Ralf Brandstätter, a Volkswagen Személyautók márka vezetője ezzel
kapcsolatban elmondta: "Az ID.3-mal (1) és a Golf 8-cal sikeresen mutattunk
be komoly újdonságnak számító termékeket, és következetesen koncentráltunk a
bevételek növelésére. A digitális átalakulás ütemterve, amelyben megállapodtunk a
munkavállalók képviselőivel és amelyet most végre kell hajtani, szintén
kulcsfontosságú hozzájárulást jelent majd a hatékonyság javításához, és a jövőben
célok megvalósításához. Fegyelmezetten folytatjuk a munkát a költségek csökkentése
érdekében, azért, hogy meg tudjuk valósítani a szükséges, a jövőbe
mutató beruházásokat. A fantasztikus csapatteljesítménynek köszönhetően a
nehéz piaci környezet ellenére meghaladtuk a 2018-as év magas kiszállítási
szintjét. "
Jürgen Stackmann, a Volkswagen Igazgatóságának értékesítésért felelős tagja
elmondta, hogy "2019-ben piaci részesedésünk jelentős növelésével megerősítettük
globális piaci pozíciónkat. Ez egyértelmű jele annak, hogy márkánk erős,
termékeink és szolgáltatásaink pedig versenyképesek, és értékesítési
szervezetünk is jól teljesít. Szeretnék köszönetet mondani ügyfeleinknek,
valamint márkakereskedő partnereinknek és csapatuknak a bizalmukért,
lojalitásukért és szenvedélyes elkötelezettségükért. "
A Volkswagen márka a most véget ért esztendő folyamán jelentősen előrehaladt az
elektromos program terén. Az előző évhez képest a kiszállított elektromos
járművek száma mintegy 60 százalékkal nőtt, és elérte a 80.000 darabot. Az ügyfelek
több mint fele teljesen elektromos járművet választott, a többiek
pedig plug-in hibridek mellet döntöttek. A legnépszerűbb
modell ismét az e-Golf (2) volt, több mint 35.000 darabos kiszállítással.
A kiszállítások 2019-ben a régiók és piacok szerint a
következőképpen alakultak:
Európában a Volkswagen 1.763.800 járművet szállított ki, ami 0,9
százalékos növekedést jelentett. Nyugat-Európában 1.466.200
járművet adtak át az ügyfeleknek, ami 1,8 százalékos növekedést hozott. Az 5,3
százalékos növekedés még hangsúlyosabbá tette a német piacot, ahol 569.900 ügyfél
vehette át az új gépkocsiját. Közép- és
Kelet-Európában a kiszállítások 4 százalékkal 267.600 darabra
csökkentek.
Észak-Amerikában az összes kiszállítások mértéke 1,6 százalékkal
564.900 gépkocsira csökkent. Ugyanakkor a különböző piacokon a folyamatok is
eltérőek voltak. Az Egyesült Államokban a márka a visszaeső ottani
piacon 2,6 százalékkal növelte kiszállításait, (363.400 darab), és így
növelni tudta piaci részesedését. Mexikóban a márka stratégiájának
elmozdulása a nagyobb jövedelem-orientáció felé eredményesnek bizonyult. Az
alacsonyabb jövedelmezőségű piaci szegmensekben a kínálat csökkent, és a visszaeső
teljes piacon a kiszállítások 10,3 százalékkal estek vissza (132.400 darab).
Dél-Amerikában, ahol a teljes piac csökkent, a márka 3,7
százalékkal, 491.500 gépkocsira növelte kiszállításait, és ezáltal a márka
jelentősen növelte piaci részesedését is. Ez a pozitív fejlemény
Brazíliának köszönhető, ahol 391.800 ügyfél vehette át új
Volkswagenét, ami 16,7 százalékos növekedésnek felelt meg. A márkát
Argentínában is érintette a teljes piac komoly visszaesése,
az általánosan is kihívást jelentő gazdasági helyzetben. Az országban a
kiszállítások 40,6%-kal, 55.900 gépkocsira csökkentek.
Az ázsiai-csendes-óceáni térségben a Volkswagen márka 0,8
százalékkal, 3.312.500 gépkocsira növelte kiszállításait. A legnagyobb
piacnak számító Kínában a kiszállítások 1,7 százalékkal, 3.163.200
járműre növekedtek, annak ellenére, hogy az ottani teljes piac csökkent. A
Volkswagen Kínában így továbbra is a legnépszerűbb márka, és jelentősen bővítette
piaci részesedését. Ebben a pozitív fejleményben kulcsfontosságú hajtóerőnek
bizonyult a további piaci szegmensek lefedését célzó termék offenzíva,
amelyet az ügyfelek nagyon jól fogadtak. Szeptemberi bevezetése óta az új
JETTA al-márka 43.000 gépkocsit adott át az ügyfeleknek, és ezzel az elmúlt
években Kínában ez lett a legsikeresebb új márka. Ezzel egy időben a Volkswagen
folytatta elektromos autó offenzíváját, és hét elektromos modellt kínál
Kínában.
A Volkswagen márka kiszállításainak áttekintése:
Európai kiszállítások márkák szerint | 2018 dec. | 2019 dec. | Változás (%) | 2018 | 2019 | Változás(%) |
Európa | 130,300 | 140,100 | 7.50% | 1,747,900 | 1,763,800 | 0.90% |
Nyugat-Európa | 106,400 | 116,400 | 9.40% | 1,469,200 | 1,496,200 | 1.80% |
Németorsz. | 39,300 | 44,500 | 13.00% | 541,200 | 569,900 | 5.30% |
Közép-Kelet Európa | 23,900 | 23,700 | -1.10% | 278,700 | 267,600 | -4.00% |
Oroszorsz. | 11,200 | 9,800 | -12.50% | 106,100 | 104,400 | -1.60% |
Észak-Amerika | 49,700 | 45,800 | -7.90% | 573,800 | 564,900 | -1.60% |
USA | 32,000 | 27,900 | -12.90% | 354,100 | 363,400 | 2.60% |
Dél-Amerika | 39,600 | 46,600 | 17.60% | 474,000 | 491,500 | 3.70% |
Brazília | 31,600 | 39,100 | 23.80% | 335,800 | 391,800 | 16.70% |
Ázsia-Csendes-Óceánia | 305,200 | 369,800 | 21.20% | 3,287,100 | 3,312,500 | 0.80% |
Kína,beleértve HongKongot | 289,900 | 354,200 | 22.20% | 3,110,000 | 3,163,200 | 1.70% |
Világméretekben | 540,600 | 615,200 | 13.80% | 6,244,900 | 6,278,300 | 0.50% |
(1) ez a modell még nem került piacra Európában
(2) e-Golf: fogyasztás: 13.8 - 12.9 kWh/100 km; CO₂ kibocsátás 0 g/km;
hatékonysági osztály: A+