A Golf 4-gyel a Volkswagen teljesen új minőségi szabványt vezetett be a
szegmensben, és az első gyártóként lépte át a járműkategóriák határait. Ezzel
párhuzamosan az elektronikus stabilitásellenőrzés (ESC) és a
fékasszisztens-rendszer 1998-ban debütált a biztonsági rendszerek fejlesztésében.
Ugyanebben az évben a Volkswagen elindította az első Golfot is az új 4MOTION
négykerék-hajtással. 1999-ben megjelent a piacon az első, 6 fokozatú váltóval
ellátott Golf. A Golf GTI Edition 25, 132 kW / 180 LE-vel, amelyet 2001-ben
indítottak a GTI 25. évfordulója alkalmából, már keresett klasszikussá vált. Ezt
követte 2002-ben az első Golf, közvetlen benzin befecskendezéses motorral (FSI).
2002-ben a Volkswagen bemutatta az akkoriban a legsportosabb Golfot: az R32-et, 250
km / h végsebességgel. 2003-ban ez a termékcsalád tetején található modell volt az
első, amely duplakuplungos váltóval (DSG) is elérhetővé vált, amely fordulatot
hozott a sebesség és a gazdaságosság szempontjából. Ugyanebben az évben és 4,99
millió gyártott jármű után a Golf 4-et - az első teljesen horganyzott Golfot, amely
színes képernyővel rendelkező navigációs rendszerrel is elérhető volt - felváltotta
a Golf 5.
Golf 4 éves adatok
1997 Rendkívül magas minőségű
karosszéria, mely olyan elemeknek is köszönhető, mint a lézerhegesztés
Kék színű műszerfal világítás
Új 4MOTION négykerék-hajtás
Navigációs rendszer első alkalommal nagy színes képernyővel
1998 Az opcionálisan rendelkezésre álló elektronikus stabilitásszabályozó (ESC) bevezetése
1999 Az ESC széria felszereltséggé válik
Az első Golf 6 fokozatú sebességváltóval
2002 Az első Golf közvetlen befecskendezéses motorral (FSI)
A Golf R32 bemutatása, mint sportos, csúcsmodell
2003 első duplakuplungos váltó (DSG) a Golf R32-ben
A negyedik generáció fokozatos megszüntetése 4,99 millió jármű gyártása után