"Eltökélten haladunk tovább a Volkswagen Csoport átalakításával, beruházásainkat
pedig a jövő mobilitási megoldásaira összpontosítjuk. Ez része a konszernstratégia
módszeres és következetes megvalósításának." - nyilatkozta Hans-Dieter Pötsch, a
Volkswagen Csoport felügyelőbizottságának elnöke.
"Az elkövetkező években a beruházásainkkal ismét gyorsítunk a tempón. Kínálatunk
hibridizációja, elektromos alapokra helyezése és digitalizációja egyre fontosabb
területként jelenik meg az elképzeléseinkben. Előnyt kívánunk kovácsolni a
méretgazdaságosságból és a lehető legnagyobb szinergiára törekszünk. Az egyre romló
gazdasági helyzet fényében dolgozunk a termelékenységünk, hatékonyságunk és
költségbázisunk javításán is, ezzel is biztosítva céljaink elérését." - nyilatkozta
Herbert Diess, a Volkswagen Csoport vezérigazgatója.
A 68. tervezési kör során a következő 10 évre vonatkozó hosszú távú terveket is
módosították. 2029-re a konszern akár 75 tisztán elektromos modell piaci
bevezetésével számol, a hibrid járművek száma pedig elérheti a 60 darabot. Az
elektromos járművek tervezett darabszáma közel 26 millióra emelkedik, amely
nagyrészt annak köszönhető, hogy a tervezéshez hozzávették a 2029-es esztendőt, így
egy évvel bővült a tervezési időszak. A Volkswagen 2029-ig közel 6 millió hibrid
jármű értékesítésével is számol.
A 2029-ig tervezett elektromos járművek közül nagyjából 20 millió a konszern
modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióját (MEB) használja majd. A fennmaradó 6
millió jármű nagy részének alapjául pedig a nagyteljesítményű platform (PPE)
szolgál. Az elektromos járművek Németországon kívül Mlada Boleslav, Chattanooga,
Fosan és Anting üzemeiben készülnek. Ezen kívül pedig a vállalat németországi
telephelyein, Zwickau, Emden, Hannover, Zuffenhausen és Drezda gyáraiban gördülnek
le elektromos autók a gyártósorról. Az emdeni üzemmel kapcsolatos tervek
véglegesek, ezek alapján az elektromos A-SUV (ID.Next) gyártása 2022-ben indul
majd. Az ID.Next álcázott változata már bemutatkozott az idei Frankfurti Nemzetközi
Autószalonon. A tervezett többmárkás gyártási helyszínnel kapcsolatos döntés
várhatóan az év végén születik meg.
*: a kínai leányvállalatok nem szerepelnek a fent említett tervekben. Ezek a leányvállalatok saját forrásból finanszírozzák az üzemeket és termékeket érintő befektetéseket.