A 2019 őszén életbe lépő WLTP szabályozás okozta nehézségek ellenére sikeres évet
zárt tavaly a Volkswagen világszerte és hazánkban egyaránt. A Volkswagen-csoport
1,3 százalékos növekedéssel összességében 10,9 millió gépkocsit értékesített
tavaly, a Volkswagen márka a globális eredményből 6,3 millió autó értékesítésével
vette ki a részét.
Több kategóriában is az élen zárt a Volkswagen hazánkban
A hazai piacon a Volkswagen stabilan tartotta korábban megszokott piaci pozícióját,
10.897 értékesített autóval 6,9 százalékos piaci részesedést ért el a márka
importőre a 157.906 darabos piacon. A Volkswagen több kategóriában is élen
zárt 2019-ben, a Golf-kategóriának nevezett osztályban - értelemszerűen a Golffal -
14 százalékos részesedéssel lett első, és a nagycsaládos autótámogatásnak
köszönhetően a C-méretosztály egyterűi között 21 százalékos részesedéssel első
helyre került a Tourannal. A Passat és a Passat Variant a saját kategóriájukban
18,9 és 27,5 százalékos piaci részesedéssel végzett a dobogó legfelső fokán.
Emellett az e-Golffal és az e-up! modellekkel - összesen 29,8 százalékos piaci
részesedéssel - az elektromos autók mezőnyében is élen végzett a VW.
Az értékesítést nagyban befolyásolják a gazdasági, környezeti
hatások
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének becslése alapján a
piac várhatóan 150 ezer körül alakulhat 2020-ban is, és ebből a Volkswagen 7,5
százalékosra kívánja növelni a részesedését, mert tervei szerint közel 11.250
gépkocsit értékesíthetnek. Ehhez számos piaci tényező is hozzásegítheti a márkát,
amelynek fontos alappillérei, hogy az elmúlt évek eredményei alapján stabil és
kiszámítható a hazai autópiac, továbbá jövőre is elérhető lesz a hétüléses
gépkocsikra vonatkozó családi autóvásárlási program. Az értékesítési eredményt
növelheti az is, hogy az idei évben összesen hét új márkát vezet piacra a
Volkswagen, és az is fontos tény, hogy mára sikerült a WLTP kapcsán tapasztalt
gyártási nehézségeket rendezni; továbbá megérkezik az ID-család első modellje is,
és a 2020-as labdarúgó Európa-bajnokság támogatójaként jelentős figyelmet kaphat a
márka a nyár folyamán. Persze emellett nehezítő tényezőkkel is kalkulálnak: az idei
értékesítési eredményekre hatással lehet a kedvezőtlen euró-forint árfolyam,
illetve az is, hogy 2021-ben a még megengedő WLTP2-t a WLTP3 váltja, amely újabb
kihívások elé állítja a márkákat.
"A jogszabályi változtatások jelentős feladatot adnak az autógyáraknak, ráadásul a
környezetbarát technológia és a közlekedésbiztonsági előírásoknak megfelelő
megoldások fejlődésével párhuzamosan a gépkocsik ára is nőhet, amelyre további
hatással lehet a szigorú széndioxid szabályozás. Mint ismert, amelyik márka nem
teljesíti flottaszinten a kilencvenöt gramm/kilométer CO2 kibocsátási átlagot,
komoly büntetést fizethet. A Volkswagen mindenesetre felkészült az újabb
kihívásokra, s ha minden terv szerint alakul, büntetés nélkül teljesítheti az idei
évet." - tájékoztatott Dalnoki Balázs, a Volkswagen márkaigazgatója egy
sajtóreggeli keretében. - "Segítség, hogy ebben az esztendőben még a legrosszabb
kibocsátással rendelkező öt százalékot kizárhatják a számításból a gyártók, jövőre
azonban a WLTP három érkezésével már ezekkel is kalkulálni kell."
A Volkswagen modelloffenzívával készül 2020-ra
A
modellbevezetések sorát a Volkswagen legnépszerűbb modellje nyitja meg az első
negyedévben, várhatóan februárban érkeznek meg a 8-as Golf első példányai
hazánkba. A nyolcadik generáció 1.0, 1.4, 1.5, 2.0 literes motorral lesz
elérhető 110 és 320 lóerő közötti teljesítménnyel, amelyek között mild hibrid és
plug-in hibrid változatot is konfigurálhatnak a vásárlók. A palettán 115-200 lóerős
teljesítménytartományban 2.0 literes dízelekkel is készül a VW, illetve a hazai
importőr fontolóra vette a CNG-s változat magyarországi bevezetését is. Az új Golf
kezdetben Life, Style, R-Line és GTE felszereltséggel érkezik hazánkban, később a
GTI és az R modell is várható. A felszereltség a jelenkor legmodernebb
megoldásait kínálja, így például LED-fényszóró, digitális műszerfal, kulcsnélküli,
akár telefonos ajtónyitás és indítás, sávtartó asszisztens és Front Assist,
Discover Pro információs és szórakoztató rendszer, valamint a Car2X
funkció is az extra listán sorakozik majd.
