"A Volkswagen márka eddig nehéz körülmények között is kifejezetten jól teljesített
az idei év folyamán és továbbra is a nyereséges növekedés pályáján halad.
Termékoffenzívánk, valamint a gazdaságosság és a nyereségesség fokozása érdekében
tett intézkedéseink mindinkább eredményesnek bizonyulnak, így jó úton járunk éves
célkitűzéseink megvalósítása felé. Ezzel egyidejűleg lépésről-lépésre alakítjuk ki
azon nyereségtermelő képességünket, amely stratégiánk sikeres végrehajtásához
szükséges" - jelentette ki Dr. Arno Antlitz, a Volkswagen Személyautók márka
igazgatótanácsának a pénzügy területéért felelős tagja.
Visszaesést mutató világpiacon további piaci részesedések
A kihívást jelentő makrogazdasági körülmények - különösen a lassuló
világgazdaság, valamint a Brexit, illetve az Amerikai Egyesült Államok és Kína
között folytatódó kereskedelmi viták okozta bizonytalanságok - ellenére a
Volkswagen a világ számos régiójában szerzett további piaci részesedéseket.
Összeségében a márka 4 514 600 járművét (az előző év: 4 622 800) szállította ki a
január elejétől szeptember végéig terjedő időszak során, amely 2,3 százalékos
csökkenés jóval a világméretű teljes piacé (mínusz 5,0 százalék) alatt
maradt.
Továbbra is hatásosak a stratégiai szabályzók
A márka minden jelentős piacán folytatta termékoffenzíváját a folyó
év során, mégpedig az intenzíven bővülő SUV-szegmensre helyezett súlyponttal.
Mindenekelőtt a T-Roc, a Tiguan, a Touareg és az Atlas modellek iránt mutatkozott
fokozott kereslet, de az új T-Cross is igen kedvező fogadtatásra talált a piacon. A
márka emellett októberben bemutatta Golf VIII1 sorozatát, amelynek első
példányait Németországban és Ausztriában a tervek szerint már 2019 decemberben
átvehetik az ügyfelek. Mindössze néhány hónappal később érkezik az utakra a
szeptemberben bemutatott ID.31, amely kompakt nagysorozatú elektromos járműként a
Volkswagen nagyszabású elektromos offenzívájának kezdetét jelzi.
A jövőről szóló megállapodás keretében 2020 végéig tervezett hárommilliárd eurónyi
megtakarításból 2019 szeptember végéig mintegy 2,5 milliárd eurót sikerült
megvalósítani, ez a volumen az év végére a tervek szerint eléri a 2,6 milliárd
eurót.
Jelentősen javuló nettó cash-flow
Az eredmény örömteli alakulása a jóval kedvezőbb nettó cash-flow
mutatóban is tükröződik, amelyben a márka kilenc hónap elteltével a dízel
témakörrel kapcsolatos kifizetések hatásaitól megtisztított 2,4 milliárd eurós
értékkel jelentős javulást produkált a WLTP-témakör által terhelt tavalyi évhez
(mínusz 0,5 milliárd euró) viszonyítva. A teljes évre a negyedik negyedév jelentős
kiadásai és beruházásai ellenére is több mint egymilliárd euró nettó cash-flow
szerepel a várakozásokban.
Megerősített éves előrejelzés és középtávú célkitűzések
A teljes 2019-es évre vonatkozóan a Volkswagen márka továbbra is
akár öt százalékos forgalomnövekedésre számít, míg a különleges hatások nélküli
operatív nyereségarányt változatlanul a négy és öt százalék közötti céltartományba
várja - mégpedig a folytatódó termékoffenzívához kapcsolódó további piaci
bevezetési ráfordítások, illetve modellindítási költségekből a negyedik negyedév
során várt terhek ellenére is. Ugyancsak megerősítést nyert az operatív
forgalomarányos nyereség 2022-re előrejelzett hatszázalékos mértéke is.
A Volkswagen márka mutatói - Áttekintő
2019 jan. - szept. | 2018 jan. - szept. | Eltérés | |
---|---|---|---|
Kiszállítások (Kínával együtt) | 4 514 600 | 4 622 800 | -2,3 % |
Értékesítés | 2 754 000 | 2 753 000 | 0% |
Forgalom (millió euró) | 65 447 | 62 508 | +4,7 % |
Működési eredmény* (millió euró) | 3 152 | 2 330 | 35% |
Operatív nyereségarány* | 4,8 % | 3,7 % | +1,1 pp |
Nettó cash-flow* (millió euró) | 2 425 | -460 |
* Különleges hatások nélkül
1 Ez a modell egyelőre nem kapható kereskedelmi forgalomban.