A kínálat csúcsán álló dízel változat, amely a Golf új, nyolcadik generációján
alapszik, már a jövőben jeleníti meg a GTD hagyományait. A
Volkswagen1982-ben bemutatta a legelső Golf GTD-t. Abban az időben a Volkswagen a
turbó dízel motorral, és más olyan sportos megoldásokkal mint a Golf GTI Mk1, újra
izgalmassá tette a kompakt kategóriát.
És majdnem négy évtizeddel később ez a dinamikus koncepció még mindig ugyanolyan
erős, mert a Volkswagen a Golf GTD-vel ismét a piac egyik leggazdaságosabb és
egyben legsportosabb kompakt modelljét vezeti be a piacra. A teljesítmény jelentős
növekedése a legalacsonyabb kibocsátással párosul: optimalizálták és jelentősen
javították a Performance TDI hatékonyságát, és a CO2 kibocsátást is tovább
csökkentették úgy, hogy egyben javítottak az autó kezelhetőségén is.
Az új, kettős technológiájú, dupla AdBlue® befecskendezéses SCR katalizátoroknak
köszönhetően a nitrogén-oxid (NOx) kibocsátás is jelentősen csökkent az előző
változathoz képest. Ez teszi az új Golf GTD-be épített TDI motort a világ egyik
legtisztább belsőégésű motorjává. Ráadásul - az új korszak kezdetének jeleként - a
négyhengeres motor egy, a teljesen digitalizált műszerfalon elhelyezett nyomógomb
megnyomásával kelthető életre.