Első plug-in hibrid R modell. Az új zászlóshajó modellt a
Volkswagen R Performance márka fejlesztette ki, amely hagyományosan a Volkswagen
termékcsalád legsportosabb modelljeit alkotja meg. A Touareg R paradigmaváltást
képvisel - ez az első Volkswagen R modell, amely plug-in hibrid hajtást tartalmaz.
Továbbá ez az első alkalom, amikor egy hibrid modell a legnagyobb teljesítményű
Volkswagen. A rendkívül jól felszerelt Touareg R, amely Black Style külső dizájn
csomagot kapott, 20 collos könnyűfém keréktárcsákkal (Braga) és az R-Line belső
díszítéssel (pl. Vienna bőr belső rész Crystal Grey varrással), a 2020-as év
második felében jelenik meg a kereskedésekben.
Intelligens elektromos teljesítmény. A Touareg R a harmadik
plug-in hibrid modell a Volkswagen európai termékcsaládjában, a Golf és a Passat
után. A Touareg R az első négykerék-meghajtású modell a Volkswagen PHEV
sorozatában, és egyúttal mérföldkő a Volkswagen R 2019-ben megkezdett
átrendezésében. Jost Capito, a Csoport házon belüli Performance márkájának
ügyvezető igazgatója szerint: "Mi jelenleg erőteljesen bővítjük a Volkswagen R
sorozatot. A kompakt SUV modellek - T-Roc R és T-Roc Cabriolet R-Line - után a
Volkswagen R nagyon rövid időn belül mutat be egy másik sporthaszonjárművet - a
Touareg R-t, amelynek meglehetősen egyedi pozíciója és páratlan karizmája van." A
Touareg R az új és intelligens elektromos teljesítmény szinonimája a nagy SUV-k
szegmensében.
Hiteles, avantgárd, praktikus. A Volkswagen R felelős a vizuális
és műszaki konfigurációért, és ezzel az új modell koncepcionális irányításáért. A
Touareg R a termékcsalád 2018-ban bevezetett harmadik generációján alapszik, amely
azonban az először 2002-ben bemutatott modell evolúciója volt. Az összes jelenlegi
Touareg modell dinamikus és elegáns kialakítású, maximális biztonságot és
hosszútávú kényelmet kínál, korszerű csatlakoztathatóság és egy nagymértékben
digitalizált vezetőfülke jellemzi. Az átfogó koncepció tervezésénél a magas szintű
mindennapi használhatóságot tartották szem előtt. A németországi
Touareg-tulajdonosok kb. 60%-a és Európában 40% -a a SUV-ot vontató járműként
is használja - ez rendkívül magas érték. A Touareg-et gyakran sportos, aktív
emberek vezetik, akik értékelik a legmagasabb fokú biztonságot, a kiemelkedő
vezetési kényelmet, az intuitív irányítást és az élvonalbeli csatlakoztathatóságot.
Az új Touareg R-t kifejezetten erre a technikailag rendkívül hozzáértő
ügyfélcsoportra fejlesztették ki. Most először van egy olyan nagy teljesítményű
modell, amely ideiglenesen teljes elektromos üzemmódban vezethető, zéró helyi
kibocsátással. Az új Touareg megfelel az Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC kibocsátási
szabványnak.
Bővített erőátviteli tartomány. A SUV termékcsalád jelenleg egy
turbófeltöltős benzinmotorral (TSI) és három turbófeltöltős dízelmotorral (TDI)
kapható. A V6 TSI motor teljesítménye 250 kW (340 PS) 1. A V6 TDI-ként a Touareg
két teljesítmény szinttel kapható: 170 kW (231 PS) 2 és 210 kW (286 PS) 3. A
jelenlegi legerősebb Touareg egy V8 TDI, 310 kW (421 LE) 4. A Volkswagen az új
Touareg R formájában felfelé bővíti a modellcsaládot.
Top R dinamikus teljesítmény. Mint tipikus Volkswagen R modell, a
Touareg R rendkívül dinamikus teljesítményt nyújt. Mintha egy gombnyomásra
történne, a sofőrnek csak meg kell nyomnia a gázpedált, hogy elérje az elektromos
motor (100 kW / 136 LE) és a turbófeltöltésű V6 benzinmotor (250 kW / 340 PS)
teljes teljesítményét. A két meghajtó rendszert ilyenkor egy kiemelkedő funkcióban
kombinálhatják, hogy kihasználhassák a jármű dinamikus tartalékait - például egy
másik jármű gyors és biztonságos megelőzése érdekében - kihasználva a teljes 340 kW
(462 PS) rendszerteljesítményt. A rendszer maximális nyomatéka 700 Nm.
