb és bal oldalon
feltűnő, az eddigi kerek helyett immár ovális kipufogóvégcsövei.
Számos GTI-specifikus megoldás teszi egyedivé a belteret is. Ezek között említhetők
például az ArtVelours kárpitozású, s a gyors kanyaríveken is határozott tartást
nyújtó csúcs-sportülések vagy épp az alapkivitelhez tartozó, hétfokozatú kettős
tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) kapcsolóbillentyűivel kiegészített, a
markolatain perforált bőrrel borított sportkormány. Az exkluzív utasteret
alumíniumhatású pedálok és más igényes részletmegoldások teszik teljessé.
Rövid visszatekintés - Új Golf GTI Clubsport modelljével a
Volkswagen a nagyteljesítményű GTI hagyományait folytatja, az első Golf GTI
Clubsport5 még 2016-ban, a sportautó ikon 40. születésnapja alkalmából érkezett a
piacra. Az első Clubsport-sorozat 195 kW (265 LE), a Boost-funkcióval pedig
átmenetileg 213 kW (290 LE) teljesítményt produkált. Még ugyanabban az évben, immár
folyamatosan rendelkezésre álló 228 kW (310 LE) maximális teljesítménnyel követte a
mindössze 400 darabra korlátozott Golf GTI Clubsport S5. Benjamin Leuchter profi
versenyző 2016 májusában az elsőkerékhajtású gépkocsik új körrekordját állította
fel a Nürburgring Nordschleife-szakaszán a GTI Clubsport S volánja mögött -
körideje 07:49:21 perc.
1) Szériaközeli tanulmány
2) Golf GTI 2.0 TSI DSG (180 kW/245 LE) (NEDC) -
Üzemanyag-fogyasztás (l/100 km): városban 8,6 / városon kívül 5,3 / kombinált 6,5;
szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 149; gazdaságossági besorolás: C
3) Golf GTE (NEDC) - Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km):
1,5; elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kW/h/100 km): 11,4;
szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 34; gazdaságossági besorolás: A+
4) Golf GTD (147 kW/200 LE, hétfokozatú DSG sebességváltó) (NEDC) -
Üzemanyag-fogyasztás (l/100 km): városban 5,4, városon kívül 3,9, kombinált 4,4;
szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 117; gazdaságossági besorolás: A
5) Ezek a modellek már nem kaphatók.