A wolfsburgi márka életében az idei esztendő másik fontos mérföldkövének az
ID modellcsalád első példányának, az ID.3-nak a bevezetése ígérkezik. Az
előzetes elképzelések alapján júniustól érkezhetnek meg azok a 1st Edition
felszereltségű, első szériás példányok, amelyeket még tavaly foglalózhattak le
előzetesen a magyar vásárlók. A 80 darabos kvóta akkor 7 óra alatt fogyott el,
amelyre 1000 euró előleg befizetésével bárki jogosult volt. Az ID.3
szériamodelljeinek kiszállítása augusztustól/szeptembertől várható, és 48, 64 és 78
kilowattórás akkucsomaggal lesz kapható, várhatóan 330, 420 és 540 kilométeres
hatótávolsággal. A felszereltségi szinteknél is három opció közül
választhatnak az ügyfelek (Pure, Pro, Max). Szintén a második negyedévben
kezdhetik meg a T-Roc Cabriolet értékesítését is, valamint a labdarúgó Európa
bajnokság előtt a United egyedi felszereltségű modellek is piacra
kerülhetnek.
A harmadik negyedévben érkezik a megújult Arteon, valamint annak kombi
változata, az Arteon Shooting Brake, továbbá a legújabb Tiguan is. Az év
utolsó három hónapjában pedig a Touareg R változata és a 8 Golf Variant bővíti a
kínálatot. Az idén megjelenő modellek nagy része hibrid változatban is
elérhető lesz, aminek köszönhetően a Volkswagen márkaigazgatója a sajtóeseményen
úgy fogalmazott, hogy 2020-tól a VW hibrid gyártóvá lép elő.
Jelentős kedvezményeket biztosít a Volkswagen a privát ügyfelek
számára
"Az idei évet jelentős ártámogatással indítjuk, a kedvezményeink az e-uptól kezdve
a Touaregig mindegyik modellünknél elérhetőek privát ügyfeleink számára. A Polo
például ötszázezer, a T-Roc hétszázötvenezer, a hetes Golf kilencszázezer, a Touran
egymillió, a Passat másfél millió forint kedvezménnyel hozható el
márkakereskedéseinkből, ráadásul banki finanszírozás esetén további háromszázezer,
a hetes Golfnál további ötszázezer forint árelőnyt is biztosítunk." -
mondta el Dalnoki Balázs.
A márkaigazgató arról is beszámolt, hogy a Volkswagen egy olyan mobilitási
ökoszisztémát kíván létrehozni Transform 2025+ stratégiájával, amely széles
termékpalettával, megfontolt jövőképpel és új üzleti megoldásokkal teremt értéket
egy hálózatba kötött világban. Dalnoki Balázs úgy összegezte, hogy a VW a
programnak köszönhetően a tömeggyártók csúcsára kíván törni, ám a hosszú távú
vízióban még fontosabb szerepet tölt be a VW 2050-re kitűzött karbonsemleges
mobilitási célja is. Intelligens mobilitás, automatizált vezetés, összekapcsolt
közösség és intuitív kezelhetőség - ezek a Volkswagen legfőbb innovációs területei,
s ezek vihetik végig a márkát az átalakulás útján.
Volkswagen az EURO2020 hivatalos mobilitási partnere
A korábban megszokott szponzorációs együttműködésektől eltérő megoldásokkal készül
az EURO2020 mobilitási partnereként a Volkswagen a 2020-as labdarúgó
Európa-bajnokságra, amely keretében a szurkolók helyi mobilitását kívánja segíteni
a márka. Az EB ideje alatt Európa 12 nagyvárosában jelenik meg a VW standja a
szurkolói zónákban, ahol az új ID.3-at tekinthetik meg az érdeklődők; a főbb
közlekedési csomópontokban Volkswagen mobilitás segítők terelik a drukkereket, de
mobil és fix mobilitási információs pultokkal is készül a vállalat. Már most
elérhető az EURO2020 okostelefon applikációja, amely abban is támogatást nyújt a
mérkőzések idején, hogy például melyik megállóban szálljunk le az autóbuszról
ahhoz, hogy a székünkhöz legközelebb eső bejárthoz juthassunk.