Összkerék meghajtású hibrid. A Touareg R hibrid hajtása alapvetően
egy 2 995 cm3 V6-os turbófeltöltős benzinmotorból, az elektromos meghajtómotorból
és egy, a csomagtartó aljára beépített lítium-ion akkumulátorból (14,1 kWh
energiateljesítmény) áll. A teljesítmény-elektronika konvertálja az akkumulátor
egyenáramát az elektromos meghajtó motorhoz szükséges váltóárammá. Nyolc fokozatú
automatikus sebességváltó (Tiptronic-nal) és egy osztómű továbbítja az energiát az
első és a hátsó tengelyre (4MOTION állandó összkerék meghajtás). A középső
differenciálzár aszimmetrikus dinamikus nyomaték-eloszlással (Torsen-hajtás)
osztóműként szolgál az első és a hátsó tengely közötti erőmegosztásnál. A hajtóerő
maximum 70% -a juthat az első tengelyre és 80% -a kerülhet a hátsó tengelyre.
Teljesen elektromos hajtás 140 km / h sebességig. Az első
induláskor a Touareg R csak az elektromos motort használja, amennyiben az
akkumulátor megfelelően fel van töltve. Ez biztosítja, hogy a SUV a lehető
legközelebb legyen a nulla kibocsátáshoz, különösen rövid utakon. Ez a hibrid
stratégia a legnagyobb megtakarítási potenciált is kínálja. A Touareg R teljesen
elektromos üzemmódban akár 140 km / h sebességgel is vezethető; ezen felül a V6 TSI
automatikusan aktiválódik - vagy bármikor, a kickdown segítségével. A SUV maximális
sebességét elektronikusan 250 km / h sebességre szabályozzák.
Gyors váltás az E-MODE és a hibrid mód között. A sofőr vezérelheti
a hibrid funkciókat és kiválaszthatja a vezetési profilt a középső konzol 4MOTION
Active Control menügombjával vagy az Infotainment rendszer megfelelő menüjében.
Mindkettő egyértelműen helyezkedik el egymás mellett egy megosztott képernyőn. A
rendelkezésre álló hibrid funkciók az E-MODE, a teljesen elektromos vezetéshez és a
Hibrid mód, az optimális és automatikus interakció érdekében az elektromos motor és
a V6 motor között. Ha a vezető hibrid módban megérinti az E-MODE mezőt, a Touareg R
140 km / h sebességig teljesen elektromos hajtásra vált, amennyiben az akkumulátor
megfelelő töltöttséggel rendelkezik. Ezzel szemben a jármű Hibrid módra vált, ha a
vezető E-MODE üzemmódban érinti a hibrid mezőt.
Az akkumulátor kezelése hibrid módban. Az E-MODE és a Hibrid
képernyőmezőkben az akkumulátor szimbólum tíz egységre osztva jelenik meg. A sofőr
erről intuitív módon leolvashatja a megfelelő töltöttségi szintet, amelyet a
megfelelő számú világoskék akkumulátor szegmens jelöl (0-100%). Például négy
világoskék egység jelenik meg, ha a töltöttség 40%. Hibrid módban a járművezetőnek
lehetősége van szabályozni a töltöttséget az akkumulátor melletti három szimbólum
segítségével (az egyenlőségjel "=" segítségével), vagy 20% -kal növelheti ("∧"
felfelé mutató nyíl), vagy csökkentheti egy meghatározott szintre ("∨" lefelé
mutató nyíl). Például, ha a vezető kiválasztja a "∧" -t, és a kijelzőt 80% -ra
állítja (nyolc szegmens), a V6 TSI és a fékenergia visszanyerő rendszer az
akkumulátort a skálán beállított szintre tölti fel. Ha azonban a vezető kiválasztja
a "∨" -t, és csak két szegmenst jelöl meg, akkor az energia a beállított minimum
20% -ig felhasználható. Ha a navigációs rendszer aktív, az akkumulátorkezelő
(Battery Management) előre tervez, és prediktív módon figyelembe veszi az útvonal
és a topográfia adatait is annak érdekében, hogy a beállított akkumulátor-energia
rendelkezésre álljon, amikor eléri az úticélt. E folyamat során az akkumulátor
használatát az útvonal adatai alapján adaptálják az optimális elektromos
hatótávolság elérése érdekében.
Gyors vezetésiprofil váltás. A 4MOTION Active Control lehetővé
teszi a járművezetők számára a kívánt vezetési profil kiválasztását a Touareg
R-ben: a vezetési profil kiválasztásához az Infotainment rendszerben a Menü gomb
megnyomásával lehet hozzáférni. A közúti vezetéshez szükséges Eco, Comfort, Normal,
Sport és Individual profilok, valamint a terepjáró vezetéshez szükséges Offroad és
Snow profilok alapkivitelben elérhetőek. A vezető azonban ezeket a módokat
közvetlenül is kezelheti a kezelőegység segítségével a vezetési mód kiválasztásához
a középső konzolon. A közúti profilokat úgy választhatja ki, hogy a tárcsát balra
forgatja. Ha a kapcsolót jobbra fordítják, a terepjáró profilok nyílnak meg. Ha a
Touareg R fel van szerelve az opcionális terepjáró csomaggal (beleértve a motort
védő kartervédőt), akkor a vezető aktiválhat további Gravel és Sand profilokat a
terepen való vezetéshez.
