Az ID.3 a "Best of the Best" címet nyerte el az "Exterior Volume Brand" és az
"Interior Volume Brand" kategóriákban. A zsűri hivatalos indoklása szerint: "Az
ID.3 kifejező erejű, ívelt és feszes vonalakkal, koherens belsővel és
külsővel rendelkezik. Az ID.3 kortárs értelmezése a Volkswagenre
jellemző formatervezési nyelvezetnek. Ez a régóta várt új Volkswagen
rendelkezik azzal a bátorsággal , ami egy új mozgalom beindításához szükséges.
"
Klaus Bischoff, a Volkswagen formatervezési vezetője elmondta: "Számunkra az
ID.3 a mobilitás új korszakának kezdetét jelenti. Ugyanakkor egy digitális
formatervezési korszak előfutára is, amelyben a legkorszerűbb módszerekkel
próbáljuk meg virtuálisan létrehozni a legjobb felhasználói élményt. A
zsűri elismerése azt mutatja, hogy a jó úton haladunk. "
Az idei évben a 2019 végén bemutatott új, nyolcadik generációs Golf is a győztesek
között volt. A zsűri az új Golfot az "Exterior Volume Brand" és az
"Interior Volume Brand" kategóriákban találta a legjobbnak. Mindezek mellett
az ID. SPACE VIZZION, az ID család tökéletes aerodinamikával rendelkező, nagy
teret kínáló hetedik tagja a "Tanulmányautók" kategóriájában bizonyult
győztesnek.
Az "Automotive Brand Contest" versenyt 2011-ben hozták létre. Azóta a német
parlament, a Bundestag által 1953-ban létrehozott Német Formatervezési Tanács (Rat
für Formgebung) részesíti elismerésben a kiemelkedő termék- és kommunikációs
formatervezést, és ezzel az autóiparban is felhívja a figyelmet a márka és a
márka formatervezés alapvető fontosságára. A szakmaközi testület a
média, a formatervezés, az ipari vállalatok, a felsőoktatási intézmények és
az építészet területén dolgozó tagokból áll. A hivatalos díjátadó ünnepségre a
tervek szerint ősszel Frankfurt am Mainban kerül sor.