"A termelés lépésről lépésre történő újraindítása fontos jelzés a munkaerő, a
márkakereskedések, a beszállítók és a gazdaság szélesebb köre számára. A válság
kezelésének szempontjából azonban ez csak az első lépés. További lendületre van
szükség a németországi és az egész európai kereslet ösztönzése érdekében, hogy a
termelési volumenek sikeresen növekedjenek."- mondta Ralf Brandstätter, a
Volkswagen Személyautók márka vezérigazgató-helyettese.
Alsó-Szászország miniszterelnöke, Stephan Weil kommentálta: "Örülök, hogy a
Volkswagen fokozatosan újraindítja a termelést. Példaértékű a munkavállalók
egészségének védelme. Az Üzemi Tanács és az Igazgatótanács közösen egyedülálló
koncepciót dolgoztak ki. Szerdán találkozom az autóipari központoknak számító
Bajorország és Baden-Württemberg miniszterelnökeivel, hogy megvitassuk, hogyan
tudjuk gyorsítani a jármű-értékesítést. Ha sikerül létrehoznunk egy olyan vásárlási
ösztönzőt, amely egyidejűleg prioritást nyújt az ökológiai szempontoknak is, az jó
lenne a foglalkoztatás, a gazdaság és az éghajlat szempontjából."
Bernd Osterloh, a Csoport és az Általános Üzemi Tanács elnöke hangsúlyozta: "Az
Üzemi Tanács számára kollégáink egészségének abszolút prioritása van a termelés
folytatásakor. E célból általános munkaszerződést állítottunk össze mintegy 100
egészségvédelmi intézkedéssel; a Volkswagen e megállapodással szabványt állít fel a
német ipar számára. A vezetők feladata, hogy a munka megkezdése előtt minden
munkavállalót teljes mértékben tájékoztassanak az előírt intézkedésekről. Minden
kollégának tudnia kell, mit kell tennie a saját és mások védelme érdekében. Ez egy
másik példa arra, hogy miként figyelünk egymásra a Volkswagennél."
A gyártás első hetének végére várhatóan mintegy 1 400 jármű készül el a wolfsburgi
üzemben. A gyártás a következő héten több, mint 6 000 járműre növekszik, ahogyan a
több műszakban történő üzemeltetés újraindul. Ez a koronajárvány kezdete előtti
termelés körülbelül 40% -át jelenti. A márkakereskedők képesek lesznek járműveket
értékesíteni az ügyfeleknek - a márkakereskedések kb. 70 százaléka már újból
megkezdte üzleti működését. Zwickau után Wolfsburg a Volkswagen márkához tartozó
németországi járműgyárak közül a második, amely március közepén kezdődött leállást
követően folytatta a termelést. A szlovákiai Pozsonyban történő gyártás már múlt
hétfőn megindult. A termelés felfutása megfelel az alkatrészek jelenlegi
rendelkezésre állásának, figyelembe véve a koronajárvány tartós hatásait, a
németországi és európai kormányzati követelményeket, az értékesítési piacok
fejlődését és az ezekből következő üzemi működési módokat.
Andreas Tostmann, a Volkswagen márka Igazgatóságának a Termelésért és Logisztikáért
felelős tagja hangsúlyozta: "A csapat maximális biztonságot nyújtó munkahelyekre
tér vissza. A társaság és az Üzemi Tanács egy 100 pontos tervben állapodtak meg
ennek biztosítása érdekében." Ez a terv magában foglalja a távolságokra és a
higiéniára vonatkozó külön szabályokat: a munkavállalókat felkérik, hogy minden
reggel mérjék otthon testhőmérsékletüket, és mielőtt, lehetőleg munkaruhába
öltözve, munkába indulnak menjenek végig az egészségügyi ellenőrző listán. A
közlekedőutak elterelését úgy alakították ki, hogy elkerüljék az érintkezést, a
padlón lévő számos távolságmérő jelzés útmutatásként szolgál a gyalogláshoz és a
távolság megtartásához a találkozók során. A száj és az orr védelmét olyan
területeken kell viselni, ahol a minimális 1,5 méteres távolság megtartása nem
lehetséges. Számos területen mobil plexiüveg válaszfalak használatát vezették be.
Az anyagokat gyakran nem a munkavállalók adják át egymásnak, hanem tárolókba
helyezik. A csapatok több időt kapnak az eszközök tisztítására. Fokozódik a mosdók
és közösségi terek tisztítási gyakorisága, és több száz további kézmosót
telepítettek az üzem egész területén. A társaság a konferencia termeket
irodahelyiségekké alakítja át, a hivatali idő meghosszabbodik, és ahol lehetséges,
az otthoni irodai lehetőségek folytatódnak. Az információk és a tudatosság
maximalizálása érdekében egyedül a wolfsburgi gyárban több mint 8 000 plakátot
helyeztek ki, minden alkalmazott egy füzetet kapott, amely részletes információkat
tartalmaz az óvintézkedésekről.
A Volkswagen megosztotta ezt a 100 pontos tervet világszerte több mint 40 000
beszállítójával és logisztikai partnerével. Normál működési körülmények között 71
országból 2 600 beszállító - ezek nagy része Németországban található - napi 21 000
különböző alkatrészt szállít a wolfsburgi gyárba kb. 2000 kamionnal és 100 vasúti
kocsiban. Naponta mintegy 180 emeletes vasúti kocsi és mintegy 185 autószállító
hagyja el a gyárat.