Hibrid kijelzők az Innovision vezetőfülkében. A Touareg R
alapfelszereltségének része az Innovision vezetőfülke. A digitális eszközökből
(digitális vezetőfülke, 12 collos képernyő) és az Infotainment rendszer
képernyőjéből (Discover Premium, 15 collos TFT érintőképernyő) áll. A járművezető
az Infotainment rendszer energiaáram-kijelzőivel (az akkumulátor töltöttségi
szintjének, a meghajtórendszer energiaellátásának és az akkumulátor töltésének
feltüntetésével) és az elektromos hatótávolság mérővel (mutatja az elektromos
hatótávolságot, a vezetési profilt és van lehetőség a hatótávolság növelésére az
elektromos fogyasztók kikapcsolásával). A kombinált teljesítménymérő és a
fordulatszámláló a digitális vezetőfülke bal oldalán mutatja a hibrid rendszer
aktuális állapotát. Megjeleníti az elektromos energia fogyasztását (gyorsítás
alatt) vagy visszatöltését (lassítás alatt), a hibrid móddal együtt. A fennmaradó
elektromos és üzemanyag hatótávolság szintén megjelenik.
Az egyetlen plug-in hibrid SUV Trailer Assist-tal. Az új Touareg R
a világ egyetlen plug-in hibrid SUV modellje, opcionális vontatmány-asszisztens
rendszerrel, a Trailer Assist-tel. A SUV a Trailer Assist segítségével egy
utánfutóval szinte automatikusan betolat egy parkolóba vagy egy átjáróba. Az E-MODE
módban ez a folyamat ráadásul még csendes is. A Touareg R és az utánfutó
hátrameneti manőverezéséhez a vezető megáll az utánfutó parkolóhelye mögött, és
hátramenetbe kapcsol. A rendszert a "Park Assist" gomb megnyomásával lehet
aktiválni. Ezután megjelenik a külső tükör beállító kapcsolója a kijelzőn. A sofőr
tájékoztatást kap, hogyan kell beállítani a kívánt kormányzási szöget a
tükörkapcsolóval, amely joystickként működik. Amint mozgatja a kapcsolót, egy
utánfutó szimbólum jelenik meg a kijelzőn. Itt jelenik meg a vezető által újonnan
beállított bekormányzási szög, valamint az utánfutó becsuklási szöge. A külső tükör
kapcsolóval a vezető beállítja az autó és az utánfutó kívánt menetirányát. A
"Trailer Assist" átveszi a megadott kormányzási szöget. Az autó és az utánfutó
automatikusan kiegyenesedik a Park Assist vezérlőegység és az elektromechanikus
kormányzás segítségével. Az első manőverezési szakaszban a vezető kiválasztja a
bekormányzási szöget (legfeljebb 75 ° -ig), hogy egy bizonyos irányba hátramenetben
beforduljon, vagy ívesen haladjon. Ha a pótkocsi a célhelyzet felé irányba állt, a
vezető csak egyszerűen hátrahúzza a tükör beállító kapcsolóját. Az autó és a
pótkocsi most pontosan hátrafelé halad a pótkocsi célirányába anélkül, hogy
továbbra is manuális javításokat kellene végrehajtania a vezetőnek.
Travel Assist maximális 250 km / h sebességig. A Touareg egyik új
funkciója az opcionálisan elérhető Travel Assist. Eddig ez a rendszer a támogatott
vezetést 210 km / h sebességig tette lehetővé. De első alkalommal, ez a támogatás a
német autópályákon 250 km / h sebességig elérhető. A Travel Assist több rendszerre
támaszkodik, beleértve az ACC adaptív sebességtartó automatikát (hosszirányú
irányítás) és a Lane Assist sávtartó rendszert (oldalirányú irányítás). A Travel
Assist az új többfunkciós kormánykerékkel aktiválható. Jogi és biztonsági
szempontból releváns okokból a járművezetőknek állandóan figyelemmel kell kísérniük
a rendszert - azaz legalább egy kezüket a kormányon kell tartaniuk. A Touareg
kormányában található új kapacitív érzékelő technológiának köszönhetően a
járművezetőknek mindössze meg kell érniük azt.
Továbbfejlesztett szériafelszereltség. A termékcsalád és a márka
új csúcsmodellje továbbfejlesztett és testreszabott szériafelszereltséggel kerül
piacra. Az egyébként opcionális R-Line specifikációs csomag és a Black Style külső
dizájn csomag, amely más modellekhez felár ellenében is rendelkezésre áll, képezi a
széria konfiguráció alap mátrixát.
