A jól ismert biztonsági extrák mellett a Golf 3 a termékcsalád sok más
mérföldkövével is összekapcsolódik: ez volt az első karosszéria, amelybe
hathengeres motort (VR6) építettek, elérhető lett a sebességtartó automatika, az
első oxidációs katalizátor dízelmotorokhoz (1991), az első közvetlen
befecskendezésű dízelmotor (TDI, 1993 és SDI, 1995) és az első oldalsó légzsák
(1996). Ugyancsak 1996-ban, szeptemberben az ABS szériafelszereltség lett minden
Golf változatban. A harmadik Golf alapjaira építve a Volkswagen bemutatta új
kabrióját, egy új összkerékhajtást, a syncro II-t, és 1993-ban az első kombi
karosszériás változatot ebben a termékcsaládban. Egy évvel később a Golf-család
áttörte a lélektani 15 millió előállított darabos határt. 1997-ben a harmadik
generációt 4,83 millió jármű legyártása után fokozatosan megszüntették.
Golf 3 éves adatok
1991 A harmadik Golf generáció debütálása
1991 VR6 motor, mint a kompakt osztály első
hathengeres motorja
1991 Szervizintervallum kijelzése a műszerfalon
1991 Oxidációs katalizátor
1991 Vízbázisú festékek
1992 Vezető és utas oldali légzsák
1993 Az első Golf Variant bemutatása
1993 A második Golf Cabriolet bemutatása
1993 A második Golf Syncro generáció debütálása
1993 Az első turbó dízel közvetlen befecskendezésű
motor (TDI) egy kompakt járműben
1994 A 15 millió legyártott Golf lélektani határát
áttörik
1995 Az első közvetlen befecskendezésű szívó dízel motor
kompakt járműben (SDI)
1995 Lézeres hegesztés: az első alkalmazása egy 80
cm-es tetőcsatlakozásnál a Golf Variantban
1996 az ABS szériafelszereltséggé válik minden
Golfban
1996 Oldalsó légzsák a Golf "Family"-ben
alapfelszereltségként jelenik meg, és opcionálisan minden más Golf változathoz
rendelhető
1996 A harmadik generáció fokozatos megszüntetése
4,83 millió jármű gyártása után.