A károsanyag-kibocsátás nélkül üzemelő SUV-modell kialakítása különösen
aerodinamikus. Ralf Brandstätter: "Kedvező aerodinamikája mérsékli az ID.4
légellenállását és hajtásváltozattól függően akár 500 kilométerre növeli
hatótávját."
Az ID.4 először hátsókerék-hajtással érkezik a piacra, amelyet elektromos
összkerékhajtású változat is követ majd. A mélyre, a karosszéria padlózatába
épített nagyfeszültségű akkumulátor alacsony, így menetdinamikai szempontból
optimális az autó tömegközéppontja, emellett kiegyensúlyozott
tengelyterhelés-eloszlásról gondoskodik. Mint minden MEB-modell, kompakt elektromos
hajtástechnikájának köszönhetően az ID.4 is különösen tágas utastérrel szolgál. A
nulla károsanyag-kibocsátású SUV-modell vezetőterét letisztult felépítés és
következetes digitalizáció jellemzi, kezelése pedig messzemenőkig az
érintőfelületeken, valamint az intelligens és intuitív hangvezérlésen keresztül
zajlik.
Az ID.4 és az ID.3 egyaránt jelentős mérföldkő a Volkswagen számára azon az úton,
amely - a párizsi klímavédelmi célkitűzésekkel összhangban - a márka 2050-ig
megvalósítandó teljes szén-dioxid-semlegessége felé vezet. A Volkswagen-paletta
szén-dioxid-kibocsátását a tervek szerint már 2025-re harmadával kell csökkenteni.
A Volkswagen jelenleg egymilliárd eurót invesztál kínálata elektromossá
alakításába, illetve hibridmodelljei számának növelésébe, ugyanis a
volumenmodellekben - mint például a nagysikerű Golf - alkalmazva, amint az
elektromos hajtásrendszerek, úgy az új mild- és hálózatról tölthető (Plug-in
Hybrid) hibridhajtások is nagymértékben hozzájárulnak a jövőben a flottaemisszió
csökkentéséhez.
Ezért nem csupán az ID. modellek álltak a webcast középpontjában, hanem az új,
hibrid hajtású Volkswagenek is. Ezek közé tartozik az új Touareg R4 is,
amellyel mostantól már a legerősebb Volkswagen hajtásáról is gazdaságos, hálózatról
tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszer gondoskodik. A 100 kW (136 LE)
teljesítményű elektromos motor és a 250 kilowattos (340 LE) V6-os, turbófeltöltésű
benzines erőforrás (TSI) együttese 340 kW (462 LE) rendszerteljesítményt produkál.
A tisztán elektromos üzemmódjában (E-Mode) akár 140 kilométer/órás sebességre is
gyorsítható Touareg R akkumulátorának kapacitását úgy méretezték, hogy az újdonság
károsanyag-kibocsátás nélkül tehesse meg a munkahelyi ingázók többségének átlagos
napi futásteljesítményét.
Ugyanez érvényes az új Golf GTE5 modellre: az elsősorban a
menetteljesítményekre összpontosító, hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid)
hajtásrendszerét 85 kW (115 LE) teljesítményű elektromos gép és egy 110 kilowattos
(150 LE), négyhengeres, turbófeltöltésű benzinmotor (TSI) alkotja, amelyek
együttesen 180 kW (245 LE) rendszerteljesítményt bocsátanak a vezető
rendelkezésére. Az új Golf GTE tisztán elektromos hajtással akár 130 kilométer/órás
tempóban is közlekedhet. További különlegességként mutatja be a Volkswagen új Golf
GTD6 modelljét, amely innovatív Twindosing-technikájának köszönhetően
jelentősen mérsékli elődjéhez képest a nitrogén-oxidok kibocsátását. Nemkülönben az
immár több mint 2,3 millió példányban készült Golf GTI7 nyolcadik
generációja, amelynek legújabb változatát 2,0 literes, 180 kW (245 LE)
teljesítményű, közvetlen befecskendezésű és turbófeltöltésű motor hajtja. A
maximális forgatónyomaték ez esetben 370 newtonméter. A négyhengeres erőforrás
alapkivitelben hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik,
extrafelszerelésként pedig az új GTI hétfokozatú kettős tengelykapcsolós
sebességváltóval (DSG) is rendelhető.
4 Touareg R: Ez a modell szériaközeli tanulmány.
5 Golf GTE: Ez a modell szériaközeli tanulmány.
6 Golf GTD: Ez a modell szériaközeli tanulmány.
7 Golf GTI: Ez a modell szériaközeli tanulmány.