R külső felszereltség. A külső csomag az R-stílusú, a karosszéria
színére fényezett lökhárítókat és ajtó alsó részeket, a fekete rácsokkal ellátott
légbeömlő nyílásokat, az oldalsó ablakokon fekete díszítő csíkokat és a fekete
külső tükör házakat tartalmazza. Az egyik különösen elegáns tulajdonság a fekete
díszcsíkokkal ellátott hűtőrács. A Touareg R esetében a csomag tartalmaz egy fekete
díszcsíkot az elülső lökhárító alsó részén, az R emblémát (a hűtőrácson, a
csomagtartó fedélen és az első sárvédőkön és ajtókon lévő jelzéseknél) és
sötétített LED-es hátsó lámpákat. A 20 collos Braga könnyűfém keréktárcsák (belül
fekete, kívül csiszolt; alternatívaként matt szürke belső és külső részén
csiszolt), a karosszéria színű kerékjárat-szélesítések és a trapéz alakú
kipufogócsövek mind az alapfelszereltségbe tartoznak.
R belső felszereltség. A belső térben az R felszereltség a
következő tulajdonságokkal rendelkezik: a műszerfal panelen és az ajtóbetéteken a
dekoratív burkolat Silver Wave alumíniumból, a középső konzol díszítése magasfényű
fekete (High Gloss Black) és ezüst (Silver Look), Vienna bőr a kényelmes ülésekhez,
bőr R logóval a fejtámlákon, rozsdamentes acél küszöbvédelem, új bőr multifunkciós
kormánykerék generáció (fűtött, váltó fülekkel, R logóval és gombbal az opcionális
Travel Assist számára), megvilágított rozsdamentes acél küszöb panel burkolat R
logóval, szálcsiszolt rozsdamentes acél pedálok és fehér háttér világítás. A bőr
ülések varrása Crystal Grey színnel készült, csakúgy, mint a textil padlószőnyegek
szegélyei, valamint a kartámaszok, a sebességváltókar és az ajtó burkolatának
dekoratív varratai.
Továbbfejlesztett funkcionális berendezések. A Touareg R a
klasszikus Touareg modellekhez képest továbbfejlesztett funkcionális eszközökkel
fog belépni a piacra. A fedélzeti alapfunkciók között szerepel az Innovision
vezetőfülke a Digital Cockpittel (12 collos digitális eszközök) és az Discover
Premium Infotainment rendszerrel (15 collos TFT érintőképernyő), az IQ.Light LED
mátrix fényszórók (tompított és távolsági fényszórók interaktív kameravezérlése),
egy billenő és csúszó panoráma tetőablak és egy négyzónás automatikus
légkondicionáló (Air Care Climatronic).
Exkluzív R opciók. A termékskálán belül a hagyományos Volkswagen R
szín, a Lapiz Blue Metallic (opcionális) kizárólag a Touareg R számára van
fenntartva. Az új csúcsmodellhez kiegészítő opcionális felszerelés a 21 collos
Suzuka keréktárcsa (csiszolt vagy fekete felület) és a 22 collos Estoril kerék
(fekete és csiszolt fekete), először kapható. A Volkswagen R kizárólag a Touareg
számára fejlesztette ki a fekete Puglia bőrből készült belső kárpitozást is. Ezt a
természetes bőrt fenntartható módon olívaolajjal cserzik. Az egyik különlegesség a
bőr ülések kifinomult, mégis sportos, gyémánt alakú varrása, amely az
ajtóburkolatokon szintén megismétlődik. A Puglia bőrcsomag tartalmazza a Sepang
Blue csíkokat is az üléspárnákban. A csíkok egy vékony kék dekoratív varrattal
kapcsolódnak, ami a műszerfal teljes szélességét hosszabbítja meg. A fejtámlákon az
R logó is megtalálható.
Opcionális csúcstechnikai szolgáltatások. A Touaregben opcionális
berendezésként elérhető további fontos részletek közé tartozik a 780 wattos
Dynaudio hangrendszer, a Night Vision (sötétben érzékeli az embereket és az
állatokat hőkamera segítségével), a Travel Assist először (a leírás szerint,
részben automatizált kormányzás és a sáv tartásra való figyelmeztetés, gyorsítás és
fékezés, 250 km / h sebességig) és a Front Cross Traffic Assist (reagál a Touareg
előtti keresztirányú forgalomra). Az összes Touareg modell alapkivitelben
tartalmazza a dinamikus táblafelismerő rendszert (Dynamic Road Sign Display) és a
Lane Assist sávtartó rendszert. A központi vezérlőegységnek köszönhetően a sofőr
homogén egységként tapasztalja meg az összes segédrendszert és integrált
technológiát, például az IQ.Light LED mátrix fényszóróit. A rendszerek elektronikus
asszisztensekként folyamatosan aktívak, hogy a háttérben zavarásmentes támogatást
nyújtsanak, biztonságosabbá, kényelmesebbé és intuitívabbá téve az utazást, mint
valaha.
