Közös nevező: maximális hatékonyság
Mindkét modell fejlesztése azonos filozófiát követ: az elektromos hajtásrendszer
hatékonyságának maximalizálása a rendelkezésre álló energia optimális
felhasználásnak biztosítása érdekében, történjen ez a versenypályán vagy a sima
közúton. Az ID.R - mint határokat feszegető versenyautó - célja, hogy meghatározott
távokon teljesítményének csúcsát nyújtsa. Ezzel szemben az ID.3 sorozatgyártású
változatának küldetése az akkumulátorkapacitás leghatékonyabb kihasználása és az
elérhető leghosszabb hatótáv teljesítése, mindezt a hétköznapi feladatok elvégzése
közben. Az akkumulátor fejlesztésénél a Volkswagen Motorsport az ID. termékcsalád
technológiai kutatásait végző laborral dolgozott együtt. Az ID.R és az ID.3
padlólemezébe integrált cellák alacsony súlypontot biztosítanak a járművek számára,
pozitívan befolyásolva azok kezelhetőségét. A töltési stratégiát vizsgálva szintén
találunk hasonlóságokat. A gyorstöltő rendszeren keresztül történő külső töltés és
a menet közbeni fékezési energia visszatáplálásával (rekuperáció) megvalósuló
utántöltés mindkét modellnél megvalósul. Mindenki számára látható közös vonás a két
autóban a kifejezetten a légellenállási együttható javítását célzó aero felnik. Az
ID.3 20 colos könnyűfém keréktárcsái nem csupán az aerodinamika hatékonyságát
támogatják, de lapos kialakításuk tökéletesen illeszkedik az ID. család által
képviselt új formai nyelvezethez.
Technológiai transzfer a Volkswagen Motorsport csapata és a
sorozatgyártáson dolgozó szakemberek között
"Az ID.R teljes fejlesztése a Volkswagen Motorsport és a sorozatgyártásba kerülő
modell fejlesztésén dolgozó szakemberek kölcsönös technológiai transzferéhez
vezetett." - fejti ki Dr. Frank Welsch, a Volkswagen Személyautók technikai
fejlesztésért felelős vezetője. "Ez legfőképpen az elektromos hajtásrendszer
területét érintette illetve olyan technológiákra volt hatással, mint a
könnyűszerkezetes építésmód és a kiemelkedő hatékonyságú aerodinamika. Így például
a motorsport részleg profitálhatott a sorozatgyártáson dolgozók szakértelméből,
amelyet az akkumulátorcellák felépítésének és a nagyfeszültségű elemek kezelésének
területén szereztek. Másrészről pedig a sorozatgyártású modell fejlesztői
megfigyelhették, hogy a motorsport részleg hogyan boldogul a gyorstöltés
technológiájával és milyen stratégiát követ az autózás közbeni energiafelhasználás
és rekuperáció optimalizálása érdekében."
A Volkswagen Motorsport igazgatója, Sven Smeets hozzátette: "Büszkék vagyunk rá,
hogy az ID.R fejlesztése és rekordjavítási eseményei támogatták az ID.
sorozatgyártású modelljének tökéletesítését. Az ID.R által teljesített kihívások és
az autó lenyűgöző teljesítménye szintén hozzájárult az új ID. család
népszerűségének növekedéséhez, hiszen bemutatta, hogy az elektromos autók nem
csupán a környezetet védik, hanem gyorsak és magával ragadók is egyben."
1., ID.3: A jármű még nem rendelhető Európában.