"Az ID.3 gyártásának kezdete olyan új korszakot jelent a Volkswagen számára, mely
az első Bogárhoz vagy az első Golfhoz hasonlítható. Zwickau az autóipar ezen új
korszakának vezető üzemévé válik: az üzem szakaszos átalakításon megy keresztül a
100% -ban belső égésű motorok gyártásától a 100%-ban elektromos hajtásokig. Ezzel
olyan rendszerváltást kezdeményezünk az autóiparban, amelynek eredményei az
elkövetkező egy-két évtizedben bontakozik majd ki. "- mondta Thomas Ulbrich, a
Volkswagen márka e-mobilitásért felelős igazgatósági tagja.
Átalakítás Európa legnagyobb elektromos autógyárává
A zwickaui üzem átalakítása szakaszokban, és a normál üzemmenet közben zajlik. Alig
több mint két évvel ezelőtt kezdődött meg az átalakítás, és azóta a karosszéria
üzemet, a festéküzemet és az infrastruktúrát nagymértékben modernizálták és
felújították. Többek között a teljes szállítószalag technológiát hozzá kellett
igazítani az elektromos járművekhez, így a két összeszerelő sor közül az elsőt már
átalakították, és az első ID.3 néhány napon belül elhagyja majd ezt a gyártósort.
Megközelítőleg 1.700 robot, vezető nélküli szállítási rendszerek és teljesen
automatizált gyártási folyamatok révén Zwickau betekintést nyújt az előremutató,
nagy volumenű elektromos autók gyártási rendszerébe.
Ugyanakkor a klasszikus Golf Variant gyártása még 2020 közepéig folytatódik. A
második szerelősort ezután, azaz 2020 nyarától állítják át elektromos járművekre,
ugyanúgy, mint az elsőt, és még ugyanazon évben üzembe is helyezik. A gyárban az
átalakítási munka jól halad, teljes mértéken tartják az ütemtervet. A 2021-től
befejeződő bővítési szakasz után a zwickaui csapat évente 330.000 teljesen
elektromos járművet gyárt majd. Onnantól kezdve az üzem hatféle MEB alapú modellt
fog előállítani a Volkswagen-csoport három márkája, a Volkswagen, az Audi és a SEAT
számára, ez teszi majd Zwickaut a legnagyobb és leghatékonyabb elektromos
autógyárrá Európában.
Tizenkét új csarnok és épület
A gyártósorok átalakításán kívül összesen tizenkét új csarnokot és épületet
építenek a zwickaui üzemben a napi gyártási kapacitás tervezett, 1.350-ről 1.500-ra
történő növelése érdekében. A legnagyobb egyedi projekt a présmű kibővítése:
2021-től a Zwickauban gyártott autókhoz szinte minden préselt alkatrészt a
helyszínen gyártanak majd. A présüzembe történő beruházás mintegy 74 millió eurót
tesz ki, mely költségek nagy részét az új nagy kapacitású prés teszi ki. Újszerű a
teljesen automatizált folyamat az acéllemez kész alkatrészekké történő
átalakítására is. Összesen 50.000 négyzetméter új csarnok terület épül, és
körülbelül 50 partnervállalat támogatja az átalakítást.