1) Touareg V6 4MOTION TSI, 250 kW (340 LE): üzemanyag-fogyasztás (NEDC) l / 100
km-ben: városi 11,8 / városon kívüli 7,3 / kombinált 9,0; CO2-kibocsátás g / km-ben
(vegyesen): 205; hatékonysági osztály: D
2) Touareg V6 TDI 4MOTION, 170 kW (231 LE): üzemanyag-fogyasztás (NEDC) l / 100 km-ben: városi 7,7 / városon kívüli 5,9 / kombinált 6,6; CO2-kibocsátás g / km-ben (kombináltan): 173; hatékonysági osztály: B
3) Touareg V6 TDI 4MOTION, 210 kW (286 LE): üzemanyag-fogyasztás (NEDC) l / 100 km-ben: városi 7,7 / városon kívüli 5,9 / kombinált 6,6; CO2-kibocsátás g / km-ben (kombináltan): 173; hatékonysági osztály: B
4) Touareg V8 TDI 4MOTION, 310 kW (421 LE): üzemanyag-fogyasztás (NEDC) l / 100
km-ben: városi 8,5 / városon kívüli 6,7 / kombinált 7,4; CO2-kibocsátás g / km-ben
(vegyesen): 195; hatékonysági osztály: B
ID.4* és ID.3**
A jövő most van: A Volkswagen bemutatja az új ID.4 prototípusát és az ID.3
sorozatgyártású verzióját
• A Volkswagen elektromos offenzívája teljes lendületben
van. Az ID.3 gyártása már zajlik a zwickaui üzemben. Az autók nyáron
kerülnek az utakra
• Az ID.4 az ID.3-at követi. Az ID.4 a második modell az ID.
családban és a Volkswagen első teljesen elektromos SUV modellje
• Elektromos arányok. Az ID.4 teljes mértékben kihasználja a
moduláris elektromos meghajtó mátrix előnyeit: a jármű eleje rövid, a tengelytáv
hosszú, és a jármű belseje elképesztően hatalmas
• Nagy hatótávolság. A kiemelkedő aerodinamikának és a nagy
akkumulátoroknak köszönhetően az ID.4 akár 500 kilométert is képes megtenni
(WLTP-ben) anélkül, hogy meg kellene állnia a töltésért
• Környezetbarát és fenntartható. Az ID.4 előállítása
karbon-semleges a teljes értékláncban
• Az ID.3 bevezető modellje elérte maximális megrendelések számát.
Több mint 37,000 ügyfél rendelte meg az ID.3 1ST-t.
• Testreszabott hatótáv. Az ID.3 számára 45 kWh, 58 kWh és 77 kWh
teljesítményű akkumulátorok érhetők el. A lehetséges hatótávolság (WLTP szerint)
akár 550 km is lehet
• Az alapszintű modell 30,000 euró alatt elérhető. Az ID.3 az
akkumulátor méretétől függően három változatban kapható - Pure, Pro és Pro S. A
németországi induló ár 30,000 € alatt van.
• Erőteljes hajtás. Az ID.3-hoz négy hajtásváltozat érhető el,
amelyek 93 és 150 kW közötti teljesítményt nyújtanak
• Gyors töltés a We Charge-val. A We Charge töltőkártyának
köszönhetően a Volkswagen vásárlói a jövőben is kedvező áron használhatják az
Ionity gyorstöltő hálózatot.
• 33 milliárd eurós beruházás 2024-ig. A Volkswagen arra
törekszik, hogy a globális elektromos mobilitási piac vezetőjévé váljon, és 2025-ig
1,5 millió elektromos jármű gyártását célozza meg - lényegesen több a korábban
tervezettnél.
A következő lépés a jövő fenntartható mobilitása felé
Wolfsburg, 2020. március.
Az ID.4 az ID.3 nyomában. Az ID.4 a Volkswagen
első teljesen elektromos meghajtású SUV modellje. Az ID.4 lesz az első jármű a
világ legnagyobb piaci szegmensében, a kompakt SUV kategóriában, amely klíma
szempontjából semleges gyártást és működést kínál. Csakúgy, mint a kompakt ID.3, a
Csoport méretezhető, elektromos hajtású moduláris padlólemezén (MEB) alapul, amely
az ID. család minden kiemelkedő tulajdonságával büszkélkedhet: kompakt méretek,
bőséges belsőtér, sportos jelleg, intuitív működés és teljes
csatlakoztathatóság.
