"Jelenleg - a mostanra teljesített 37 százalékos csökkentéssel - a tervezettnél
jobb pozícióból folytathatjuk munkánkat célunk elérésére, amely 2025-re a gyártás
során keletkező környezeti terhelést felére kívánja mérsékelni." A következő 5
feltétel befolyásolja az egy járműre jutó környezeti terhelés számítását: a
szén-dioxid kibocsátás, a felhasznált energia, a felhasznált víz és oldószer
mennyisége és a keletkezett hulladék. Egyedül az elmúlt két évben az egy járműre
jutó szén-dioxid kibocsátás több, mint 10 százalékkal csökkent.
A konszern jó ütemben halad másik célja felé is, amely a 2016. és 2025. közötti
időszakra vetítve 30 százalékkal kívánja javítani a gyártás termelékenységét. Az
idei évben a termelékenység várhatóan hat százalékkal haladja meg az előző év
szintjét és ehhez a legnagyobb mértékben a Németországon kívül üzemek járultak
hozzá. A növekedés pedig jelentősebb, mint azt eredetileg tervezte a vállalat.
Összegezve, a konszern 2019-es, teljesítménnyel összefüggő intézkedései kapcsán
befektetett összeg - az ellentétes hatások, mint az infláció vagy a vámtarifa
növekedése előtt - elérte az 1 milliárd eurót. Blume ennek kapcsán kiemelte:
"Fenntartható gyártásunk döntő tényező társadalmi felelősségvállalásunk teljesítése
kapcsán is."
Ezzel párhuzamosan Blume hangsúlyozta a Csoport termelés kapcsán alkalmazott
hatékonysági intézkedéseinek fontosságát. "A márkák közötti tudásátadás és a szoros
együttműködés kulcsfontosságú tényezők abban, hogy a termelékenység további
javítását és a költségek és befektetések csökkentését célzó törekvéseink sikerrel
járjanak." Így egyre fontosabbá válik a kiemelkedő minták és megoldások
megismétlése és a többi üzemnek történő továbbadása. "A konszernhez 122 gyártási
helyszín tartozik világszerte. Ez a gyártási hálózat elképesztő együttműködési
lehetőségeket rejt magában. Tovább folytatjuk a gyártási stratégiánk megvalósítását
támogató intézkedések lépésről lépésre történő végrehajtását."