"Az ID.3 jelentősen hozzájárul majd az e-mobilitás áttöréséhez. Ez elérhetővé teszi
a tiszta egyéni mobilitást több millió ember számára, és fontos mérföldkő a cégünk
számára, hogy 2050-ig klíma-semlegessé váljon "- mondta Herbert Diess, a Csoport
vezérigazgatója az ünnepségen Zwickau-ban.
Az ID.3 karbon-semleges előállítása
Az ID.3 a Volkswagen moduláris elektromos hajtásrendszer platformon (MEB) alapul.
Ez egy teljesen elektromos platform, amely teljes mértékben kihasználja az
e-mobilitás nyújtotta lehetőségeket. Következésképpen az ID.3 nagy hatótávolsággal,
nagyon tágas belsővel és dinamikus vezethetőséggel rendelkezik. Az alapváltozat ára
Németországban 30.000 euró alatt van. Az ID.3 szinte egyidejűleg kerül bevezetésre
Európa egész piacán 2020 nyarán. Több mint 35.000 nemzetközi ügyfél már előleg
befizetésével foglalt magának ID.3-at.
Az ID.3 új mércét állít fel a fenntarthatóság szempontjából: A termelés
karbon-semleges, ami azt jelenti, hogy az autót karbon-semleges lábnyommal
szállítják az ügyfelek részére. Az ID.3 esetében az energia igényes
akkumulátorcella gyártására kizárólag zöld energiát használnak.
A teljes termelési folyamatból jelenleg elkerülhetetlen kibocsátások
kiegyenlíthetők, többek között beruházások révén a "Katingan Mataya Forest
Protection" éghajlati projektbe az indonéz Borneo szigeten.
Mind a 8000 alkalmazott részt vesz a képzési programban
A Zwickau gyár szakaszos átalakításával a Volkswagen első
alkalommal alakít át egy nagy autógyártó üzemet teljes mértékben az e-mobilitásra,
melynek átalakításába mintegy 1,2 milliárd eurót fektetnek be. A bővítési szakasz
végén, 2021-től kezdődően, a csoport-márkák hat MEB modelljét gyártják majd
Zwickauban. A képzési intézkedések mind a 8.000 alkalmazottat felkészítik az
elektromos autók előállítására, és a nagyfeszültségű technológiával történő
munkára. Összességében a zwickaui csapat 2020 végéig mintegy 13.000 képzési napot
teljesít, így biztosítva a jövő munkahelyeit a zwickaui gyárban.
"Az ID.3 csúcstechnológiával megjelenő autó egy csúcstechnikával működő gyárból.
Körülbelül 1.700 robot, a vezető nélküli szállítási rendszerek és a teljesen
automatizált gyártási folyamatok révén Zwickau aktuális betekintést nyújt az
elektromos járművek nagy volumenű gyártásába. "- nyilatkozta Thomas Ulbrich, a
Volkswagen E-Mobility-ért felelős igazgatósági tagja. "Végső soron azonban a
siker kulcsát az emberek jelentik, akik az autókat gyártják: szászországi csapatunk
végrehajtotta a kétéves átalakítási fázist, amely a gyártás mai elindításával
csúcstechnikával és odaadó munkával zárult le. Ez kiemelkedő csapatteljesítmény
volt! "
Erős elektromos jármű klaszter a német autóiparban
Az e-mobilitásba való határozott belépésével a Volkswagen jelentős
mértékben hozzájárul az éghajlat védelméhez, és ezáltal hosszú távú kilátásokat
teremt mintegy 100.000 alkalmazott számára németországi gyáraiban. "Németországnak
vezetnie kell ezt a változást, és a jártassá kell válnia az e-mobilitás értékeinek
előállításában. Ezért gyártunk elektromos járműveket Németországban, és ezzel
egyidejűleg döntöttünk az elektromos motorok, valamint az akkumulátor cellák és
rendszerek fejlesztéséről és gyártásáról ia. Az elkövetkező években Németországban
létrejön egy erős EV-klaszter "- mondta Herbert Diess, a Volkswagen
vezérigazgatója.
A zwickaui gyáron kívül az ID.3 gyártásában a braunschweigi, kasseli, salzgitteri
és wolfsburgi alkatrész gyárak is részt vesznek, ahol kulcsfontosságú elemeket -
például elektromos motorokat vagy akkumulátor rendszereket - gyártanak. Az Emdenben
és Hannoverben található üzemek várhatóan 2022-től kezdik meg az EV-k építését.
Ezenkívül a csoport együttműködik a Northvolttal is egy nagy akkumulátorcella gyár
felállításához Salzgitterben.