A Volkswagen márka stratégiai elektromos offenzívája tehát sikeresen elindult. Az
új tervek szerint már 2025-ig akár 1,5 millió elektromos jármű is legördülhet a
gyártósorokról - ez lényegesen több, mint amit korábban terveztek.
ID.4 - A Volkswagen első teljesen elektromos meghajtású kompakt
SUV-je
Az ID.CROZZ koncepcióautó ID.4-re fejlődik. Magabiztos és progresszív az
úton, mindig megy, és nulla kibocsátást generál - a világ legnépszerűbb piaci
szegmensének középpontjában. A Volkswagen prototípusként futó pillantást biztosít
az első teljesen elektromos, kompakt SUV-jára, az ID.4-re. Az ID. család második
modelljét 2020-ban vezetik be Európában. Csakúgy, mint a kompakt ID.3, a csoport
elektromos hajtású moduláris padlólemezét (MEB) használja.
A név sokatmondó: a 4-es számjegy az új modellt a kompakt SUV szegmens
képviselőjeként azonosítja. Az ID.3 közvetlen utóda, egy olyan járműé, amellyel a
Volkswagen történetének harmadik fő fejezetét nyitotta meg, a Beetle és a Golf
után. Az ID. rövidítés az intelligens tervezés, az identitás és a látnoki
technológiák összességét jelenti.
Rengeteg hely az Open Space-ben. Az ID.4 aerodinamikailag
kifinomult jármű külseje tökéletesen megmutatja a lehetőséget az MEB forradalmian
új építészetében: a jármű első része rövid, a tengelytáv hosszú, és fantasztikus
teret biztosít belül. Az ID.4-ben a vezető és az utasok az Open Space-ben
foglalhatnak helyet, a jármű légies és világos belsejében.
Az ID.4-hez számos moduláris meghajtó alkatrész érhető el - kezdetben
hátsókerék-meghajtással, később nagy teljesítményű, elektromos összkerékhajtású
változatként is. A nagyfeszültségű akkumulátort mindig az utascellába helyezik,
hogy garantálják a jármű alacsony súlypontját és a tengelyterhelés kiegyensúlyozott
eloszlását. Az akkumulátort normál esetben váltakozó árammal, egyenárammal és
háromfázisú árammal is lehet tölteni. A meghajtó csomagtól függően akár 500
kilométeres hatótávolság is lehetséges.
Egyszerű működtetés. Az ID.4 vezetőfülke letisztult kiépítésű, és
szinte teljesen vezérelhető az érintőképernyővel vagy az intelligens Natural Voice
vezérléssel. A Volkswagen első teljesen elektromos SUV-je magas szintű biztonsági
technológiákat és teljes csatlakoztathatóságot kínál.
Az ID.4 a világ első éghajlat-semleges, kompakt SUV-je. A Zwickau üzemben gyártott
jármű karbon-semleges a teljes értékláncban. A Volkswagen átfogó töltési kínálata
lehetővé teszi az ügyfelek számára az ID.4 megújuló energiával történő
töltését.
ID.3 - egy új korszak úttörője
Intelligens, innovatív és fenntartható. Az ID.3 gyártása 2019
végén kezdődött, és a jármű a mobilitás új korszakának úttörője a Volkswagennél -
intelligens, innovatív és fenntartható. A radikálisan új kialakítás úttörő
technológiákat tartalmaz. Az ID.3 ötvözi az elektromos hajtású moduláris padlólemez
(MEB) összes erősségét, a mindössze 4,26 méter hosszú jármű - rengeteg helyet kínál
a jármű belsejében, és a kezelési koncepció intuitív módon egyszerű. A
nagyfeszültségű akkumulátor alacsonyan helyezkedik el az alsó részben, ezzel
biztosítva az agilis és gyors mozgást.
A belső tér is forradalmi. Az elektromos hajtású moduláris
padlólemez elrendezésének hosszú tengelytávja és a nagyon rövid túlnyúlás meglepően
nagy jármű-belső kialakítást eredményez - az Open Space új referenciaértékeket
állít fel a kompakt jármű kategóriában. Az ID. Light - egy LED csík a
vezetőfülkében - vizuálisan kommunikál az utasokkal. Az ID.3 szinte kizárólag
érintésérzékeny gombokkal és felületekkel, vagy az intelligens Natural Voice
vezérléssel működik. A vezeték nélküli App-Connect lehetővé teszi a jármű
csatlakoztatását a felhasználó okostelefonjához - a We Connect alkalmazás ezután
használható például a töltés vagy akár még a beszállás előtt a klímaberendezés
vezérlésére.
A bevezető modell teljesen lefoglalva. Az ID.3 1ST előzetes
foglalása 2019. tavaszán kezdődött. Most már több mint 37 000 foglalást kaptunk az
induló sorozatra, mely 30,000 darabra van korlátozva.
