"Ez egy izgalmas biztonsági terület" - magyarázza Michiel van Ratingen, az Euro
NCAP főtitkára. "Gratulálunk a Volkswagennek azért, hogy a technológiát a nagy
szériában eladott járművekben, mint például a Golf, szériafelszereltséggé
tette."
Az új Golf az első autó az európai piacon, amely szériafelszereltségként Car2X
technológiával rendelkezik, amely a Wi-Fi p vezeték nélküli szabványon alapul. Az
ilyen típusú Wi-Fi kifejezetten a járművek közötti helyi kommunikációra van
méretezve, és nem használja a mobiltelefon-hálózatot, ami azt jelenti, hogy teljes
lefedettséget biztosít a rendszer határain belül. Legfeljebb 800 méteres sugarú
körben a csatlakoztatott járművek közvetlenül cserélnek egymással helymeghatározási
adatokat és információkat. Ez lehetővé teszi számukra, hogy figyelmeztessék egymást
a veszélyről, vagy pedig milliszekundumon belül kapcsolatba lépjenek a forgalmi
infrastruktúrával.
Az ADAC német autóipari szövetség kipróbálta a Volkswagen Car2X technológiáját,
amelynek során nyolc olyan tipikus veszélyhelyzetbe küldte az új Golf-ot, amelyben
a sofőr figyelmeztetés nélkül egyáltalán nem tudna reagálni, vagy csak sokkal
később reagálna. Mind a nyolc helyzetben a jármű megbízhatóan és időben
figyelmeztette a vezetőt, gyakran akár 10 vagy 11 másodperccel a közelgő baleset
előtt. Az ADAC értékelésében a Volkswagen új technológiáját (amelyet a TÜV
tanúsított) "műszaki mérföldkőnek" nyilvánította, olyan rendszerekhez hasonlóan,
mint például az ABS vagy a légzsák.
A fejlesztés jelenlegi kezdeti szakaszában, amelyet a Volkswagen az új Golfban
mutat be, a Car2X technológia 80 km / h feletti sebességnél aktív. A jövőben
képesnek kell lennie a városi forgalom biztonságának javítására is. További fontos
előnyöket is kínál, ha az autó kommunikál a közeli fordalmi lámpákkal - a rendszer
segítségével jobban lehet irányítani a forgalom áramlását és megóvni a
környezetet.
A Car2X technológia megkönnyíti a csoport intelligenciáját egy helyi környezetben,
és annál inkább hatékonyabb, minél több résztvevő csatlakozik egymáshoz. Ezért a
Volkswagen mostantól széles körben forgalmazza: a Golf után a márka más új
modelljeiben is a technológia a szériafelszereltség része lesz. Más autógyártók is
foglalkoznak ezzel a témával.
Az Euro NCAP Advanced Award elismeri az úttörő biztonsági funkciókat. 2010-ben
vezették be, de 2014 óta nem ítélték oda. A Volkswagen öt alkalommal kapta meg a
díjat innovatív vezetősegéd és biztonsági rendszerei miatt. A Car2X technológiát
használó forgalmi veszély riasztó funkcióért járó díj most az új Golf már jelenleg
is lenyűgöző biztonsági teljesítményét viszi a következő szintre. Valójában, a
kompakt autó 2019 végén elérte a legmagasabb öt csillagos minősítést a hagyományos
Euro NCAP teszt során. Az Euro NCAP szervezet a jövőben a Car2X technológiát
szándékozik beépíteni ebbe a minősítésbe.
Az új Golf forgalmi veszély riasztási funkciójáról szóló film megtalálható a
következő link alatt: https://youtu.be/Pl_MSJR4IEc