A márka továbbra is szilárdan fenntartja a párizsi klímacélok melletti
elkötelezettségét, s a tervek szerint 2050-re a vállalatot és autóit egyaránt
szén-dioxid-semleges mérleg jellemzi majd, 2025-re pedig felére csökken a gyártás
szén-dioxid-kibocsátása. Elektromos offenzívájával a Volkswagen már jó úton halad
efelé.
Fontos lépés a vállalat modernizációja és digitalizációja útján a "Digitális
Átalakulás Útiterve" ("Roadmap Digitale Transformation"), amelyről 2019-ben
született döntés és az elkövetkező évek során - a jövőről szóló megállapodást
(Zukunftspakt) követően - mindenekelőtt a verseny-, illetve nyereségtermelő
képesség további növelését célozza, emellett a márka és a vállalatcsoport
szoftverkompetenciája fejlesztésének alapjául is szolgál. Önálló gazdasági
egységként már 2020 januárban megkezdi működését a Car.Software szervezet, s a
tervek szerint a járművek, illetve a járműközeli szolgáltatások saját
szoftverfejlesztésének aránya a jelenlegi tíz százalék alatti értékről 2025-ig
legalább 60 százalékra emelkedik.
2019-ben a Volkswagen márka immár a célegyenesben halad. Ralf Brandstätter, a
Volkswagen ügyvezető igazgatója (COO) az erős csapatteljesítményt emelte ki: "A
szűkülő teljes piacon a Volkswagen világszerte növelte piaci részesedéseit és
jelentősen javított működési eredményén. Központi jelentőségű volt e sikerben
gazdasági alaptevékenységünk tovább haladó átszervezése, a jövőről szóló
megállapodás (Zukunftspakt), valamint a világméretű SUV-offenzívánk sikerének
pozitív hatásait is beleértve. Ugyancsak fontosnak számított az egyes régióbeli
eredményeink javulása és a sikeres WLTP-menedzsment."
A jövőről szóló 2016-os megállapodás (Zukunftspakt) szintén érezteti hatását, s a
tervezett mintegy hárommilliárd eurós költségcsökkentésből 2019 végéig mintegy 2,6
milliárd eurónyit sikerül realizálni.
Arno Antlitz, az igazgatótanács a pénzügy területéért felelős tagja hangsúlyozta:
"Stratégiánk hatásosnak bizonyult. Autóink meggyőzőek, következetes költség- és
beruházási fegyelmünk pozitív hatásai pedig jól érezékelhetők, ezért e nehéz piaci
környezetben is megerősítjük a teljes 2019-es évre szóló négy és öt százalék
közötti nyereségarány-célkitűzésünket. A bejelentetteknek megfelelően 2019-ben
jóval egymilliárd euró feletti operatív cash-flow kigazdálkodására számítunk.
2020-as pénzügyi céljaink változatlanok, akárcsak a 2022-re kitűzött legalább
hatszázalékos operatív nyereségarány, illetve kétmilliárd eurót meghaladó cash-flow
célkitűzéseink."
A termelés is hatékonyabbá vált 2019-ben, s a termelékenységnövelés éves szinten
ötszázalékos célértékét felülmúlva az idei év végére várhatóan több mint hét
százalékot produkál.
2019 nem utolsósorban a sikeres modellpremierek éve is, amely során mindenekelőtt a
Golf 8 és az ID.3, illetve a T-Cross, a Teramont, a T-Roc R és a T-Roc Cabrio
hódíthatta meg az ügyfeleket.