Három felszereltségi változat és négy teljesítmény fokozat. A
Volkswagen most bemutatja a konfigurálható sorozatgyártású modellt. Az ügyfelek
három változat közül választhatnak - ID.3 Pure, ID.3 Pro és ID.3 Pro S. A
változatok elsősorban az energiateljesítmény, az akkumulátor kapacitása, a
hatótávolság és a töltési kapacitás tekintetében különböznek. Az ID.3 Pro S, mint a
csúcskategória, exkluzívabb felszereltséggel rendelkezik.
A belépő szintű modell, az ID.3 Pure egy 45 kWh hasznos kapacitású akkumulátorral
rendelkezik, amely akár 330 km-es hatótávolságot is lehetővé tesz (WLTP). A hátsó
tengelyre szerelt villanymotor 93 kW vagy 110 kW (126 vagy 150 LE) teljesítményt
generál az ügyfél választásától függően. Az ID.3 Pro 58 kWh akkumulátort tartalmaz,
akár 420 km (WLTP) hatótávolsággal, 107 kW vagy 150 kW (146 vagy 204 LE)
teljesítménnyel. Az ID.3 Pro S 77 kWh akkumulátorkapacitással és 550 km-es
lehetséges hatótávolsággal (WLTP) 150 kW (204 LE) teljesítményt nyújt. Mindhárom
modell tölthető váltakozó árammal, háromfázisú árammal és egyenárammal egyaránt.
Mindössze 30 perc alatt a 100 kW-os töltőkapacitással rendelkező ID.3 Pro kb. 290
kilométeres távolság megtételéhez elegendő energiát vesz fel.
ID.3 Pure. Az ID.3 Pure a belépő szintű modell a járműcsaládban, a
német piacon 30,000 euró alatti árcédulával. A szériafelszereltségek széles
skáláját kínálja. Olyan elemeket tartalmaz, mint 18 collos acélkerekek, LED
fényszórók automatikus világításvezérléssel és LED hátsó lámpa csoportok.
A belső berendezés tartalmazza a háttérvilágítást tíz színbeállítással, az
ID.Light, az Air Care Climatronic légkondicionáló rendszert, az intelligens Natural
Voice vezérlést és a Keyless Start kényelmi indítási funkciót. A Lane Assist
sávtartó rendszer, a Front Assist területfigyelő rendszer, a dinamikus
táblafelismerő rendszer és a tolatóradar (PDC) azt jelenti, hogy a vezetés még
fesztelenebbé válik.
ID.3 Pro és ID.3 Pro S. Az azonos felszereltségű ID.3 Pro, 35 000
euró alatti áron elérhető, a városi mobilitás és a középkategória sokoldalú
változata. Nagyobb akkumulátorral rendelkezik, mint az ID.3 Pure, megnövelt a
hatótávolság, rövidebb a töltési idő egyenárammal és nagyobb a teljesítmény. Az
ID.3 Pro S a modellcsalád csúcsán helyezkedik el. Sportos felszereltsége 19 collos
Andoya kerekeket és Play & Pause dizájn pedálokat tartalmaz.
Opciók high-tech karakterrel. Vonzó opcionális felszereltségek
teszik teljessé a választékot. A "beats" hangrendszer részeként egy 400 W-os
erősítő hét hangszórót és egy mélysugárzót hajt meg. A kibővített valóság head-up
kijelzője alapvető információkat vetít a szélvédőre. A járművezető az információt
háromdimenziós, szakaszos képként látja a jármű előtt három-tíz méter távolságon
belül - a digitális kijelzők és a való világ összeolvadása. A Travel Assist
gyorsulással és fékezéssel ellenőrzi az előző jármű távolságát, tartja a járművet
sávban, és megmutatja a környezetet az Infotainment rendszer kijelzőjén. A rendszer
funkciója egy későbbi időpontban tovább javul: amikor a járművezetők az
autópályákon kiteszik az irányjelzőt, a Travel Assist egy sávváltást kezdeményez,
feltéve, hogy a környező forgalom lehetővé teszi ezt a manővert.
Két stíluscsomag. A Volkswagen tervezői a Style csomagokat azoknak
az ügyfeleknek fejlesztették, akik az ID.3 megjelenését még finomabbá akarják
tenni. A jármű belsejében az ügyfelek a Style és a Style Plus változatok közül
választhatnak. Mindkét változatnál az ülések Sumba Flow szövettel és ArtVelours
microfleece huzatokkal, valamint kartámaszokkal rendelkeznek, kiegészítve fűtött
bőr kormánykerékkel és 30 színben beállítható háttérvilágítással. A Style Plus
utastér emellett elektromos ülésállítással, ülésfűtéssel, pneumatikus
deréktámasszal és masszázs funkcióval rendelkezik. Ez csendesebb és sokoldalúbb,
mint a hagyományos deréktámaszok.
