A Volkswagen márka 88,4 milliárd eurós árbevétele 2019-ben az
előző évihez képest 4,5 százalékkal magasabb volt. A különleges tételek előtti
működési eredmény 3,8 (3,2) milliárd euróra nőtt. Különösen a termékmix és az
ármeghatározás javulása ellensúlyozta a Volkswagen személygépkocsi modellek
alacsonyabb eladási számait, valamint a bevezetési költségeket és a negatív
árfolyamhatásokat. A speciális tételek előtt az értékesítés operatív megtérülése
4,3 (3,8) százalékra nőtt. A dízel ügy -1,9 (-1,9) milliárd eurós külön tételeket
eredményezett.
Az Audi márka értékesítési árbevétele 55,7 (59,2) milliárd euróra
csökkent a 2019-es pénzügyi évben. Ennek oka a több márkát értékesítő társaságoknál
végrehajtott a Csoporton belüli átalakulás volt. Az üzemi eredmény (az előző évi
adat nem tartalmazza a speciális tételeket) 4,5 (4,7) milliárd EUR volt. A
termékmix és a termékköltségek javulása ellensúlyozza a modellek bevezetésének és
megszüntetésének negatív hatásait, az új termékek és technológiák magasabb előzetes
kiadásait, a kedvezőtlen árfolyam-tendenciát és a személyi költségek növekedését.
Az értékesítés operatív megtérülése (az előző évi adat nem tartalmazza a speciális
tételeket) 8,1 (7,9) százalék volt. A Lamborghini és Ducati márkák pénzügyi
teljesítménymutatóit az Audi márka pénzügyi adatai tartalmazzák.
A ŠKODA márka árbevétele 2019-ben 14,5 százalékkal 19,8 milliárd
euróra nőtt, részben az indiai konszolidáció következtében, melynek során India
kapta a regionális központi szerepet. A működési eredmény 0,3 milliárd euróval 1,7
milliárd euróra javult. A mennyiség növekedése, a kombinált optimalizálás és az
árképzési intézkedések jobban ellensúlyozzák a költségnövekedés és az új termékek
magasabb előzetes kiadásaiból származó negatív hatásokat. Az értékesítés operatív
megtérülése 8,4 százalék volt, szemben az előző évi 8,0 százalékkal.
A SEAT folytatta emelkedő trendjét a szóbanforgó évben: az
árbevétel 11,5 milliárd eurót tett ki, 12,7 százalékkal meghaladva az előző évi
rekordot. A működési eredmény 445 (254) millió euróra emelkedett, ami szintén új
rekord. Különösen a mennyiség és a termékmix hatása volt pozitív. A SEAT márka
operatív megtérülése 3,9 (2,5) százalékra nőtt.
A Bentley márka 2019-ben 2,1 milliárd eurós árbevételt generált,
35,1 százalékkal meghaladva az előző évi eredményeket. Az üzemi eredmény 65 (-288)
millió EUR-ra javult a megnövekedett volumenek, illetve a folyamatban lévő
hatékonysági programmal összefüggő költségmegtakarítások, valamint a
termékmix-hatások és az árfolyam-tendenciák következtében. A márka operatív
megtérülése 3,1 (-18,6) százalékra nőtt.
A Porsche Automotive árbevétele 10,1 százalékkal, 26,1 (23,7)
milliárd euróra nőtt a 2019-es pénzügyi évben. A különleges tételek előtti működési
eredmény 2,4 százalékkal 4,2 milliárd euróra javult az előző év azonos időszakához
képest. A mennyiségi és termékmix fejlesztések, valamint a
termékköltség-optimalizálás kompenzálta a negatív árfolyamhatásokat és a
költségnövekedést. A különleges tételek előtti értékesítés operatív megtérülése
16,2 (17,4) százalék volt. A dízel ügy a tárgyidőszakban -0,5 milliárd eurós külön
tételt eredményezett.
A Volkswagen Haszonjárművek árbevétele a 2019-es pénzügyi évben
csaknem azonos volt az előző évi szinttel, 11,5 (11,9) milliárd EUR. Különösen az
új termékek növekvő fix és fejlesztési költségei csökkentik az üzleti eredményt 510
(780) millió euróra. A jobb termékköltségek pozitív hatást gyakoroltak. Az
értékesítés operatív megtérülése 4,4 (6,6) százalék volt.
A Scania Járművek és Szolgáltatások árbevétele 13,9 (13,0)
milliárd euró volt a 2019-es pénzügyi évben. A működési eredmény 24,8 százalékkal
1,5 milliárd euróra nőtt. A megnövekedett járműértékesítés, valamint az erősebb
eredeti alkatrész- és szolgáltató üzlet mellett a termékmix fejlesztése, valamint
az árfolyamhatások pozitív hatással voltak a profitra. Az értékesítés operatív
megtérülése 10,8 (9,3) százalék volt a beszámolási évben.
A magasabb értékesítési mennyiség hatására a MAN haszongépjárművek
árbevétele 2019-ben 12,7 milliárd euróra emelkedett, 4,6 százalékkal haladta meg az
előző évi értéket. A működési eredmény 402 (332) millió EUR-ra növekedett az előző
évi időszakhoz képest, amelyet negatívan befolyásoltak az indiai tevékenységek
átszervezésével kapcsolatban felmerült költségek. A márka operatív megtérülése 3,2
(2,7) százalék volt.
A Volkswagen Financial Services árbevétele az elszámolási évben
38,0 milliárd eurót tett ki, ez 15,8 százalékos növekedést jelent az előző évhez
képest. A működési eredmény 13,3 százalékkal nőtt, és új rekordot, 3,0 milliárd
eurót ért el. A növekedés elsősorban az üzleti növekedésnek tudható be.
Frank Witter, a Csoport igazgató tanácsának pénzügyekért és informatikáért felelős
tagja: "A koronavírus terjedése befolyásolja jelenleg a globális gazdaságot. Nem
világos, hogy ez milyen komolyan vagy mennyi ideig érinti majd a Volkswagen
Csoportot. Jelenleg szinte lehetetlen megbízható előrejelzést készíteni.
Munkacsoport módban teljes mértékben betartjuk az összes intézkedést
alkalmazottaink és családtagjaink támogatása, valamint üzleti tevékenységünk
stabilizálása érdekében."