"A kezdetektől üdvözöltük a határok nélküli Európa-bajnokság ötletét. Ez a verseny
nagy szimbolikus értéket képvisel a Volkswagen számára: munkatársaink háromnegyede
Európában tevékenykedik, ezért az egységes, határokon átnyúló európai kereskedelmi
rendszer kiemelkedően fontos számunkra "- mondta Jürgen Stackmann, a Volkswagen
márka értékesítési és marketing területekért felelős igazgatósági tagja.
Az autógyár az Európa-bajnokságot nem csak az elektro-mobilitás teljeskörű
reklámozására használja fel, hanem mobilitási megoldásokat is kínál. Ennek
példájaként 13 000 úgynevezett Volkswagen Mobilitási Segítőt vonultatnak fel a
helyszíneken. Az önkéntesek, akiket ruhájuk alapján könnyen lehet majd azonosítani,
nagyon jól ismerik az adott várost, és válaszolhatnak a látogatók mobilitással
kapcsolatos kérdéseire. Olyanokra például, hogy melyik metróval lehet a legjobban
eljutni a stadionhoz, hol található a legközelebbi buszmegálló, vagy melyik
útvonalon lehet a leggyorsabban gyalog eljutni a szállodához. "Hosszú távú célunk,
hogy a szurkolók először a Volkswagenre gondoljanak, amikor a mobilitás kerül
szóba" - mondta Jürgen Stackmann. A Volkswagen Mobilitási Segítők mindenütt jelen
lesznek, ahol a szurkolók és nézők nagy számban megfordulhatnak, így például a
repülőtereken, a városközpontokban vagy a kiemelt EB helyszíneken.
Mindezek mellett a Volkswagen az Európa-bajnokságnak helyszínt adó tizenkét
nagyvárosban megosztás alapú flotta szolgáltatást is kínál. A hivatalos UEFA EURO
2020 alkalmazás lehetővé teszi, hogy a szurkolók és a vendégek ingyenes utazásra
autókat foglaljanak a belváros meghatározott részein. Egy algoritmus meghatározza a
hasonló utazási célt kereső utasok számára elérhető járműveket, melyekkel például a
rajongói zóna, a vasútállomás vagy a bulinegyed felé vehetik az irányt. Ideális
esetben több utas osztja meg a járművet, így ez a megoldás hozzájárulhat a nagy
sporteseményeken sokszor túlterhelt belvárosok közlekedés helyzetének javításához.