A Style Silver vagy a Style Penny Copper verziók az ID.3 külsejéhez kaphatók. Ezek
a csomagok ezüst vagy réz díszléceket tartalmaznak a tetőn és színben megfelelő
fóliát a C oszlopon. A Greytech metál elemek az oldalsó küszöbökön és a
lökhárítókon kihangsúlyozzák az alkatrészeket. A Volkswagen R nagy méretű, 20
collos Sanya kerekei, még sportosabb megjelenést kölcsönöznek az ID.3-nak. Az
ügyfelek hat külső szín közül választhatnak - a Moonshine Grey-től a Makena
Türkizig.
Az egyértelműen felépített termékválaszték megkönnyíti a Volkswagen weboldalán az
ID.3 összeállítását - az ügyfelek csupán néhány kattintással konfigurálhatják
álmaikat.
Töltés egész Európában a We Charge-nak köszönhetően. A Volkswagen
az ID.3-mal együtt elindítja a We Charge töltési ajánlatát is. Hozzáférés mintegy
150 000 nyilvános töltőállomáshoz egész Európában egyetlen töltőkártyával. A
Volkswagen vásárlói kedvező áron használhatják az IONITY gyorstöltő hálózatot: az
árak 0,30 euró / kilowattórától kezdődnek a választott tarifától függően. Az ID.3
1ST speciális kiadás tulajdonosai akár 2000 kilowattóra vagy 600 euró töltési
jóváírást élvezhetnek a We Charge kártyájukon.
A Volkswagen stratégiája: elektromos járművek minden vásárló számára
A Volkswagen elektromos offenzívája a tervek szerint felgyorsult. 2019-ben
a vállalat fontos mérföldköveket ért el a teljes elektromos ID.3 világpremierjével
és a gyártás megkezdésével a zwickaui elektromos járművek gyárában. Az ID. család
piaci bevezetése a Volkswagen első számú célkitűzése 2020-ra, és az első ID.3-ak
ezen a nyáron megérkeznek az európai utakra.
Jelentős befektetés a fő cél felé. Az elkövetkező néhány évben a
Volkswagen globális vezető szerepre törekszik az elektromos mobilitás terén. Ennek
érdekében a társaság 2024-ig 33 milliárd eurót fektet be a csoporton belül, ebből
11 milliárd eurót különítettek el a Volkswagen márka számára. A Volkswagen márka
2025-re várhatóan 1,5 millió elektromos járművet fog előállítani.
2021-től a Zwickau-üzem évente akár 330,000 elektromos járművet fog előállítani,
ezzel Európa legnagyobb és leghatékonyabb elektromos járműgyára lesz. Nemzetközi
szinten az ID. család bevezetésének előkészítése teljes lendületben van Kínában és
az Egyesült Államokban. Az előszéria gyártása már megkezdődött a kínai üzemben,
Antingban.
A Volkswagen az elektromos mobilitással kapcsolatos üzleti szegmenseket
fejleszt. A Volkswagen az elektromos offenzíva részeként stratégiai üzleti
szegmenseket indított el. A nemrégiben alapított leányvállalata, az Elli tovább
folytatja a töltési infrastruktúra fejlesztését, és ezzel egyidejűleg biztosítja a
megfelelő megújuló energia tarifát is. A We Charge-val a márka egy független
töltőkártyát fog forgalomba hozni, amelyet a Volkswagen vásárlói Európa-szerte
használhatnak újratöltésre a nyilvános töltőállomásokon. Az ID. Charger fali
töltődoboz lehetővé teszi a hatékony otthoni töltést. A Volkswagen szintén
létrehozza a saját töltőállomásait a márkakereskedéseivel együtt: ezekből a
töltőhelyekből 2025-re összesen 36 000-et építenek Európában a kereskedőknél és más
helyszíneken.
Az elektromos hajtású moduláris padlólemez egy nyitott platform.
Úttörő lépést jelent hozzáférést biztosítani az elektromos hajtású moduláris
padlólemezhez (MEB) más gyártók számára is. A Ford az egyik első autóipari gyártó,
aki ezt használja. A vállalat 2023-tól tervezi MEB-alapú járművek bevezetését az
európai piacra, és hat év alatt több mint 600 000 jármű értékesítését
tervezi.
Akkumulátorcellák gyártása 2024 elejétől. A Volkswagen szintén
döntő lépéseket tett az akkumulátorcellák fejlesztése, tesztelése és előállítása
terén. Készülnek a tervek egy 16 gigawatt órás kapacitású akkumulátorcella üzem
megépítéséhez Salzgitterben 2021 elejétől. A gyártás a tervek szerint 2024 elején
kezdődik. A Volkswagen e célból közös vállalkozást alapított a svéd Northvolt
társasággal.